Mycket bra i DN med @magdandersson 🌹 https://www.dn.se/sverige/magdalena-andersson-redo-att-forbjuda-skolaktiebolag/
Visa på X →Sök
Bra intervju med Magdalena Andersson om marknadsskolan. https://www.dn.se/sverige/magdalena-andersson-redo-att-forbjuda-skolaktiebolag/
Visa på Bluesky →@lenahallengren Försöker du släta över din partiledares lögner i TV? Magdalena påstod att Region Skåne skulle säga upp 1000 personer, men nu är retoriken ändrad. När kommer Magdalena Andersson att gå ut och erkänna att hon inte talade sanning?
Visa på X →Magdalena Trump Andersson


Igår debatterade jag mot Magdalena Andersson i Aktuellt, där hon påstod att regeringens politik ”…har lett till tusentals färre som arbetar i den svenska sjukvården…” Pressad på belägg krystar hon nu fram att "det är Socialdemokraterna i Skånes bedömning". Min bedömning är att Magdalena Andersson inte håller för granskning.

När Magdalenas Andersson ombads förklara var siffrorna kom ifrån svarade hon först att det var siffror från SKR. Sedan hävdade hon att det var en prognos. Nu kommer det fram att det var"egna beräkningar" från Socialdemokraterna.
Visa på X →Dags för Socialdemokraterna och Magdalena Andersson att växa upp och och sluta efterlikna Trump. Fakta är att Skåne inte säger upp medarbetare i vården. Däremot gör S styrda Region Stockholm det. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/efter-sifferbraket-i-aktuellt-regionen-avfardar-anderssons-s-pastaende
Visa på X →Det har snart gått ett dygn sedan Lorena Delgado Varas meddelade att hon tar en paus från riksdagsuppdraget. Men hon gör det inte för att hon spred judehat och den grövsta formen av antisemitismen. Beslutet är grundat i att Judiska Centralrådet har polisanmält henne. Från vänsterpartiets ledning har det varit knäpptyst och partiledaren Nooshi Dadgostar duckar alla frågor om Varas framtid som lagstiftare av Sveriges riksdag. Det är tydligt att Vänsterpartiet har stora problem och att antisemitismen är djupt rotat i partiet. Stödet som strömmat in till Delgado Varas inom partiet, illustrerar tydligt varför Vänsterpartiet inte är ett parti att lita på. Detta är inte längre bara ett problem som är begränsat till partiledaren Dadgostar, utan en fråga som i allra högsta grad berör Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson som aspirerar om att bli statsministern efter nästa val, och som inkluderar Vänstern i sitt regeringsunderlag. Därmed är det mycket relevant att Socialdemokraterna avkrävs på svar om hur de ser på att deras samarbetsparti sprider antisemitisk dynga. Någon i detta block måste bryta tystnaden och tala ur skägget.
Visa på X →Magdalena Andersson (S) ljög om påstådda nedskärningar skånsk sjukvård i Aktuellt igår. I Skåne har vi aldrig varit fler än vad vi är idag. Det är ovärdigt att fara med osanning i så viktig debatt som sjukvård och trygghet.

Vänsterns statsministerkandidat Magdalena Andersson (S) ljuger rakt upp och ner i gårdagens Aktuellt. Hur kan någon ha förtroende för henne alls? #svpol #aktuellt
Visa på X →Magdalena Anderssons regeringsunderlag.
Visa på X →Det tar på krafterna för vänstern att posta antisemitiska inlägg. Efter en lång kamp meddelar Lorena (V) att hon tar en liten paus. Fortfarande ingen dörr stängd från Magdalena Andersson (S) om Vänsterpartiet i hennes eventuella regering! #svpol https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMxPwR/riksdagsledamot-spred-antisemitism-polisanmals?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR50HK8zt3S9dHJ3ut57Lv9wdzZY8OLBXbkajU81C80K62w9UslxoU33YWIUpw_aem_rFyZhWuhJfTX_DphrDT5TQ
Visa på X →Det går att göra något nytt (och stort). Och vi behöver investeringar i tågen, förnybar energi, energieffektivisering och klimatanpassning. Bland annat. https://www.dn.se/ledare/martin-liby-troein-donald-trump-ger-magdalena-andersson-chansen-att-gora-nagot-stort/
Visa på Bluesky →Vänsterpartiet har ett kritiskt yttrande mot Lagen om särskild kontroll av vissa utlänningar. Lagen möjliggör att utvisa utländska säkerhetshot. Kommer V kräva att lagens avskaffas mot att Magdalena Andersson blir statsminister? Ingen vet, V närvarade inte ens i debatten! #svpol
Visa på X →Det är faktiskt helt sjukt att Sverige är det enda landet i världen som tillåter obegränsade vinster på skattefinansierade skolor. Ska det bli ändring på det krävs en ny regering. Ledd av Magdalena Andersson och Socialdemokraterna. #svpol #S2026


Det är verkligen tider av oro och osäkerhet. Svenska folket söker en ny riktning för landet i form av stabilitet, trovärdighet och seriositet. Det är uppenbart att det är Socialdemokraterna och Magdalena Andersson som står för det. https://search.app/sCFoJdZyFqx6z6Af9
Visa på X →Magdalena Andersson är uppenbart en av många som behöver lära sig att kolla på jämförelsepriset när de handlar i butikerna. https://www.morgontidningen.se/2025/02/magdalena-andersson-vill-se-varningstriangel-for-krympflation/
Visa på X →Matpriserna ökar och ökar, arbetslösheten är skyhög, tillväxten ska vi inte tala om….. Vanligt folk har det tufft! Och SD-regeringens svar är att sänka skatten för de rikaste. Kom igen nu regeringen! Vi socialdemokrater har lagt flera förslag. https://www.morgontidningen.se/2025/02/magdalena-andersson-vill-se-varningstriangel-for-krympflation/
Visa på X →Vanligt folk ska inte känna sig lurade i butiken. Matpriserna stiger men regeringen tar inte frågan på allvar. https://www.morgontidningen.se/2025/02/magdalena-andersson-vill-se-varningstriangel-for-krympflation/
Visa på X →Från rörigt och osäkert till ännu mer rörigt och osäkert. Efter en halv mandatperiod och mindre än ett år kvar till valåret meddelar centerpartiets ledare Muharrem Demirok att han avgår. Jag kan inte klandra honom, att ta över det djupt splittrade Centerpartiet efter Annie Lööf var ett kamikazeuppdrag från början och jag är förvånad att det höll så pass länge. Jag önskar Muharrem all lycka framöver. För den större bilden är avgången, så pass tätt inpå ett val, ytterligare en osäkerhetsfaktor i Magdalena Anderssons rödgröna block. Vänsterpartiet och Miljöpartiet spelar alltjämt en avgörande roll i ett teoretiskt regeringsunderlag för Socialdemokraterna och det är rörigt, opålitligt och osäkert redan som det är. Med ett instabilt Centerpartiet adderas ytterligare rörighet och osäkerhet på den rödgröna sidan. Blir det planekonomi efter valet, eller avregleringar och skattesänkningar för kapitalägare? Blir det bussning av svenska elever till problemskolor eller stopp för Sveriges kärnkraftssatsningar? Eller kanske lite av allt detta? En sak är säker, chansen att väljarna får en tydlig och rättvisande bild av vad Magdalena Anderssons alternativ faktiskt innebär måste nu betraktas som mycket liten, för att inte säga obefintlig.

Det är verkligen skamligt hur vänsterkrafter och vissa medier har försökt göra tragedin i Örebro till ett rasistdåd utan några som helst bevis. Det är samma rasistspöke som plockas fram vid varje tillfälle, och det handlar i grunden om att skambelägga dem som vill diskutera vissa samhällsproblem. Tänk er om det faktiskt hade funnits bevis för att det var ett rasistiskt dåd. Vad hade de sagt då? Det hade varit allmän mobilisering inom vänstern och medierna hade pumpat ut narrativet om rasism dygnet runt. TV4 försökte ju till och med konstruera bevis. Det gick sådär. Och dessa personer kallar sig journalister. Det här är ju inget nytt. Minns ni ”nazistattacken” vid Gubbängen? Vänstern höll sina demonstrationer och det var till och med politiker som kallade det för ”terror”. Men hittade de några nazister? Har någon åtalats? Nej. Men ändå var de bergssäkra på att det var nazister. Det här rasist-narrativet dyker alltid upp så fort något tragiskt händer. Det beror på att vänstern och vissa medier inte ser offren. De bryr sig inte. De utnyttjar varje tragedi för att främja sin politiska agenda. Nu har vi sett det igen. En fruktansvärd händelse i Örebro. Vad fokuserade vänsterpolitikerna på? Inte offren, inte tragedin, utan att driva sitt rasist-narrativ. Var är bevisen? De behöver inga bevis. De är professionella lögnare. Även Socialdemokraternas partiledare försökte skylla tragedin i Örebro på ”hatisk retorik”. Hur skadad måste man vara för att utnyttja en så hemsk händelse för att gynna sin egen politiska karriär? Hon har inga bevis. Om vi hade haft riktiga medier så hade en journalist bara sträckt fram en mikrofon till Magdalena Andersson och ställt den mest uppenbara frågan: ”Vad menar du?” Men vi har inga riktiga journalister. Vi har inga riktiga medier. Ingen ställer den mest självklara frågan. Hur kan vi ha så många politiker på vänsterkanten och journalister som ljuger om motivet till dådet i Örebro? Seriös journalistik handlar om att vänta på fakta och rapportera sanningen, inte om att driva en ideologisk agenda genom att spekulera i motiv som passar ett förutbestämt narrativ.
Visa på X →Fick permanent uppehållstillstånd av Magdalena Anderssons S-regering 🥀 Fick förvar och utvisning av SD-regeringen 🇸🇪 #svpol https://www.expressen.se/nyheter/sverige/hamtades-mitt-i-natten-nu-utvisas-imamen-mohsen-hakimollahi/
Visa på X →Skitnödiga ursäkter illustrerar en del av problemet med Socialdemokraterna. Den som är rädd för ord kan inte formulera sig fritt och därmed inte lägga fokus på att adressera verkliga problem. #svpol https://www.expressen.se/tv/nyheter/sverige/magdalena-anderssons-ursakt-pa-presstraffen-lat-som-trump/
Visa på X →Håll din skämskudde riktigt nära, när du lyssnar på Magdalena Andersson!
Visa på X →Och nu säger Magdalena Andersson att det är vi som söker konflikt.
Visa på X →