Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Till alla på vänsterkanten som nu påstår att Simona Mohamsson mandat är svagt. Enligt uppgift: 95 röster för och 80 som lade ner sin röst. Vill påminna om omröstningen i riksdagen då Magdalena Andersson blev statsminister med två rösters marginal. Svagt får man ändå säga.

Visa på X

@CarlMelin @denniswedin Kommer S släppa in antisemiterna V i regering om olyckan är framme och ni mot förmodan vinner valet i höst? De har ju villkorat ministerposter mot att rösta för Magdalena Andersson som statsminister.

Visa på X

Medborgarskapet ska vara reserverat för den som gör rätt för sig. Därför vill Moderaterna göra det möjligt att dra in medborgarskap från gängtoppar med dubbla medborgarskap, och från den som fuskar sig till det.   För att det ska bli verklighet krävs att grundlagen först ändras, och för det behöver det gå ett riksdagsval mellan omröstningarna i riksdagen.   V och MP säger nej, S säger motvilligt ja och C vill gömma frågan i en ny utredning.   Med en splittrad vänsteropposition kan Magdalena Andersson aldrig genomföra förslaget. För att det ska bli verklighet behöver vi därför få svenska folkets mandat i fyra år till.   Kom ihåg det den 13 september.

Visa på X

Förra mandatperioden var parlamentariskt svår och Magdalena Andersson (S) klarade inte av uppgiften. Den här mandatperioden är parlamentariskt svår och Ulf Kristersson (M) har klarat uppgiften. Vem förtjänar förtroendet inför nästa period?

Visa på X

@AnderssonUlla Som alltså är Storbritanniens största parti i opinionsmätningarna. Det är störst för att Starmer drivit ER politik. Att Farage skulle vara ryssvänlig är inget annat än patetiskt.

Visa på X

Gör Magdalena Andersson detta för att desperat hålla ihop sitt eget parti? Eller förstår hon helt enkelt inte säkerhetspolitik?

Visa på X

Magdalena Andersson spelar rysk roulett med svensk säkerhet. Om Europa ska kunna avskräcka Ryssland behöver den europeiska avskräckningsförmågan stärkas, bl.a. genom ett gemensamt europeiskt kärnvapenparaply. Sossarnas agerar oansvarigt i det allvarliga säkerhetspolitiska läget.

Visa på X

Jag bjuder härmed in Magdalena Andersson till en offentlig debatt om renskötselns roll och om markrättigheterna i norra Sverige. Vill Socialdemokraterna fortsätta att hålla fast vid en uppenbart skev fördelning av makt och rättigheter i norra Sverige, eller är man beredd att ta sitt ansvar och ställa saker till rätta? Frågan är för viktig för att hanteras genom skygglappar, floskler och otydlighet. Länk till debattartikel i kommentarsfältet.

Visa på X

Om inte SD regeringen bedrivit en ansvarslös ekonomisk politik hade Magdalena Andersson aldrig fått den här frågan.

Visa på X

Magdalena Andersson agerar ansvarslöst i ett läge där Sverige och Europa kraftigt måste växla upp arbetet för att stärka vår säkerhet. Ryssland har förmågan att hota den fria världens existens. Då är det självklart att Europa har kärnvapenförmåga och lika självklart är att Sverige ska ta ansvar för att bidra till att stärka den förmågan, tillsammans med inte minst Frankrike. Att sätta sig på tvären inger inte förtroende i det allvarliga säkerhetspolitiska läget.

Visa på X

Moderaterna har avfärdat personalens larm i region Skåne och kallat Magdalena Andersson för lögnare, nu visar det sig att personalen hade rätt. M borde be om ursäkt till de som blev utmålade som lögnare när de larmade om konsekvenserna av högerns nedskärningar i region Skåne.

Visa på X

Är Carl Bildt den socialdemokratiska statsminister som suttit kortast borträknat Magdalena Andersson eller missar jag någon?

Visa på X

Den s.k. Rönningemördaren skulle aldrig varit fri ute i samhället. Då hade 25-åriga My levt. Med tidigare dom och bedömning, hur kunde man besluta att släppa ut en så farlig person. Nu skärper regeringen lagstiftningen på flera områden för att stoppa och straffa pedofiler hårdare. Så här står det enligt media i den rättspsykiatriska bedömningen: Bland annat framkommer det att han haft ett ”långvarigt sexuellt intresse för barn” och han har diagnosen pedofili, något som fastställdes redan 2019. Det står att han erkänt grovt gravfridsbrott , men han nekar till att ha mördat 25-åriga My. I handlingarna framkommer det att han i nuläget även är misstänkt för grovt barnpornografibrott. 2019 dömdes han till två år och fyra månaders fängelse. Då hade han försökt kidnappa en 10-årig flicka. I hans dator hade polisen även hittat en stor mängd barnpornografiskt material. I utredningen skriver Rättsmedicinalverket att han hade förberett sig inför kidnappningsförsöket och att ”den bakomliggande drivkraften till gärningarna bedömdes vara Anderssons intresse för barn och död”. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/j0lv2b/vilma-anderssons-rattspsykiatriska-utredning-levt-ett-dubbelliv?utm_source=iosapp&utm_medium=share

Visa på X

Morgan Johansson sprider uppfattningen att Sverigedemokraterna och regeringen ägnar sig åt "etnisk rensning". Det är ett fullständigt huvudlöst agerande som rimligen måste diskvalificera honom från varje tungt politiskt uppdrag i framtiden. Förutom att det är en galen beskrivning av den reformerade invandringspolitiken så relativiserar Johansson några av historiens värsta brott mot mänskligheten. Morgan Johansson är Socialdemokraternas talesperson i utrikesfrågor och Magdalena Anderssons kandidat till utrikesminister. Han är vice ordförande i riksdagens justitieutskott. Magdalena Andersson måste plocka bort honom från dessa uppdrag - eller så behöver hon förklara varför hon anser honom lämplig.

Visa på X

@AnderssonUlla Nu var det ju förvisso Rubio som du åsyftar i slutet, men blir nyfiken på ditt tvärsäkra uttalanden: när har Erik Slottner gett vicepresident Vance stående ovationer?

Visa på X