Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Isabell Mixter

Vänsterpartiet

@isabellmixter (X)

171

inlägg

Ringer vårdcentralen för att boka tid 08.33. Får ett automatsvar att ”det är många som ringer till oss och vår kö är full. Vänligen återkom nästa vardag”. Bor i Västernorrland. Sjukhuset är i stabsläge. Vården är en katastrof och Kristersson och co svälter ut den än mer.

Visa på X

Alltså gör er inte dummare än vad ni är. Jag har inte i min tweet motsatt mig registerutdrag i äldreomsorgen. Undrar bara när de som styr landet ska sluta umgås med kriminella.

Visa på X

Sverigedemokraterna ställer frågor om registerkontroll för anställda inom äldreomsorgen på dagens frågestund i riksdagen. När ska Åkesson börja ta registerutdrag på sina bröllopsgäster undrar jag?

Visa på X

Jag har otaliga gånger deltagit i ljusmanifestationer för att uppmärksamma kristallnatten. Var var ni andra då? Mitt parti står för demokrati, alla människors lika värde och religionsfrihet. Har hört att andra partier står för assimilering och kristna värderingar.

Visa på X

You cant make this shit up. Regeringen låter storfräsarna fuska vidare medan folk som inte har mat på bordet ska synas i varje söm.

Visa på X

@Buxen1 Morsan jobbade på ICA hela sitt liv. Bla därför fattar jag vikten av att ta bort karensdagen. Fattar du hur mycket en arbetskvinna förlorar i inkomst på att vara sjuk en dag?

Visa på X

Sverigedemokraterna slår sig för bröstet i budgetdebatten för att de inte försämrar sjukförsäkringen. Det de glömde nämna är att de lagt ner karensutredningen och också utredningen om ytterligare förbättringar i sjukförsäkringen. Sjukförsäkringen behöver kraftiga förbättringar.

Visa på X

Vill återanvända ett gammalt Sjöstedt citat med anledning av regeringens budget som presenteras idag. Jag tycker vi gör ett byte, vi ger höginkomsttagarna en applåd och ger pengarna som går till skattesänkningar till sjukvården.

Visa på X

@boxofsparklers @TheBurricane @dadgostarnooshi Det har varit tillfälligt ända sedan 2021 när pandemin kom. Vilket i sig är rätt galet. Det säger nått om att nivåerna borde upp permanent. lågkonjunkturen är långt ifrån över. Det kommer fortsätta vara skralt för väldigt många hushåll.

Visa på X

Regeringen och sd går ut med att de kommer att sänka tilläggsbidraget i bostadsbidraget från 40 till 25%. Hyran, maten och kläder till barnen blir dock inte billigare för att inflationen går ner. Regeringen och sd drar nu undan mattan för dem som har minst.

Visa på X

@hittebarn12 Du menar att såväl sjukhusledningen och läkare hittar på att människor kan komma att dö för att det är kul att klaga? Herregud.

Visa på X

@HugoBarklund Västernorrland har landets näst högsta skattesats? Tycker du på riktigt att vi ska betala mer i skatt?

Visa på X

@MacallanSWE Regeringen har aktivt gett regionerna mindre statsbidrag. Västernorrland har landets näst högsta skattesats. Vem tror du kan lösa den ekonomiska krisen för sjukvården då?

Visa på X

Ställde en fråga om vårdkrisen i Västernorrland på riksdagens frågestund. Johan Pehrson svar var bland annat att regionerna har fri beskattningsrätt. Man baxnar. Vet han ens vad skattesatsen är i Västernorrland? Det kan jag tala om för er: 34,14 %, näst högst i hela landet.

Visa på X

Läkare på Sundsvalls sjukhus larmar om att man kommer behöva välja bort patienter och att människor kommer att dö. Det är djupt allvarligt.

Visa på X

Från och med första juni kommer vårdcentralerna endast kunna bedriva akut och nödvändigt vård.

Visa på X

Ledningen på Sundsvalls sjukhus vädjar till människor att inte göra sig illa i sommar och meddelar att man inte kommer kunna upprätthålla patientsäkerheten i sommar. Är det såhär det ska vara i Kristerssons Sverige? Regeringen har aktivt svält ut sjukvården. Dags för ansvar.

Visa på X

Vad bra det går med den Svenska sjukvården. Dags för regeringen att ta ansvar. Nu ligger varsel i farans riktning i Västernorrland, den region som har högst stafettberoende. På det föreslås också i princip nedläggning av Sollefteå Sjukhus.

Visa på X

@BergvallOlle @RodaKorset @hyresgasterna @MajblommanRiks @raddabarnen Tyvärr ingen förklaring från de som inte stöttade förslaget.

Visa på X

Brukar de andra partierna ofta hitta på att de tycker nått när det passar dem? Djupt oseriöst. Om alla partier som var för hade röstat ja hade det varit en tydlig majoritet i utskottet.

Visa på X