Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Riksdagens frågestund. Socialdemokraterna lyssnar verkligen inte. Det är tämligen tragiskt att se återkommande megafonen spela sin kassa melodi. Statsrådet @AnnaTenje har ett otroligt tålamod och besvarar med bravur. S har verkligen ingenting att komma med.

Visa på X

”SD är inte ett parti som vill lösa Sveriges problem. Det är ett parti som lever på att problemen förvärras. Och det är i precis det sammanhanget man måste förstå lanseringen av Richard Jomshofs bok”, skriver socialisten Daniel Swedin. Det är dock precis tvärtom. Hela poängen med mitt politiska engagemang och den kommande boken om islam, är att försöka stoppa den pågående islamiseringen och minimera skadeverkningarna av den verklighetsfrånvända politik Socialdemokraterna har tvingat på det svenska folket. Det handlar alltså inte om att vilja ”bråka om islam”, utan om att försvara Sverige från de krafter som vill ta vår demokrati ifrån oss, det vill säga islamisterna och deras medlöpare på vänsterkanten. Att Swedin inte uppskattar det förstår jag. Som en följd av att hundratusentals socialdemokratiska väljare har övergett partiet till förmån för Sverigedemokraterna, har man bestämt sig för att fylla på med nya från den muslimska delen av världen. Även om det innebär att man är tvungen att knäböja för en religion/ideologi vars huvudmål är att islamisera hela världen. Det är i det sammanhanget man måste förstå Swedins märkliga text.

Visa på X

Idag tog riksdagen ett historiskt beslut om att en gång för alla stänga dörren för ekonomiska migranter. Från och med nu kommer nyanlända som arbetar att premieras framför nyanlända som inte arbetar. Som nyanländ i Sverige behöver man kvalificera sig till flera bosättningsbaserade socialförsäkringsförmåner, bland annat barnbidrag och bostadsbidrag. Den som arbetar kan kvalificera sig inom 6 till 12 månader, beroende på inkomst. Den som väljer att inte arbeta får vänta i fem år innan full tillgång ges till socialförsäkringsförmånerna. Det innebär att migranter som främst söker sig till generösa bidragssystem kommer att välja bort Sverige. Att invandra till Sverige utan ambitionen att arbeta kommer inte längre att löna sig. Regeringen och Sverigedemokraterna visar tydligt att vi gör skillnad mellan dem som kommer hit för att bidra och dem som ser Sverige som världens socialkontor. Och självklart röstade Socialdemokraterna emot. Nu blir det ju svårare för dem att importera väljare. Jag representerade Sverigedemokraterna i debatten inför riksdagens beslut i ärendet. Debatten går att se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/kvalificering-till-socialforsakringen_hd01sfu21/

Visa på X

Socialdemokraterna vill ha ett förutsägbart skattesystem som vilar på breda skattebaser. Så långt bra. Vad olyckligt att deras gång vill ha en ny fastighetsskatt på tusentals kronor för en familj med vanliga inkomster. Ovanpå (S) egen bolåneskatt som kommer höja räntor.

Visa på X

@Johholmber55276 @moderaterna Fullständigt. Det kommer aldrig hända så länge Magdalena Andersson är partiordförande i Socialdemokraterna. Det är ett tydligt löfte.

Visa på X

Riktigt bedrövlig artikel och ännu mer allvarligt att Socialdemokraternas justitieministerkandidat sprider så uppenbara lögner i en så viktig fråga. Sverigedemokraterna har drivit på för att införa säkerhetsförvar för farliga pedofiler och livstids fängelse på straffskalan för upprepade grova våldtäkter mot barn. Vi avskaffar ert gamla generösa system för villkorlig frigivning med start i de allvarligaste brottslingarna för att sedan utöka det även till brottsdömda som fått kortare straff. Farliga våldtäktsmän ska aldrig friges villkorligt. Vi har infört Lex Dumpen och har lagförslag om att tillåta brottsprovokation på ingång. Vi ska avskaffa sossarnas mängdrabatt på våldtäkter, alltså systemet där man kan begå tre våldtäkter och i princip få de två sista gratis samtidigt som de brottsoffren blir utan upprättelse. Vi gör om systemet för hur man dömer ut straff i grunden vilket innebär att även de högsta delarna av straffskalorna ska kunna användas regelbundet, t.ex. vid sexualbrott. Detta var omöjligt under er tid vid makten. Ni har konsekvent hållit emot när vi har velat att maxstraff ska kunna användas oftare för våldtäktsmän. Kollar vi i stället på ert regeringsunderlag så är Miljöpartiet emot att införa en tidsobestämd påföljd för farliga pedofiler. Du är emot att höja tiden som krävs för villkorlig frigivning för våldtäktsmän som är dömda till kortare straff än sex år. Miljöpartiet vill behålla det gamla generösa systemet för villkorlig frigivning rakt av. Miljöpartiet säger blankt nej till hela propositionen där vi föreslår 50 straffskärpningar och att våldtäktsmän och pedofiler ska kunna dömas till livstids fängelse. Jag skulle kunna fortsätta skriva på den här redogörelsen i en timme till men faktum är uppenbart: skulle ditt regeringsunderlag bestämma så skulle vi inte få hårdare tag mot pedofiler och våldtäktsmän. Allt det som ni inte ville göra i decennier har vi nu gjort på under en mandatperiod. Med er hade noll och ingenting blivit gjort. Det blir därför extra skamlöst när du lyfter att vi i lagförslaget som du hänvisar till inte justerar barnpornografibrottets straffskalor och försöker slå på stora trumman. Hade du varit ärlig hade du också redogjort för väljarna att det pågår ett harmoniseringsarbete på EU-nivå kring just barnpornografibrotten och att en översyn av den svenska barnporrlagen därför kommer behöva göras. Utredaren lämnade dessutom inget förslag för oss att ta med i detta ärende. Att regeringen inte i detta lagstiftningsärende vill göra ändringar antyder, som Teresa är väl medveten om, att sådana ändringar bättre hör hemma i ett annat ärende. Här har jag varit tydlig med att jag vill kunna döma de värsta barnporrsbrottslingarna till livstids fängelse och att pedofiler som huvudregel ska vara inlåsta på obestämd tid till dess att de inte längre bedöms vara farliga för barn. Jag vill att Polisen ska arbeta på samma sätt som Dumpen gör för att fånga varenda pedofil som går lös i vårt land. Detta är min ingång i förhandlingarna med mina samarbetspartier, du är välkommen att också kvittera på de förslagen om du vill. Är du beredd att göra det?

Visa på X

Detta är alltså vad Socialdemokraterna lämnade efter sig till Tidösamarbetet. Sämsta möjliga förutsättningar trots att de styrde under högkonjunktur. Tidösamarbetet har under lågkonjunktur (!) vänt detta till att vi nu är 6:e bäst i Europa. Låt det inte vara förgäves.

Visa på X

Tunga rapporter om omfattningen av den organiserade brottsligheten och den kriminella ekonomin har tillkommit under Tidö-regeringen! Inte under Socialdemokraternas 8 föregående år! Vi sopar inte under mattan!

Visa på X

De två föregående mandatperioderna, under Magdalena Anderssons och Socialdemokraternas 8 år vid makten så mer än fördubblades vårdköerna. Vårdköerna hade vuxit sig rekordlånga redan före pandemin på grund av de rödgrönas bristande styrning av svensk sjukvård.

Visa på X

Socialdemokraterna säger tydligen nej till flera av Tidöpartiernas migrationsförslag, bland annat utfasningen av permanenta uppehållstillstånd, kraven på vandel samt att vissa myndigheter ska vara skyldiga att anmäla personer som misstänks befinna sig i landet illegalt. Som anledning uppger man att ”människor riskerar att fara väldigt illa av det här”. Vilken märklig kommentar. Som om inte den vansinniga invandringspolitiken med sin segregation, splittring, gängkriminalitet, organiserade brottslighet, sexualbrottslighet m.m. har gjort att svenskar ”farit väldigt illa”.

Visa på X

@NiklasGillstrom Inte Socialdemokraterna. S-kvinnors ordförande tror att 25 mdr skulle kunna använts betydligt bättre till något som inte kommer ätas upp av ICAs nästa prishöjning.

Visa på X

Så trött på hyckleriet från Socialdemokraterna i Stockholm. När Emilia Bjuggren uppmanar andra att flytta till Tensta men själv backar när hon får frågan om hon kan tänka sig att göra det, då säger det allt om hur långt ifrån verkligheten S-toppen är. Och detta är alltså sossarnas kandidat till finansborgarråd. Stockholmarna förtjänar bättre än symbolpolitik och tomma poser. Tenstaborna förtjänar politiker som tar otryggheten, segregationen och utanförskapet på allvar, och som faktiskt har en plan för att vända utvecklingen, inte politiker som predikar för andra men själva väljer bort verkligheten. När jag kliver in som borgarråd kommer jag syna sossarnas politik steg för steg. Jag kommer granska deras svek, deras dubbla budskap och deras oförmåga att göra Stockholm tryggare. För Stockholm behöver ledarskap som vågar se problemen som de är och har modet att göra något åt dem.

Visa på X

“Demokratin kräver respekt för sanningen”, skrev Socialdemokraternas partisekreterare i helgen. Sedan avslöjas S-anställda med att sprida fejkade valaffischer där motståndares budskap manipuleras. När de åker fast heter det “satir”. Hyckleriet är fullständigt. Allt verkar vara tillåtet, så länge Socialdemokraterna gör det.

Visa på X

17. Islamiska republikens hyllningar till Olof Palme är inte de första uppskattade ord de sänt till Socialdemokraterna. Även tidigare har vi sett hur de öst beröm och visat på goda relationer.

Visa på X

SVT rapporterar om ett par som utvisas efter många år i Sverige, men nämner ej att de fått 47 utvisningsbeslut. Socialdemokraterna vill stoppa sådana utvisningar. Signalen blir då: krångla dig kvar länge nog så får du stanna. Det skulle öka invandringen igen. En farlig populism.

Visa på X

Förde en debatt om migrationspolitiken med Socialdemokraternas riksdagsledamot Ola Möller. Under debatten lovade han rakt av att Socialdemokraterna kommer att fortsätta föra Tidöpartiernas strama migrationspolitik även om de rödgröna partierna skulle vinna valet. Med andra ord lovar Socialdemokraterna att Miljöpartiet och Vänsterpartiet inte kommer att få något inflytande över migrationspolitiken i ett rödgrönt samarbete. Det borde vara intressant för medierna. Men det kanske är så att vissa socialdemokratiska ledamöter inte tas på allvar av medierna. Hur som helst är det ett gott betyg för vår migrationspolitik att en socialdemokratisk riksdagsledamot garanterar att en rödgrön regering kommer att fortsätta föra samma strama migrationspolitik. Vår migrationspolitik har blivit det enda seriösa alternativet. Sedan är det en helt annan fråga om de faktiskt kommer hålla sitt ord och föra samma politik om de väl får makten. Hela debatten kan man se här: https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/debatt-om-forslag/migrationsfragor_hd01sfu16/

Visa på X

Inte första gången vi ser denna naivitet hos Socialdemokraterna. I en debatt mellan mig & dåvarande utrikesminister Margot Wallström (S) 2018 om varför S-regeringen inte tydligt stöttade iranska folkets protester medgav hon att man vill gynna de ”reformvänliga krafterna”.

Visa på X