Kristersson och moderaternas kultur av fiffel. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxrEQ6/kristerssons-svagerska-tog-plats-i-styrelsen-da-fick-stiftelsen-dubblerat-stod
Visa på X →Sök
För fasiken @Aftonbladet. Detta är ju rent trams. Det är ju S som tvingat henne att åka till en omröstn som de ändå ska förlora enl valresultatet. Det är ju Tidöpartierna som nu måste tvinga alla att vara på plats för att - enl valresultatet- inte förlora. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vr6WX4/opererat-bort-lungan-for-tva-veckor-sedan-tvingades-till-riksdagen
Visa på X →Det här är ju fruktansvärt. ”Det är inte bara Simonas familjs hem utan hela byn har utplånats. Allt är borta, säger Yasser Ataya, byns borgmästare till Expressen.” -> https://www.expressen.se/nyheter/varlden/mohamssons-slakthus-sonderbombat-av-israel/
Visa på X →Nyheter! Socialdemokraterna hade fullt förtroende för Sverigedemokraterna fram till förra veckan.
Visa på X →Om L ville avskaffa marknadsskolan hade de kunnat välja andra samarbeten. Men som väntat har de fortsatt en enda prio: sänka skatten, mest för dem som tjänar mest. Gärna med SD. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/pBMzdV/l-s-skollofte-blir-inte-av-har-inte-majoritet?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Individualprevention är den starkaste principiella grunden för straff i en liberal demokrati. En person som med stor sannolikhet kommer begå nya brott borde helt enkelt inte släppas ut tills dess att den risken ej längre föreligger. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/rakhmat-akilov-kommer-gora-drottninggatan-igen/
Visa på X →Opålitliga SD. Hur smart är det av Kristersson att sätta sin tillit till dem? https://www.expressen.se/nyheter/politik/s-anklagar-sd-for-nytt-kvittningsfusk/
Visa på X →Hur kan Ulf Kristersson lita på ett parti som satt fuskande i system? https://www.expressen.se/nyheter/politik/s-anklagar-sd-for-nytt-kvittningsfusk/
Visa på X →Sossarna vill införa en bankskatt. Som många varnar för är att vanliga bankkunder får betala kalaset. Unga barnfamiljer som lånat mycket blir det extremt dyrt för sv#pol https://www.di.se/nyheter/bankforeningen-sa-mycket-hojer-ny-bankskatt-borantorna/
Visa på X →Kristersson, Kristersson. Vad ska man säga? Glassen har lämnat sortimentet, och snart lämnar nog även du. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GxPWOq/kristerssons-glassbluff-anvande-fyra-ar-gammal-bild?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Ebba har fel! Eller rent av medvetet vilseleder. Alla får inte del av elstödet. https://www.bostadsratterna.se/nyheter/artiklar/2026/800-000-hushall-far-inget-elprisstod
Visa på X →Det har i vanlig ordning varit en full vecka för riksdagsman Hellsborn. Veckans stora snackis i Riksdagen har förstås varit voteringen om övergångsregler gällande medborgarskap. De rödgröna har kallat SD för fuskare och odemokratiska. Läs mitt inlägg från i torsdags om varför detta är en felaktig verklighetsbeskrivning. Under veckan var jag tillsammans med resten av Skatteutskottet på besök hos Kronofogden. Trevlig att höra att dom ser positivt på de lagändringar vi genomfört och de resurser vi tilldelat dem. Jag bevistade även ett Visita-möte på Gröna Lund. Även här fick vi positiva omdömen för den (arbetsmarknads)politik vi för. Också roligt att få provåka årets nyheter innan de öppnar för allmänheten. Hann också med att skriva en ny insändare om sossarnas mjäkiga kriminalpolitik. Läs den i ett separat inlägg från i tisdags. Hemma i Varberg är valrörelsen nu i full gång. Fredagen spenderades på motorträffen/loppmarknaden i Väröbacka, där nya medlemmar värvades. Lördagen startades med att packa upp och sortera allt valmaterialval vi beställt. Hundratals kilon av vattenflaskor, flygblad, doftgranar, pennor och annat gicks igenom. Med det avklarat var det sedan dags att ta kandidatfoton för kommande annonser och lokal blad. Slutligen så avslutades veckans politiska gärning på söndagen med en flygbladsutdelning där 600 hushåll fick ta del av det Sverigevänliga budskapet. Imorgon bär det av till huvudstaden igen för en ny vecka i fosterlandets tjänst.

Ett stort vallöfte för små barn. Max 12 elever per lärare i lågstadiet. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/rr8jpm/s-ledaren-nu-blaser-forandringens-vindar
Visa på X →Därför har hundratusentals väljare lämnat Socialdemokraterna för Sverigedemokraterna: ”Ett parti som sviker arbetarklassen, som tystar ned problem med invandringen och främst bryr sig om makten.” https://www.expressen.se/nyheter/politik/darfor-har-s-valjare-gatt-till-sd-en-politisk-adel/
Visa på X →A bröt mot praxis! Ops! https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-bryter-praxis-och-rostar-pa-v-s-kandidat-som-andre-vice-talman
Visa på X →Play stupid games, win stupid prizes https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jimmie-akesson-svarar-efter-sd-kuppen/
Visa på Bluesky →Play stupid games, win stupid prizes. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/jimmie-akesson-svarar-efter-sd-kuppen/
Visa på X →https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/ Innan man rasar och framför allehanda anklagelser så behöver man förstå vad kvittningssystemet är och varför det existerar. Vid varje votering så har varje parti ett antal ledamöter frånvarande baserat på det antal mandat man har. Tanken är att personer ska kunna vara frånvarande utan att styrkeförhållandet i kammaren påverkas. Frånvaron kan vara av personliga skäl såsom sjukdom, eller handla om att ledamoten är iväg på annat uppdrag kopplat till riksdagsuppdraget. Styrkeförhållandet är vad de svenska väljarna röstade för 2022, alltså att de fyra Tidö-partierna har en majoritet, och ska vinna voteringarna så länge vi är överens och röstar lika. Detta sattes igår ur spel av de två vildar som valts in på SD-mandat, men valde att förrådda de väljare som gett dem platserna genom att rösta med de rödgröna. Vad SD gjorde när vi hade två extra ledamöter på plats var att försäkra att maktbalansen förblev oförändrad, att det väljarna beslutade 2022 respekteras. Vad de rödgröna som nu rasar och kräver en ny votering säger, är att dom inte tycker att det spelar någon roll att dom förlorade valet, dom tycker att dom ska få bestämma ändå. Så vem är det egentligen som inte respekterar demokratin och folkviljan?
Visa på X →Ett gott samarbete mellan partierna i riksdagen handlar om tillit och respekt för överenskommelser. Men istället uppvisar SD bristande vandel när de helt skiter i ingångna avtal. https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/
Visa på Bluesky →Ett gott samarbete mellan partierna i riksdagen handlar om tillit och respekt för överenskommelser. Men istället uppvisar SD bristande vandel när de helt skiter i ingångna avtal. https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/
Visa på X →Detta är oerhört allvarlig och upprörande läsning. Bra att regementschefen reagerar med lika stor ilska som alla vi andra. Detta måste nu utredas ordentligt. https://www.expressen.se/nyheter/sverige/fyra-officerare-vid-livgardet--anmalda-for-sexovergrepp/
Visa på X →Att Vänsterpartiet protesterar är ändå befängt. De hade egna ledamöter som gick runt i riksdagen med t-shirtstryck om att SD är rasister och detta tyckte de var ok. Skillnaden är att SD inte är rasister medan Vänsterpartiet är kommunister. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/minister-bar-t-shirt-som-kallar-v-for-kommunister-inte-ploj
Visa på X →SD har under eftermiddagen manipulerat riksdagen och satt beslutssystemet ur spel. Trots en uppgörelse om kvittning av frånvarande och sjuka tog de in 2 extra för att få majoritet. Hur kan L, KD och M ens försvara att de samarbetar med SD efter detta?! https://www.expressen.se/nyheter/politik/oppositionens-ilska-efter-rostningen/
Visa på X →Bra! Partiledare behöver inte ställa upp på en massa fjanterier. Jag har inga problem med om någon känner för att kalla mig för moraltant! 😉 https://www.expressen.se/nyheter/politik/ebba-busch-nobbar-dn/
Visa på X →I modern tid har 80–90 % av dagstidningarna har borgerlig/liberal färg. Resten (ca 10–20 %) är socialdemokratiska eller vänster. Det är s verklighet 📰 Nationella (stora) nyhetstidning Busch, Åkesson och Kristersson nobbar Edvin Törnbloms intervju i DN https://www.expressen.se/nyheter/politik/ebba-busch-nobbar-dn/
Visa på X →