Många av oss gillar fisk på menyn, men jag tror inte någon vill råka bidra till Putins krigskassa när man står vid fiskdisken. Det är dags att helt förbjuda import av rysk fisk. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/B0RLe7/c-forbjud-import-av-rysk-fisk?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Sök
Expert om SD-strategi och praktik "som hämtad ur rysk trollmanual" https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jbo9X6/sd-strategi-som-hamtad-ur-rysk-trollmanual
Visa på X →Jimmie Åkesson: Kommer anmäla TV4 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/xmP2Kl/jimmie-akesson-kommer-anmala-tv4?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Sverigedemokraterna sprider inte felaktig information och definitivt inte avsiktligt. Således är påståendet att vi bedriver trollfabrik falskt. Punkt. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/o3p2z0/akesson-sd-har-inget-att-gora-med-lvu-kampanjen?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Så M/KD/L är nöjda om SD riktar alla sina trolltrupper mot andra partier, organisationer, journalister mm. Vilket medlöperi. Det demokratiska samtalet får gärna förstöras, bara SD håller god ton Tidö-internt? Då blir t.o.m propagandan👇🏻 ok. Så svagt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eM8BAQ/expo-sd-sprider-vit-makt-propaganda-pa-trollkonton
Visa på X →Tänk att ägna varje dag åt att sprida desinformation genom exempelvis DN, Aftonbladet, Hyresgästföreningen, PRO, ETC, Amnesty, Civil Rights Defenders eller någon aktivistisk myndighet och sedan bli superduperarg när Vilgot, Linus och Alexander publicerar humoristiska memer. 😂
Visa på X →- S kräver nya samtal inom Nationella säkerhetsrådet. Anledningen är avslöjandena om Sverigedemokraternas metoder på sociala medier. – Det är häpnadsväckande att Ulf Kristersson inte har markerat tydligare, säger S partiledare Magdalena Andersson. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/AvdpJq/magdalena-andersson-kraver-nya-samtal-efter-trollavslojanden
Visa på X →Ni bör säkerställa att era uppgifter inte är rysk desinformation innan ni lägger ut, @Aftonbladet
Visa på X →Nej Aftonbladet, de deltog INTE 500 bilar i kortegen. Enligt de observatörer som var på plats och filmade så deltog exakt 46 bilar i ryska ambassadens projekt. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/63jkjz/bilkaravan-med-ryska-och-sovjetiska-flaggor-sakert-500-bilar?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Enligt S är alla som kritiserar dem troll och hot mot demokratin. Jag är inte ett dugg förvånad att TV4 hänger på i de anklagelserna. Det börjar nästan bli lite komiskt att ingen ser igenom detta. Minns ni Henrik Jönsson? Det var inte alls länge sen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/P4KpdX/magdalena-andersson-vem-finansierar-henrik-jonsson
Visa på X →Sverige blir ett säkrare land med DCA-avtalet. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Rzxv5W/ministrarna-sverige-blir-ett-sakrare-land-med-dca-avtalet
Visa på X →Skriver om gängkriminaliteten och sprängningarna i @ABDebatt idag. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/1MkK9l/shekarabi-boende-maste-fa-battre-hjalp-efter-sprangningar


Klart 16-åringar ska ha rösträtt – Helldén har rätt, skriver Susanna Kierkegaard på @ABDebatt https://www.aftonbladet.se/a/4Bdp4G
Visa på X →Erik Saade till @Aftonbladet: ”Den sjalen fick jag av min pappa som liten grabb, för att aldrig glömma var familjen kommer ifrån. Då visste jag inte att den en dag skulle kallas 'politisk symbol'. Det är som att kalla Dalahästen för politisk symbol.”
Visa på X →Helldén har rätt – man borde få rösta vid 16 år. – Kristersson och Busch pratar goja. https://www.aftonbladet.se/ledare/a/4Bdp4G/klart-16-aringar-ska-ha-rostratt-i-eu-valet-hellden-har-ratt


Bortom att vara EU-nörd så fanns en annan orsak till att vi verkligen ville hälsa länderna välkomna. 2003 fördes en hemsk debatt i Sverige, med Göran Persson i spetsen, om ett A- och ett B-lag. Persson skrämdes med social turism. Jag skämdes över detta. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21BoRq/goran-persson-orolig-for-social-turism
Visa på X →Magdalena Andersson: I en orolig tid måste Sverige hålla samman https://www.aftonbladet.se/debatt/a/251bGl/magdalena-andersson-i-en-orolig-tid-maste-sverige-halla-samman
Visa på X →Skriver idag i Aftonbladet om Svenska Freds felaktigheter gällande DCA avtalet. https://www.aftonbladet.se/debatt

När Åkesson säger att det finns en övre gräns för stödet till Ukraina signalerar han att det inte spelar någon roll om Ukraina förlorar eller ej. Eller om Putin vinner. En partiledare i Sveriges riksdag går Putins ärenden. Ulf Kristersson måste markera. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jQPL4b/kraver-svar-fran-ulf-kristersson-efter-akessons-ukraina-utspel
Visa på X →Tror ni det förenklat saken att vissa vänsterfolk legitimerat störningar av politiska möten? Att någon förr eller senare skulle gå över gränsen, vilket de gjort mot SD i årtionden, var bara en tidsfråga. Alla störningar av politiska möten är oacceptabla.https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5EVVnO/v-ledaren-efter-attacken-rod-linje-passerad
Visa på X →Dagens händelse i Gubbängen är inget annat än en attack mot vår demokrati. Politiska möten måste alltid kunna hållas så ordet kan förmedlas. Det gäller för alla demokratiska partier. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Vjeb0/stor-polisinsats-i-gubbangen-flera-patruller-pa-plats?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Fruktansvärt när en antifascistisk utbildning blir attackerad. Vi behöver hålla emot detta. Styrka till dom som var där. https://www.aftonbladet.se/a/Avz4qE
Visa på X →På tal kompisrekryteringar och regeringens möjlighet att utse ambassadörer och landshövdingar. Minns ni när Liberalerna valde att släppa fram Stefan Löfven som statsminister, varpå S-regeringen ett år senare utsåg Jan Björklund till ambassadör i Italien? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JbWaB6/magdalena-andersson-s-om-kinberg-batra-omdomeslost
Visa på X →Värt att påminna om i debatten om hotnivån mot Eurovision: Det handlar inte om Israels medverkan, utan om att islamister, hamasanhänhare och andra terrorkramare tillåtits etablera sig i Sverige och västerlandet. https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/al1ze5/strommer-i-sakerhetsmoten-infor-eurovision
Visa på X →Behovet av att återupprätta en nationell bostadspolitik är akut och stort. https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/8Jb0rw/hur-hamnade-vi-har-sa-blev-svensk-bostadsmarknad-en-katastrof
Visa på X →