Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Nu kom den brutala upptäckten att jag går under namnet ”Vårdnadshavare 2” i sonens mobil… Vad heter ni i barnens mobiler?

Visa på X

Fantastiskt och kan inte tro det. Men tar en ordentlig single malt och firar att ayatollah Khamenei landat i världens smuts.

Visa på X

Jobbigt för Palestinarörelsen nu. Khamenei borta. Hamas besegrat och Hizbollah krossat. Vad göra nu för att knuffa Mellanöstern i ”progressiv” riktning?

Visa på X

Centerpartiet (Abir al-Sahlani, EU-parlamentariker) anser att attacker mot iranska diktaturens militära installationer hotar säkerheten för den iranska befolkningen, ”security of the Iranian people”. Men det riktiga hotet mot befolkningen ÄR den iranska regimen.

Visa på X

Jag stödde Januariavtalet o ville faktiskt gå längst av alla o ingå i regering med S. Jag stödde Tidö inför val 2022. Jag gillar inte vara stödparti, L bör sitta i den regering man stödjer för maximalt inflytande. Varför jag valde Tidö är för att få ordning på rättspolitiken och migrationen.

Visa på Bluesky

Att Dagens Nyheter gör en lång intervju med en person om arbetslöshet och politik, utan att någonstans klargöra att personen är anställd av Socialdemokraterna är helt absurt. Kom inte sen och klaga när färre litar på etablerade medier.

Visa på X

@majo731 Jag har fått skit och beröm i 30 år i politiken. Fritt fram för mer av både och.

Visa på X

Alltid lika rörande när Vänsterpartiet står i riksdagens kammare och säger att ”Vi får aldrig ta demokratin för given”. Det är samma parti som i sju årtionden ville införa diktatur i Sverige och i 23 av dessa år var organisatoriskt direkt underställt Stalins parti i Sovjet.

Visa på X

Säga vad man vill om partiledardebatten igår, men det är i alla fall inte som förr i tiden. Ända fram till 1980-talet hade alla partier en företrädare, förutom Socialdemokraterna som fick ha två representanter i SVT:s partiledardebatter.

Visa på X

María Corina Machado är fantastisk! @liberalerna har stöttat henne och partiet Vente i många år. Hon har kämpat för demokrati mot kommunistregimen i Venezuela i åratal. Det går inte att hitta en mer värdig fredspristagare. Bild: Maria Corina, Martin Ängeby och jag.

Visa på X

@frontmannen Och? Att det finns vänsterextrema judar i yttersta marginalen som stödjer Hamas gör inte att det är mindre sjukt att demonstrera mot lågstadieelever och deras föräldrar. Dessutom accepteras dessa klumpigt vaggade individer av Palestinarörelsen i stort.

Visa på X

Att ställa sig utanför en judisk skola för barn upp till 12 år i Sthlm och demonstrera för Palestina. Det är så sjukt att det går inte ens att kommentera.

Visa på X