Det allvarligaste i det som nu sker är att Magdalena Andersson förhandlat och förhandlar med en politisk vilde för att komma till makten, behålla makten och rädda Morgan. Det är det som på allvar äventyrar vår säkerhet och stabilitet. #svpol #misstroende
Visa på X →Sök
Glöm att Sverigedemokraterna kommer att lova regeringen frikort att missköta sig för att de gör sig av med en, förvisso exceptionellt usel, minister. https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/m-och-l-foeljer-kds-erbjudande-till-magdalena-andersson.CqhNSVhf9
Visa på X →Att rekrytera någon så inkompetent och totalt oseriös som @RektorLina att ha ansvar över något så viktigt som svensk skola säger en del om Magdalena Anderssons omdöme. #utbpol #skola https://www.svd.se/a/ALakkx/skolministerns-tal-om-skolan-ar-ovardigt-skriver-medarbetare-pa-friskolor
Visa på X →RT @JonatanH: På SD:s partikansli: "Hur ska vi hantera att svenska folket har stort förtroende för Magdalena Andersson och att S fått 33,3 procent i SCB:n?" "Vi väcker en ny misstroendeomröstning!" 🤡🤡🤡 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1532379887708798976
Visa på Mastodon →@AnderssonUlla Och ja igen. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1512486553574346755
Visa på Mastodon →@AnderssonUlla Oh ja. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1512486233896853506
Visa på Mastodon →"Samtal med sosse" – snart dags för livesändning! Klockan 18.00 kommer jag att samtala med socialdemokraten Jan Emanuel Johansson på scen i Malmö. Samtalet leds av moderatorn Widar Andersson, tidigare riksdagsledamot för S, numera politisk chefredaktör på Folkbladet.

@stadochland @Sverigesriksdag @beckmansasikter @AnderssonUlla @anderswjonsson @LorentzTovatt @FromIsak @GulanAvci @BuschEbba @Ericson_ubbhult @ElisabethSvan Självklart! Ⓜ️🚜
Visa på X →@stadochland @svtnyheter @LRFSverige @annacaren @beckmansasikter @AnderssonUlla @GulanAvci @anderswjonsson @LorentzTovatt Vilken tur vi satsat klokt på bioenergi, skog och lantbruket viktigt i energiförsörjningen #biobränslen
Visa på X →Magdalena Andersson skarvar. I Ty har man gått den väg hon nu varnar för. Gå inte den vägen säger Ulf Kristersson. #tv4val #svpol
Visa på X →@_annadahlberg @FrHaJo En fråga till Anna, varför använder du smeknamn på statsministern? Inte skrev du väl Steffe om den tidigare statsministern? Jag tycker att Magda förringar ämbetet. Magda passar om man har en kompis relation. Jag tycker man ska använda Andersson.
Visa på X →Först & främst ett stort tack till @AnderssonUlla för ett konsekvent & ett fantastiskt väl utfört uppdrag som ekonomisk-politisk talesperson för @vansterpartiet . @aliesbati är en av våra bästa- ett bra val av partiet 👌🏾✊🏾🚩 https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WjX3xr/esbati-ny-ekonomisk-politisk-talesperson-for-v
Visa på X →Världens dyraste diesel. Elbrist och skyhöga elpriser. Vi lever nu i MP:s dröm som Magdalena Andersson och S har förverkligat. I höst kan du ge dem 4 år till. Det finns fortfarande saker som funkar i Sverige.
Visa på X →”Svenska elkonsumenterna kan inte värma upp sina hem med pratkvarnar” 😂 Magdalena Andersson 🌹 i premiären och årets första partiledardebatt #svpol #pldebatt @socialdemokrat
Visa på X →🥊I vissa länder granskar public service makten. Magdalena Andersson (S) ägnade sitt tal som nyvald statsminister åt att prata om allas ansvar att inte köpa tjänster av oseriösa företagare. Ett par veckor senare så ertappas hon med just detta. SVT ställer M-ledaren mot väggen.

”Magdalena Andersson har helt enkelt inte rekryterar en regering för att lösa Sveriges samhällsproblem. Hon har bemannat en valstuga.” #svpol #regering @SwedishPM Statsminister Andersson bemannar valstugan https://www.svd.se/statsminister-andersson-bemannar-valstugan via @SvD
Visa på X →För 7 år sedan presenterade Magdalena Andersson Socialdemokraternas mål för skolan, dessa var bl a: - Halvera andelen unga utan gymnasieexamen. - Halvera andelen elever som inte klarar målen i grundskolan. https://www.svd.se/regeringens-mal-for-lagt-satta
Visa på X →Sammanfattning av Magdalena Andersson förslag för att komma tillrätta med arbetslösheten, integrationsproblemen, elkrisen och gängkrimialiteten: #svpol #regeringsförklaring

I Regeringsförklaringen lovar Magdalena Andersson att allt ska rättas till från de senaste 7 åren som hon själv har varit finansminister. Tur att hon har en bra budget att utgå ifrån. #svpol #Moderaterna


Sa Magdalena Andersson precis i #aktuellt att hon föredrar M-KD-SD budgeten före M-budgeten. Intressant givet hennes att alla hennes samarbetspartier hävdar att just SD är värsta ingrediensen
Visa på X →Felaktig vinkling av ett foto: Jag är ”riktkarl” ( för moderaterna) och visar alltså ett tecken för ”NEJ” till Magdalena Andersson som statsminister, under voteringen . Min ”tumme ner” är således inte en känsloyttring!@AiPnyheter @bogunnar


Idag skrivs historia på så många sätt! Magdalena Andersson kommer gå till historien inte bara som Sveriges första kvinnliga statsminister utan även som den statsminister som suttit på posten kortast tid... det tog 7,5 timmar innan hon meddelade sin avgång! 👍😁🇸🇪

Congratulations Magdalena Andersson! Congratulations Sweden! We have our first female Prime Minister!
Visa på X →@TobiasBillstrom är tydlig: Vi kommer att rösta nej till Magdalena Andersson som ny Statsminister. Sverige behöver en förändring. Vi behöver ökade satsningar på polisen, men även på miljön och klimatet. Likasom på vården och ge möjlighet att anställa fler. #Moderaterna


@beckmansasikter @AnderssonUlla Moderaterna röstade för att riksdagsledamöter valda före 2014 skulle få behålla de guldkantade omställningsstöden. Sen hänger Du ut en V ledamot för att han faktiskt utnyttjar stödet, vilket för övrigt ett antal tidigare M ledamöter gör.
Visa på X →