@beckmansasikter @AnderssonUlla Till skillnad från M och S så röstade V och C för att avskaffa politikerpensionerna i och med valet 2014. Viktigare att avskaffa det orimliga systemet än att peka finger och de fd riksdagsledamöter från alla partier som använder sig av förmånen.
Visa på X →Sök
@BuschEbba ”Det finns inga coronaköer, Magdalena Andersson. Den stora ökningen växte fram under Stefan Löfvens tid. Det bästa sättet att kapa och inte skapa vårdköer är ett (S).” @kdriks ska kapa (S) och jobba för ett Sverige utan vårdköer! #svpol #kd2021 #kd

Mycket glad över att Magdalena Andersson har tackat ja till att kandidera till partiordförande för @socialdemokrat Bra att Andersson lyfter klimatkrisen som prioområde. Vi behöver en kongress där S tar ledartröjan i klimatomställningen!
Visa på X →@AnderssonUlla För Centerpartiet är det viktigast att driva en grön, landsbygdsvänlig och liberal politik. Ideologiskt gör det att V och C befinner sig väldigt långt ifrån varandra sakpolitiskt.
Visa på X →@AnderssonUlla @annieloof Så märkligt att V då säger att ni så gärna vill inleda ett samarbete med C.
Visa på X →Det här är så flummigt så man storknar! ”Det här är inte en teoretisk uppsats” Om man sätter mål skall de vara SMARTA: Specifika Mätbara Rationella Tidsbestämda Accepterade Annars är det inte mål. Det är floskler och dravel som det mesta i S politik! https://www.expressen.se/tv/nyheter/magdalena-andersson-det-har-ar-inte-en-teoretisk-uppsats/
Visa på X →Det är inte utan att man bävar för framtiden med Magdalena Andersson som S-ledare. Om hon kan lägga fram en helt felprioriterad, underfinansierad budget fylld av valfläsk utan att skämmas så fasar jag för vad hon kan göra som statsminister! #bytregering
Visa på X →Nu får Baylan sitta i #SVT och bli hyllad utan kritiska frågor o han får möjlighet att hylla Magdalena Andersson. I agenda har ministrar fått lägga ut texten utan debatt o utan kritiska frågor. Opartiskt? Knappast! Det är dags för ett oberoende #publicservice på riktigt. #svpol
Visa på X →@AnderssonUlla @jonnasima Lite svårt att förstå Vänsterpartiets argumentation. C är å ena sidan ett parti vars politik borde förpassas till den historiska soptippen men samtidigt det parti som man så gärna vill samarbeta om gällande ekonomisk politik ;)
Visa på X →@AnderssonUlla @jonnasima Jag kan bara instämma med hur Magdalena Andersson formulerade det redan 2013. Det är regeringens ansvar att lägga en budget som får stöd i Riksdagen. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgdq8o/stort-skattebrak-mellan-s-och-m
Visa på X →@AnderssonUlla @jonnasima Efter att januariavtalet föll så är Centerpartiet ett oppositionsparti. Vi kommer att lägga en egen budgetmotion som vi röstar på. Svårare än så är det inte.
Visa på X →Till skillnad från Pontus Andersson ger rapporten från IPCC faktiskt uttryck för reella hot som kräver akuta politiska beslut och handlingar. Det enda akuta hot som Andersson ger uttryck för i sin kommentar är SDs rasism och brist på verklighetsförankring! SD=rasister !

Magdalena Andersson är något av en ordkonstnär! Socialdemokraternas nya benämning på massinvandring- okontrollerat arbetskraftsutbud. Hon glömmer givetvis att nämna att detta nya arbetskraftsutbud inte har den kompetens som krävs på svensk arbetsmarknad.
Visa på X →@AnderssonUlla Det förslag som Riksdagen kommer att besluta om är fri hyressättning i nyproduktion. Inget förslag om att införa marknadshyror i alla hyresrätter vilket V påstår.
Visa på X →@AnderssonUlla Den planekonomi som Sverige är unik att ha inom bostadsmarknaden har lett till svarta kontrakt, höga hyror och årslånga bostadsköer. Planekonomi är inte rätt väg, vare sig för brödproduktion i Sovjet eller för bostäder i Sverige. Fri hyressättning i nyproduktion är ett bra steg.
Visa på X →@AnderssonUlla Framförallt finns det överhuvudtaget ingen majoritet i Riksdagen för att höja skattetrycket än mindre för att återinföra fastighetsskatten.
Visa på X →@Dominant_Chef @AnderssonUlla @lindasnecker Jag håller inte med om den analysen av hennes inlägg. Jag tycker inte heller att extrema påhopp är trevligt. Däremot vet jag att Linda är en trevlig person.
Visa på X →Frida och Ebba! Så imponerad över deras prestationer, hela mästerskapet igenom. Idag brons till Frida Karlsson och en hedrande fjärdeplats för Ebba Andersson - och 7 medaljer totalt till det svenska damlaget. I med- och motgång - ni är så häftiga att följa! 🌟 #skidvm
Visa på X →Vilken kanonstart på detta skid-VM! Sprintguld häromdagen för Jonna Sundling - och idag silver och brons till Frida Karlsson och Ebba Andersson i skiathlonen! Och Charlotte Kalla 5:a. Rysningar. Så oerhört bra det svenska damlaget är! 🌟🇸🇪🌟🇸🇪🌟#skidvm


@MalinFrom @ElinLudis @Jonnycato @annieloof @bolund @TomHammarberg @magnusjacobsson @AnderssonUlla Jag delar verkligen inte bedömningen av säkerhetsläget i Afghanistan. Jag tycker att vi borde ha en ordning där MV:s säkerhetsbedömningar skulle kunna prövas rättsligt, t.ex. genom att organisationer kunde överklaga ställningstaganden.
Visa på X →Bästa @AnderssonUlla in action!
Visa på X →Två sossar i aktuellt! Widar Andersson låter som en Sverigedemokrat i debatten om ansvarslös migration. Det är kul. Skrämmande är dock hur verklighetsfrånvänd Veronica Palm är. Det pekar på skillnaden mellan genrationerna i socialdemokraterna. S är ett parti i förfall!
Visa på X →@AnderssonUlla Centerpartiet vill öka skatteintäkterna. Att höja skattesatser leder inte sällan på sikt till sänkta skatteintäkter.
Visa på X →S INFÖR MARKNADSHYROR - Så sent som 2018 kallade Magdalena Andersson marknadshyror för en ”radikal förändring” som ”inte heller skulle leda till ökat bostadsbyggande” och att det ”skulle bli otryggare för vanliga hushåll”. https://www.ltz.se/artikel/debatt-varfor-vill-s-infora-marknadshyror #sd2022 #bopol
Visa på X →@LoanSundman @AnderssonUlla @Centerpartiet Nej genom att göra det lättare att anställa folk.
Visa på X →