@PeterModerat Själva definitionen av trollfabrik är väl att det är anonyma eller fejkade konton. Som de SD använder. De här personerna känner jag på riktigt. I högsta grad verkliga och lätt identifierade personer som använder sina egna namn
Visa på X →411
inlägg
Jag vet inte bakgrunden här. Men har respekt för när beroende är en sjukdom och att människor ska få hjälp. Men den som köper narkotika bidrar direkt till gängkriminaliteten och våldet i Sverige. Det är narkotikapengarna som göder gängen. Inte invandringen.

@MikaelAlfort @strandhall Ännu en lättkränkt. Välj valfritt ord som passar dig bättre.
Visa på X →Det är inte bra när en statsminister och hans medarbetare krigar mot den fria, granskande pressen. Det är helt enkelt inte bra för demokratin, det behöver sägas.
Visa på X →Ulf Kristersson talar gärna om samtalsklimat. Men i hans eget parti frodas hatet. Nidbilder av Palme på (M)-fest. Statsråd kallades “hora”. Hatsånger om vår partiledare. I Karlshamn kallas motståndare “judehatare”. Det är den här kulturen han måste ta ansvar för.
Visa på X →Rekorddåliga opinionssiffror. Svensk tillväxt är i botten. Massarbetslös. Himla märkligt då att se och höra hur nöjd Ulf Kristersson är. Han ler så nöjt. 🤔 Märkligt, minst sagt. #svtagenda #svpol
Visa på X →I tre år har SD-regeringen försökt styra Sverige. Resultatet 👇 ❌ 100 000 fler arbetslösa ❌ Urholkad köpkraft för svenska familjer ❌ Tillväxt i Europas bottenliga #svtagenda #svpol
Visa på X →Bryt nyrekryteringen till gängen. Det är bråttom! https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/al5WJE/s-budget-miljardlyft-ska-bryta-gangrekrytering?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →När väljarna rankar viktiga frågor och vilket parti som har bäst politik så har S flyttat fram positionerna i många frågor. I åtta av tolv frågor har S bättre förtroende nu än 2022. Enligt DN/Ipsos

Bra att detta granskas. Budskap om att slå kvinnor är förstås vidrigt och helt oacceptabelt. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/svensk-imam-i-kristianstad-i-predikan-sa-ska-du-sla-din-fru/
Visa på X →@emmafastesson Det krävs två från de som styr landet för att klaga på en från oppositionen. Det var det enda det gick ut på.
Visa på X →Också himla intressant att det står TVÅ män från regeringssidan (DOM SOM STYR LANDET) M❤️SD och klagar på S politik i opposition. #agenda #integration @RedarLawen
Visa på X →Gud så tröttsamt. Lawen Redar försöker diskutera integration seriöst. Men Tidömännen (M❤️SD) vill bara bråka och ha konflikt. Blir så trött på den typen av ”samtal”. Förstår att folk tappar respekt och förtroende. Men bra att du kämpar @RedarLawen #agenda #integration
Visa på X →Fler arbetslösa. Sämre tillväxt. Dyrare vardag. Allt fler ser nu att regeringens politik inte löser Sveriges problem – den förvärrar dem. https://www.dn.se/ledare/m-brukade-vara-ett-seriost-parti-nar-det-gallde-ekonomin/
Visa på X →Nä. Man önskar iallafall att det inte vore sant att minister kallar människor för odjur. Moderaternas strategi att trumpifiera det politiska samtalet och radikalisera istället för att samla leder helt fel.

Mjällby AIF vinner igen. OTROLIGT!! ⚽️ @MjallbyAIFs
Visa på X →Högerextrema aktivklubbar med Nazistgrupper som White Boys angriper människor på öppna gator och ändå får våldet knappt någon uppmärksamhet. Varför? Mycket läsvärd text av @niklasorrenius i @dagensnyheter https://www.dn.se/sverige/niklas-orrenius-nazistvald-pa-stockholms-gator-gar-under-radarn/
Visa på X →Att vara hotfull och förfölja en politisk företrädare är helt oacceptabelt. Ett beteende som inte hör hemma i en demokrati. Det där måste upphöra!
Visa på X →Magda är med i Agenda. Hon får frågor om regeringsalternativ och det är verkligen hög tid att reda ut: ❓ Vem är statsministerkandidat – Ulf Kristersson eller Jimmie Åkesson? #agenda #svpol @magdandersson
Visa på X →Herregud. Är det Sveriges statsminister detta? 🫣
Visa på X →Sveriges statsminister i Agenda: -svensk utrikespolitik har aldrig varit så enig i modern tid! Och allt runt säkerhetsrådgivaren fungerar perfekt Programledare och tittare: 😳🤨😂 #agenda #svpol
Visa på X →Välkommet besked. Men vilket haveri för regeringen 😳


Mjällby AIF. Vilken match ni gör igen 🤩Helt jäkla crazy ⚽️ Så bra ni är @MjallbyAIFs #hejamaif
Visa på X →22 juli. Vi får aldrig glömma 💔 77 människor dödades – unga socialdemokrater mördades på Utøya för vad de trodde på. Hatets ideologi lever än. Och den riktar sig mot våra unga. Jag skriver om sorgen, hotet – och vårt ansvar. Läs här: https://www.sydostran.se/2025-07-21/hatets-ideologi-lever-och-den-riktar-sig-mot-vara-unga/ #22juli #Utøya
Visa på X →1(3) Har besökt museet för den norska motståndsrörelsen. Nu vidare mot Utøya, en plats med tung symbolik och starkt hopp. Där samlas Ungdomens Nordiska Råd till demokratifestival. Alla ungdomsförbund i Norden är välkomna. 🌍✨
Visa på X →