Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Gulan Avci

Liberalerna

@GulanAvci (X)

412

inlägg

Aftonbladets @anderslindberg skriver en krönika där han på fullt allvar insinuerar att Liberalernas partiledare Simona Mohamsson öppnar dörren till 30-talet. För mindre än ett dygn sedan ställde jag en enkel fråga till honom om vad han anser om att Proletärens krönikör Ellen Kall inte bara hyllat Hamas terrorattack mot oskyldiga judar, utan också deltagit i firandet av den i Helsingborg. Sedan dess har det varit total tystnad från Lindberg. Däremot mobiliserar man socialdemokratiska företrädare för att angripa mig och Liberalerna. Anders, om du har tid att anklaga andra för att öppna dörren till 30-talet borde du också ha tid att svara på frågor om personer som hyllar Hamas terror mot judar. Men tystnaden talar dessvärre sitt eget språk.

Visa på X

Jag har inga som helst problem med att kritisera israeliska ministrar, inte minst Ben Gvir som har avskyvärda åsikter och står för en politik som jag tar tydlig avstånd ifrån. Men trösten är att Gvir är utbyttbar, då Israel är en demokrati och folket i fria val kan rösta bort honom. Eller har du annan uppfattning i den frågan @JanKEliasson

Visa på X

@anderslindberg Hej @anderslindberg Krönikören Ellen Kall hyllar inte bara Hamas terrortack mot oskyldiga israeler 7/10-2023, hon skriver även hur stolt hon är över att hon deltog i firandet i Helsingborg. Är det ett hot mot demokratin anser du? https://proletaren.se/artikel/jag-firade-ocksa-den-7-oktober-2023/?fbclid=IwRlRTSASkuzlleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZAo2NjI4NTY4Mzc5AAEex-LAbtc-92Mb4CiuzfUsAEPisk8yRc1z6_X-Ncpff6e-fRvb91jc3-PwVe0_aem_GXRpJ7LC11LDDd-qrzyhgg

Visa på X

Jag vill önska er alla en riktigt fin midsommar och hoppas ni får en fin dag med era nära och kära. Samtidigt går en särskild tanke till alla er som arbetar idag, inom vården, omsorgen, kollektivtrafiken, polisen, räddningstjänsten, försvaret och många andra verksamheter. Till alla er som håller samhället igång när resten av oss firar. Tack för era insatser 🩷 Glad midsommar 🇸🇪

Visa på X

Mycket välkommet att regeringen ger @MagnusRanstorp uppdraget att utreda politisk islam och islamistisk infiltration i samhället. Jag lyfte dessa frågor redan som ordförande för Liberala Kvinnor. Då avfärdades de ofta. I dag vet vi att problemen är verkliga och att de måste tas på största allvar. Krafter som utmanar våra demokratiska värderingar, jämställdheten och individens frihet ska varken tolereras eller relativiseras. De ska trängas tillbaka med full kraft.

Visa på X

@strandhall @ULindberg med tanke på de återkommande skandalerna i ditt parti, senast uppgifterna om ytterligare kriminell infiltration i S-Botkyrka, är det lite märkligt att du har så mycket tid över att ägna kvällarna åt personangrepp på politiska motståndare.

Visa på X

@strandhall @ULindberg 13 år i riksdagen har lärt mig mycket. Bland annat att småaktighet inte är en tillfällig egenskap för personer som dig @strandhall

Visa på X

Efter snart 13 år i Riksdagens korridorer avslutar jag idag ett kapitel och öppnar upp ett nytt i morgon i ett annat demokratiskt hus i Stockholms stadshus. Det är svårt att summera de semaste 13 åren, men idag känner jag framför allt tacksamhet. Tacksamhet till alla medlemmar i Liberalerna som genom åren har gett mig stöd och förtroende, och tacksamhet till svenska folket som gett mig förtroendet att representera dem i Sveriges riksdag. Min egen resa är ett bevis på något som jag alltid har trott starkt på. Nämligen att din bakgrund inte avgör din framtid. I Sverige ska möjligheterna vara större än hindren och framtiden inte bestämmas av var du kommer ifrån, utan av vart du är på väg. Tack för förtroendet. Det har varit en ära att få tjäna Sverige. Nu blir det sista gången jag går till kammaren och voterar innan jag inleder det nya kapitlet i morgon 🫶

Visa på X

5-1 till Sverige mot Tunisien. Vilken jävla kross och vilken drömstart. Så stolt över vårt landslag 🇸🇪💪🏽🔥🫶🇸🇪

Visa på X

Ida, kasta inte sten i glashus. Vi vet att det här bara är början. Vänsterpartiets ledning som du är en del av, har gång på gång visat en oförmåga, eller ovilja att rensa ut judehatet ur det egna partiet. Idag skulle jag vara lite ödmjuk om jag satt i din position som vice partiledare!

Visa på X

Mycket står på spel i höstens val. Om Socialdemokraterna vinner väntar inte bara en ekonomisk vänstersväng som drabbar svenska hushåll. Magdalena Andersson är också beredd att öppna dörrarna till makten för ett parti som är indoktrinerat av islamister. När miljöpartisten Mehmet Kaplan som bostadsminister gullade med islamistiska rörelser, var Magdalena Andersson finansminster. Hon borde ha lärt sig läxan, men uppenbarligen gjorde hon inte det, då dörrarna till Rosenbad nu står öppna för Vänsterpartiet.

Visa på X

Att Nooshi tror att hon kommer undan genom att tiga är inte bara anmärkningsvärt, det är ett allvarligt hot mot judars säkerhet, när en partiledare för ett riksdagsparti som gör anspråk om att sitta i regering tar så lättvindigt på judehatet i Sverige.

Visa på X

Jag har känt Amineh Kakabaveh i många år och vet vilket mod och vilken integritet hon har visat genom åren. Som stolt ambassadör för hennes Organisaton Varken Hora eller Kuvad har jag också sett hennes outtröttliga arbete mot rasism, islamismen och hedersförtryck. Långt innan senaste tidens avslöjanden slog hon larm om antisemitismen och islamismen. I stället för att lyssna valde Nooshi och ledningen att vända henne ryggen och hon blev utesluten. Läs Aminehs artikel i Expressen och avgör själva om Vänsterpartiets ledning har hanterat situationen på ett sätt som inger förtroende.

Visa på X

Nooshi Dadgostar försöker göra avslöjandena om antisemitismen i Vänsterpartiet till en lokal fråga i Agenda. Men antisemitismen och terrorromantiken stannar inte på lokal nivå. I riksdagen sitter tre tidigare vänsterpartister som blivit politiska vildar under det senaste året, Lorena Delgado Varas, Daniel Riazat och Malcolm Momodou Jallow. Ändå fortsätter Dadgostar att skryta om att Vänsterpartiet har antirasism inskrivet i sitt partiprogram. Kontrasten är inte bara pinsam. Den är farlig i det säkerhetsläge vi befinner oss i.

Visa på X

Bra av Moderaterna att kräva en extrainsatt debatt i riksdagen. Vänsterpartiets ledning kan inte ducka sitt ansvar när företrädare och medlemmar gång på gång bidrar till att normalisera och piska upp judehat. Jag hoppas att debatten hinner hållas innan jag lämnar riksdagen. Det här är en fråga jag brinner för och en debatt jag gärna vill delta i. Om det blir min sista insats som riksdagsledamot innan jag tar över rollen som borgarråd i Stockholm, så känns det som en viktig sådan.

Visa på X

Fint tal av Hans Majestät Konungen om Sverige, våra gemensamma värderingar och solidariteten med Ukraina. Jag är stolt och tacksam över att få kalla detta land mitt hem och leva under den blågula flaggan🇸🇪

Visa på X

Som sagt, detta är bara toppen av ett isberg. Finns inget parti som hycklar så mycket när det kommer till antirasism som Vänsterpartiet gör. Deras kamp gäller alla utom Judar, och deras medlemmar för vidare nazisternas arv med sin avhumanisering av judar i Sverige!

Visa på X

Att Vänsterpartiet stryker 12 kandidater på sina listor löser inte problemet med antisemitism i partiet. Det här är sannolikt bara toppen av ett isberg. Frågan är hur Centern ens kan överväga att samarbeta med ett parti som gång på gång tvingas hantera den här typen av skandaler.

Visa på X

I dag tåls videon jag la upp för två veckor sedan att visas upp igen för omvärlden.Det är den här typen av antijudisk dynga som Vänsterpartister anser vara fin värdegrund. Vidrigt!

Visa på X