Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

@Pourkomeylian @moderaterna @SwedishPM Förslaget innebär fortsatt krav på kontakt med vården och en prövning av könsidentiteten, att den är bestående. Det betyder fortsatt krav på en medicinsk utredning.

Visa på X

Idag röstar riksdagen om den nya könstillhörighetslagen där de från 16 år tillåts ändra juridiskt kön, utan medicinsk diagnos. @sdriks säger tydligt nej till förslaget. Ett bakslag för jämställdheten som möjliggör för män att få tillträde till exempel kvinnors omklädningsrum.

Visa på X

Det här är helt enkelt osant. På sidan 153 i det betänkande som riksdagen nu debatterar slås det fast att detta strider mot vetenskap och beprövad erfarenhet. Va emot förslaget, för all del - men sluta ljug om innehållet.

Visa på X

@stefansarmes Nu är det ju förvisso Acko Ankarberg som arbetade fram förslaget och satte det på propositionslistan men sedan fegade ur. Om man nu ska prata om att strunta i laget och inte orka stå för överenskommelser. Ni kan bättre än såhär KD.

Visa på X

Majoriteten kritisk till nya könstillhörighetslagen enligt @Nyheterna ❌ 59% anser att förslaget om bla sänkt åldersgräns för byte av juridiskt kön är mycket eller ganska dåligt. ✅ 22% tycker förslaget är bra. Vi kan fortfarande stoppa förslaget! https://omni.se/a/25npgv

Visa på X

Vi i KD anser att förslaget till ny könstillhörighetslag bör återförvisas till Socialutskottet på grund av bristande beredning, och vi kommer att rösta nej till nya könstillhörighetslagen. @kdriks

Visa på X

Regeringen riskerar att skjuta hela frågan om gårdsförsäljning i sank. Ifrån Centerpartiet är vi beredda att ta utredningens förslag direkt till riksdagen för att köra över socialministern och lagstifta i frågan. Ställer moderaterna upp på det?

Visa på X

Allt fler oskyldiga blir dödade av gängkriminalitet men trots det röstade oppositionen emot säkerhetszoner. Att oppositionen röstar mot förslag för att öka säkerheten för medborgarna är beklagligt.

Visa på X

@BergvallOlle @RodaKorset @hyresgasterna @MajblommanRiks @raddabarnen Tyvärr ingen förklaring från de som inte stöttade förslaget.

Visa på X

Kommentar till TV4 om varför förslaget till könsbyteslag bör avslås och läggas i papperskorgen! Ett ogenomtänkt och ogrundat förslag. Barn som ännu inte är färdigutvecklade ska inte kunna bestämma sitt juridiska kön själv, helt utan full utredning eller ens en diagnos.

Visa på X

@irlmoderat Du har inte misslyckats,du har kämpat och gjort allt du kan.Mer kan man inte göra.Jag har också kämpat,på olika sätt för att det nuvarande förslaget inte ska röstas igenom.Mer kan jag inte göra.Tyvärr kommer nog förslaget röstas igenom.

Visa på X

@Niklas37403206 @frumarland Nej, jag har inte suttit tyst i tretton år. Tvärtom. Jag har påverkat mitt parti mycket i att skärpa migrationen och rättspolitiken. Jag har bidragit till att mitt parti kommit med bra förslag och då har jag naturligtvis röstat för och inte emot.

Visa på X

Du har rätt att vara arg! Tillsammans ska vi stoppa förslagen om att kraftigt försämra sjukförsäkringen!

Visa på X

Hur kan man med att meddela en sådan sak samma dag som socialutskottet stänger ärendet, dvs. samma dag som det är för sent att korrigera det förslag riksdagen ska besluta om? Den här hanteringen imponerar inte, Moderaterna.

Visa på X

Det är jobbigt att gå emot sitt parti i en fråga och stå för det med sitt namn. Det har jag gjort i frågan gällande byte av juridisk kön. Det är första gången jag gör detta under mina drygt 13 år i riksdagen. Men jag kan bara inte stödja detta förslag, av många olika anledningar.

Visa på X

Pär Holmgrens MP, påstående 2006 om att snön skulle försvinna, har med all tydlighet visat sig vara lika ogrundat som många andra Mp-förslag? Tyvärr har tydligen Trafikverket anpassat sina resurser mer efter Holmgrens spåkula än efter verkligheten. Dags att vakna Trafikverket!

Visa på X

Folk har suttit fast i trafiken i timmar, denna gång på bl.a E20 och E4. Regeringen är lika osynlig som vid förra vägkrisen. Vi har kommit med en rad förslag för att säkra svenska vägar och stärka beredskapen. Men SD-regeringen gör ingenting. Har hela regeringen påsklov?

Visa på X