KD-dagarna i Örebro gav mersmak (med nästan 1200 deltagare från hela landet)! 🇸🇪 Vi har varit uppe i 12% vid två tillfällen tidigare (Alf Svensson efter valet 1998 och april 2019). Vi ska dit igen! ↗️ @DNKultur @Dagen @sr_ekot


KD-dagarna i Örebro gav mersmak (med nästan 1200 deltagare från hela landet)! 🇸🇪 Vi har varit uppe i 12% vid två tillfällen tidigare (Alf Svensson efter valet 1998 och april 2019). Vi ska dit igen! ↗️ @DNKultur @Dagen @sr_ekot


Bra artikel och frågor av @MagnusWalan från @DiakoniaSverige. Det man lovar innan valet borde ju gälla även efter... https://omvarlden.se/opinion/debatt/bistandspengar-i-klam-nar-politiska-loften-och-flyktingkostnader-kolliderar
Visa på X →Centerpartiet förväntar sig en propp redan i höst om statligt huvudmannaskap för personlig assistans! Innan valet stod alla utom S bakom ett förstatligande, men efter valet började Tidölaget slira. Utredningen är färdig nu och glasklar med att staten bör ta över ansvaret #svpol
Visa på X →Värt att notera: Vänsterpartiet drivit detta sen prövningen avskaffades. (S) hade åtta år på sig att utreda och lägga fram förslag om arbetsmarknadsprövning – de lyfte inte ett finger förrän några veckor innan valet 2022.
Visa på X →@markus_uvell @LtTorstenson @SSiverud Nej jag har varit emot EU direktivet både före och efter valet.
Visa på X →Sverigedemokraterna styr sedan valet Region Gävleborg tillsammans med M, KD och Sjukvårdspartiet. Här ett reportage om vår nya styrelseordförande för Folkteatern, Lena Emanuelsson (SD). (för prenumeranter) https://www.gd.se/2023-02-16/gav-vallofte-om-att-lagga-ner-folkteatern--nu-leder-hon-styrelsen
Visa på X →Finansministern slingrar sig och slingrar sig i #agenda när intervjuaren frågar om varför man sa saker före valet som man nu inte genomför. Varför man hänvisar till experter nu när man inte lyssnade på dem före valet.
Visa på X →Bara några månader har gått sedan valet och MP ligger långt under spärren. 2,4% kan tyckas vara oförtjänt höga siffror för detta massinvandringsparti som saboterat energiförsörjningen, men med den här halveringstiden är MP snart ett minne blott. 🥳 https://omni.se/ny-matning-mp-har-mer-an-halverats-sedan-valet/a/8J96O2

Jag har ikväll begärt att utrikesutskottet kallar till sig biståndsministern Johan Forssell. Det går inte att innan valet säga sig vilja värna det civilsamhälle som stöttar kampen för frihet och demokrati för att efter valet ge kalla handen och ducka alla kontaktförsök.

RT @Ygeman: ”Vi har hållit exakt allt som lovats i valet” Ulf Kristersson 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1606215046903627777
Visa på Mastodon →@barbrobergdahl @MatsHAndersson Jag är väl medveten om att saker tar tid, men budskapet före valet var att det mesta skulle gå snabbt/lätt att ändra & det är det som försöket till skämt tar sikte på. Så finns nån kritik i min tweet är det inte över att det tar tid, utan att man före valet gav sken av motsatsen.
Visa på X →@mickeahlborg Jag är väl medveten om att saker tar tid och har därför aldrig gett löften av det slag du nämner, men budskapet före valet i år från nuvarande regeringspartierna var att mycket skulle gå snabbt och lätt att ändra och det är det som försöket till skämt tog sikte på.
Visa på X →@MatsHAndersson Den första frågan får andra svara på. Min tweet var ett dock försök till skämt i en ganska hård värld. Jag är medveten om att saker tar tid, men budskapet före valet var att det mesta skulle gå snabbt och lätt att ändra och det är det som försöket till skämt tog sikte på.
Visa på X →@BellaHsson Jag är medveten om att saker tar tid, men budskapet före valet var att det mesta skulle gå snabbt och lätt att ändra och det är det som försöket till skämt tar sikte på.
Visa på X →@NorrbyHelena Jag har ingen invändning mot eller annan åsikt/erfarenhet än att saker tar tid. Det är mer budskapet före valet att mycket skulle gå snabbt och lätt jag vänder mig mot.
Visa på X →RT @MirjamKontio: Dags att börja jobba Kristersson. Sverige måste driva på för att reformera EU:s elmarknad, satsa brett på alla kraftslag och statsbudgeten behöver omprioriteras när elstödet inte kommer som lovat. Detta krävs för Sveriges säkerhet, för sänkta elpriser. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/69PqeW/s-valet-ar-over-borja-jobba-kristersson 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1601873453560233985
Visa på Mastodon →@RichardHerrey Den energipolitik som vi hade fram till valet byggde på en överenskommelse mellan M, KD,C, S och MP. Den i sin tur byggde på samma principer som den som alliansen slöt långt tidigare. 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1601216140856131584
Visa på Mastodon →@RobertHannah85 ”Man säger en sak innan valet ….och en sak efter valet ”🤷🏾♂️🤷🏾♂️. Det måste vara jobbig att samarbeta med nazister !

RT @johanssonmorgan: Efter valet gick SD till hårt angrepp mot SKMA:s ordförande för att han kritiserade SD. Nu drar regeringen in pengarna till SKMA:s hågkomstresor om Förintelsen. Det är mycket allvarligt. Det är såhär auktoritära regeringar brukar bete sig. https://www.etc.se/inrikes/regeringen-stryper-bidrag-till-arbete-mot-antisemitism 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1598952851958792193
Visa på Mastodon →RT @fredrikolovsson: Före valet kan man glatt utlova att elskatten ska sänkas. Nu blir den istället högre efter nyår. Från 45 öre inkl moms till 49 öre. Före valet säger man en sak. Efter valet…. 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1598614139521351680
Visa på Mastodon →@thorneby Har fått namn efter en svensk partiledare. "Man säger en sak före valet, sen är det val, efter valet säger man en annan sak".
Visa på X →S går upp 4,5 procentenheter sedan valet i SCB:s mätning.

Regeringen fortsätter på trenden ”man säger en sak före valet och man säger en sak efter valet”. Elprisstödet som lovades vara på plats i november kommer nu tidigast i februari. Och man högaktningsfullt skiter i oss i Norrland.
Visa på X →RT @owenil: Vallöftet var faktiskt inte att förslaget om högkostnadsskydd skulle vara på plats 1 november, utan skyddet. Att kärnkraftverk lagts ned var inte direkt okänt före valet. 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1597981929038835713
Visa på Mastodon →”Man säger en sak innan valet ….och en sak efter valet ” 🤷🏾♂️🤷🏾♂️🤷🏾♂️
