@ElisabethSvan talar klart och tydligt om budgetförslaget från M och KD. Vi går från ord till handling för det vi har gått till val på. #moderaterna #sverigebehöverennyinriktning


@ElisabethSvan talar klart och tydligt om budgetförslaget från M och KD. Vi går från ord till handling för det vi har gått till val på. #moderaterna #sverigebehöverennyinriktning


Mina kommentarer om den senaste SCB undersökningen i @Allehanda_se . Ja, norra Sverige är sedan valet 2018 blåare än någonsin. Trenden håller i sig ser det ut som https://www.allehanda.se/artikel/politik/moderaterna-har-starkt-sin-stallning-i-norrland-sa-har-skulle-vi-rosta-om-det-var-val-i-dag
Visa på X →Samlade för Partiråd och Nomineringsstämma inför Europaparlamentsvalet i maj 2019. #Moderaterna #EPvalet #observatör


@PaulaBieler 😍 Två mandat ifrån egen majoritet i riksdagen. Man blir ju glad över att väljarna börjar vilja komma ifrån det socialliberala och gå mer åt det konservativa. Framtiden ser ljusare ut. @nya_moderaterna @kdriks
Visa på X →Moderaterna gör vad vi kan för att få igenom så mycket av vår politik som möjligt. Det är tid att återupprätta samhällskontraktet.
Visa på X →Nu inleds en historisk budgetdebatt i samband med budgetpropositionens avlämnande. Eftersom det är en övergångsregering utgår man i mångt och mycket från den beslutade budgeten för 2018. #Riksdagen #moderaterna
Visa på X →@BenjaminDousa @BuschEbba Senast det hände var det Moderaterna som röstade nej till att Ola Ullsten skulle bli statsminister. Intressant historisk parallell kan jag tycka #kastasteniglashus
Visa på X →@OmniPolitik @kdriks @BuschEbba @liberalerna @bjorklundjan @svtagenda Då var det Moderaterna som röstad nej till Ola Ullsten som statsminister. Svårt att dra paralleller från 70 tal till 10 tal men ändå intressant.
Visa på X →Intressant påpekande från @BuschEbba om att det nu är 40 år sedan ett borgerligt parti röstade emot en borgerlig statsminister. Jag vill minnas att det då var moderaterna som röstade emot Ola Ullsten som statsminister. #svtagenda
Visa på X →Moderaterna hjälpte SD till makten i Hörby. Men Stefan Borg blir inte SDs första KSO då han har delat inlägg från vit makt-miljön. SD är ett otäckt parti! #svpol #sgoteborg #sd


Jag har engagerat mig politiskt för att jobba för den politik jag tror på. Det kommer jag att göra oavsett hur andra partier positionerar sig. Därför känns det besked som Moderaterna idag ger tillsammans med... https://www.facebook.com/annaafsillen/posts/10156863164832244
Visa på X →Vi gick till val och lovade ungdomar en första bostad. Moderaternas nya bostadsborgarråd lovar att sälja lägenheter i ytterstaden. Högersvängen i Stockholm kommer slå hårt och öka ojämlikheten.
Visa på X →Socialdemokraterna, Moderaterna och Liberalerna bildar majoritet i... - Eslövs kommun http://www.mynewsdesk.com/se/eslovs_kommun/pressreleases/socialdemokraterna-moderaterna-och-liberalerna-bildar-majoritet-i-esloev-2754223?utm_campaign=Alert
Visa på X →Har fått uppdraget att leda @nya_moderaterna’s eftervalsanalys. Berättar om valanalysgruppens arbete, som nu påbörjats, i @Medborgaren_se. #svpol https://medborgaren.se/eftervalsanalys-med-sikte-pa-framtiden/
Visa på X →Första dagen som förtroendevald ledamot i Sveriges Riksdag bjöd på fem (5) slutna voteringar. Spännande att vara igång. #teamulf #moderaterna #Riksdagen2018


Håller tummarna att moderaternas motion om friare öppettider bifalls. Alltså ta bort den moraliska och politiska tidsbegränsning som finns idag. #021pol
Visa på X →Moderaterna anser alltså att då de är det största partiet i den konstellation som ”bör” bilda regering så skall de utse talman. Vuxet? #svpol
Visa på X →Nu är min plats i #SverigesRiksdag officiell. Tack för alla kryss som gav mig en silverplats bland #moderaterna i #gbgftw://www.gp.se/1.8289467
Visa på X →Nu är min plats i Riksdagen officiell! Tack för förtroendet att få silverplatsen bland #moderaternas kryss i #gbgftw. Jag ser fram emot en stor utmaning med att vara en röst för Göteborg. //http.www.gp.se/1.8289467
Visa på X →MP förhandlar alltså med M? OM Mp går högerut innebär det en högergir. Med det: mer väg och bil, växande klyftor och ingen jämlikhetspolitik. Det är dåligt för Stocholm. Och mycket dåligt för klimatet. https://www.dn.se/sthlm/karin-wanngard-miljopartiet-forhandlar-med-moderaterna/
Visa på X →Vi sänker inte lönen för den som arbetar, men vi gör det möjligt för den som står utanför arbetsmarknaden att komma in. #TeamUlf #tv4duellen #moderaterna
Visa på X →Nu har skivan hakat upp sig - moderaterna sänker inte lönen för en enda person som arbetar #duellen
Visa på X →Det ska fimns en arbetsmarknad där man har möjlighet att komma in fort. #tv4duellen #teamulf #moderaterna
Visa på X →Sänkt bensinpris – vårt krav på nästa regering ”kommer vara en blåslampa på Moderaterna och de övriga borgerliga partierna för att förmå dem att överge stödet till den rödgröna regeringens ’the sky is the limit’-princip gällande bensin- och dieselpriset. ”https://www.aftonbladet.se/a/6nRjoz
Visa på X →Socialdemokraterna sprider lögner om Moderaternas bostadspolitik. Kanske i brist på en egen bostadspolitik. Tröttsamt att ständigt behöva bemöta lögnerna. Men på söndag röstar vi för en moderat bostadspolitisk reformagenda. För fler bostäder. #bopol #svpol
Visa på X →