Oerhört! Det första replikskiftet mellan Magdalena Andersson och @SwedishPM var läskigt nära skolboken för hur en auktoritär regim startar. Magdalena Andersson försökte på svar på om @SwedishPM tar avstånd från SD-hotet att organisationer som granskar Tidöavtalet ska straffas->
Visa på X →Sök
De barn som tvingas växa upp utan trygghet för att mamma flydde från så allvarliga övergrepp att hon inte klarar av att uppfylla Tidöavtalets försörjningskrav kommer leva i en annan paradigm nu. Vad Magdalena Andersson än tycker om Tidöavtalets migpol. https://www.expressen.se/nyheter/andersson-tar-inte-avstand--fran-nya-flyktingpolitiken/
Visa på X →@AnderssonUlla @carmicem Du är patetisk!
Visa på X →Till alla Liberaler som inte vill vara knähundar hos SD. Magdalena Andersson har en utväg ”Till dem är mitt budskap att min dörr står öppen. Jag är beredd att ingå samarbeta med alla goda krafter som vill att Sverige blir mer som Sverige. 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1580908720279629824
Visa på Mastodon →Till alla Liberaler som inte vill vara knähundar hos SD. Magdalena Andersson har en utväg ”Till dem är mitt budskap att min dörr står öppen. Jag är beredd att ingå samarbeta med alla goda krafter som vill att Sverige blir mer som Sverige.
Visa på X →Sverige måste se till att frågan om strängare sanktioner mot den iranska regimen kommer upp på EU-agendan. Idag diskuterade jag situationen i Iran med statsminister Magdalena Andersson. Hela anförandet: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/aterrapportering/aterrapportering-fran-europeiska-radets-mote_HAC120221012ar


Är nu vid kl 13 i riksdagens kammare för att höra statsminister Anderssons återrapport om EU:s arbete kring el/energikrisen. Kl 14 har jag sen möte med en grupp industrikommuner som vill få till stånd mer vindkraft. Önskar att fler såg att dessa frågor hör ihop.


Det är med sorg jag lämnar uppdraget som talesperson för högre utbildning och forskning men tiden räcker inte till när jag ska jobba mer med skatte- och finanspolitik samtidigt som jag fortsätter med EU-frågorna. @AnderssonUlla jag tror att jag behöver ditt nya tel-nr.
Visa på X →@Mikuhr @AnderssonUlla De hänvisar till praxis kring att SD som störst parti borde få en talmanspost. Men de vill samtidigt säga att de inte står bakom valet, därför röstar de blankt. Men vore ju bättre om de röstade för en annan kandidat. Annars medverkar de till att SDs kandidat vinner.
Visa på X →@AnderssonUlla Kan inte nog tacka för din insats. Har sett ditt arbete på nära håll, få kan jämföras med dig ❤️
Visa på X →Obs! Nya ledamöter i kommentar men för enkelhetens skull: @fredholmkajsa @SamuelGonW @AnderssonTay @isabellmixter
Visa på X →RT @IdaOstenberg: Högerextremism bland riksdagskandidater, trollarméer, journalistrugby, grattishälsningar från Le Pen, oro bland judiska svenskar, en partiledare som kliver av efter flera mordhot, men @liberalerna tycker att Magdalena Andersson har tråkig ton. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veAO7X/l-allvarliga-anklagelser-fran-andersson 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1570645108412022784
Visa på Mastodon →Nej. Det är inte synd om Liberalerna. Det är ert val att tillsammans med SD ta makten. Det är ni som har ett ansvar att markera mot den växande rasismen på våra gator. Sluta tramsa. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/veAO7X/l-allvarliga-anklagelser-fran-andersson
Visa på X →@RichardHerrey @KinbergBatra McCain förlorade mot demokraterna. Andersson förlorade mot antidemokraterna. Det är skillnad.
Visa på X →RT @CarlMelin: Och är det ngt C INTE har råd med är det att gå emot de 90% av sina väljare som är emot SD och de 80% som föredrar Andersson som statsminister. C kan aldrig kompensera sådana väljarförluster genom att vinna tillbaka väljare från SD. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1569741709206081538
Visa på Mastodon →Att höra Magdalena Andersson och Annie Lööf stå och önska ett mer sansat tonläge i nästa val är bara patetiskt. Självrannsakan vore kanske något att fundera på? #valet2022
Visa på X →De blåbruna försöker få det till en grej att Anderssons regeringsunderlag inte är överens. De är ju inte överens i alla frågor de heller och det stora problemet är de frågor där de är överens.
Visa på X →På 9 månader har Magdalena Andersson lotsat Sverige ur coronakrisen, lagt om vår säkerhetspolitik, fått stöd i riksdagen för rejäla förbättringar för landets pensionärer och mycket mer. Sverige behöver ett tryggt och starkt ledarskap i en orolig tid.

Magdalena Andersson visar än en gång att hon är en klassisk översittarsosse. Skrattretande härskartekniker och idogt duckande av allt ansvar. Jag är övertygad om att även Sveriges väljare ser detta. https://www.svd.se/a/y632qJ/efter-akessons-attack-hapnadsvackande
Visa på X →@JessicaStegrud @AnderssonUlla

RT @Aftonbladet: JUST NU: Elpriserna kan halveras i södra Sverige, meddelar Magdalena Andersson på en pressträff 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1568241247407554560
Visa på Mastodon →Bra att Ulf Kristersson är tydlig om att det är regeringens proposition och inte en broschyr som tar upp att skjutsa elever från fungerande skolor till skolor som är sämre. Han läser innantill ur den när Magdalena Andersson nekar. Hon justerar då sitt argument. 🤔
Visa på X →@R_Carlsson @AnderssonUlla När Ulla försöker klaga men inser att en vänsterpartist tjänar mest. Vad säger Ulla om det?
Visa på X →Så oerhört sant. Handlingsförlamning och inget ledarskap har präglat den här regeringen på söndag byter vi ut den. #svpol #valet2022 #nufårviordningpåsverige https://www.svd.se/a/APdkRA/rosta-bort-magdalena-anderssons-ansvarsloshet
Visa på X →Ingen jävel har råd med vare sig el eller bensin i Magdalena Anderssons Sverige. #tv4val
Visa på X →