Obehagligt dygn i Västerås som avslutades med en skjutning inne på Pitchers. Vet inte hur många juldagar som spenderats i city tillsammans med gamla och nya vänner. Fy fan alltså💔
Visa på X →209
inlägg
@emanuelkarlsten Ett förtydligande kan behövas att utan skattesänkningen hade priset(skatten) gått upp med 1 kr. Eftersom det numera sker en ”automatisk” höjning av drivmedelsskatten. Skattesänkningen är på en krona men vid pump märker man bara av 14 öre/40 öre.
Visa på X →@MarkusLindgren @Cronert @ELundkvist Glöm inte Skultuna!!
Visa på X →Vänsterns företrädare, håller något form av brandtal som enbart berör vinster och friskolor samt allvarliga anklagelser om korruption. Avslutar med att säga att vi återigen ska få en av världens bästa skola. Idélösheten och svaret på skolans problem lyser med sin frånvaro.
Visa på X →Allmänpolitisk debatt. S och Vs enda politiska skolpolitiska idé är att man är emot att skolor får gå med vinst. Innovativt minst sagt.
Visa på X →@JesperAhlin Bästa sortens protester!
Visa på X →Nu tar jag med mig gummistövlarna hem och påbörjar ett nytt äventyr http://carolinehogstrom.se/2022/09/24/nu-tar-jag-med-mig-gummistovlarna-hem-och-paborjar-ett-nytt-aventyr/
Visa på X →Nej men sluta. Sa Magdalena Andersson precis att friskolor driver stök? Det här är helt orimligt! Socialdemokraternas hets mot fristående skolor och förskolor är absurd.
Visa på X →Skrev en debattartikel i VLT tillsammans med Christina Alman om ett en trygg och narkotikafri skola borde vara en självklarhet. http://carolinehogstrom.se/2022/06/07/trygg-och-narkotikafri-skola-borde-vara-en-sjalvklarhet/
Visa på X →Politiker måste sluta kasta ledartröjan och ta ansvar http://carolinehogstrom.se/2022/03/13/politiker-maste-sluta-kasta-ledartrojan-och-ta-ansvar/
Visa på X →Så som sossarna just nu uttrycker sig är milt uttryckt magstarkt. ”Friskolor etablerar sig där rik bor” eller förra veckan när Statsministern påstår att friskolors vinster går till sexköp i Thailand.
Visa på X →@MatildaMolander Ja, verkligen! Har visserligen viss förhoppning för det uppsving ekonomi haft bland unga tjejer. Men privatekonomi skulle behöva vara tydligare i kursplanerna (HK och samhällskunskap).
Visa på X →Intressant ledare som belyser hur viktigt det är med medvetna val, särskilt vid familjebildning. Hur gör vi fler medvetna om vilka konsekvenser våra val har och hur kan vi balansera detta under livets gång?
Visa på X →Lite spontant privat: världens grej hände igår! Lill-pipen vände sig för första gången på sin 3 månaders dag. Man blir ju blödigare för mindre! Tacksamt att tänka på när KF debatten rullar på 😅
Visa på X →Efter en timslång debatt om långvarigt bidragsberoende kan vi konstatera att Socialdemokraterna styrt i över 10 år men ändå försöker de skjuta ifrån sig ansvar på andra partier. Men kan lugna S-styret med att @Mvasteras presenterat en rad förslag för att minska bidragsberoendet.
Visa på X →Med tanke på debatten kommer Moderaterna ikväll att lämna in en motion med ett skarpt förslag att inrätta en mötesplats för äldre personer med funktionsnedsättning. #021pol
Visa på X →Folkomröstning för att rädda flygplatsen http://carolinehogstrom.se/2021/02/22/folkomrostning-for-att-radda-flygplatsen/
Visa på X →@jhenriksson95 Makes two of us!
Visa på X →Ett av flera inlägg jag gjorde i debatten om skolskjuts för Rytterne-eleverna till Tegelviken. Majoriteten försöker gömma sig bakom juridiken. Det stämmer inte, det går att hitta lösningar för berörda elever. #021pol
Visa på X →#KF-selfie när vi debatterar retropellan motion om att utbilda instruktörer i första hjälpen hjälpen mot psykisk ohälsa. Även föredraget varför vi i Ⓜ️ röstade nej till en generell… https://www.instagram.com/p/B9W8LP9DShrdJfpYQ8Z8iTOB7GYa-U2TQUdXys0/?igshid=apkv8q4egvl9
Visa på X →"Så här har det inte sett ut i Västerås" säger @EUnell om delårsrapporten. Nämnd efter nämnd håller inte budget vilket är oerhört allvarligt. När vi går mot lågkonjunktur är ekonomisk hushållning än viktigare. #021pol
Visa på X →På kvällens fullmäktige är det allvarlig läsning för ledamöterna. Underskott i IFN -170 milj men ockdå i en rad andra nämnder. Uppenbara brister i den ekonomiska styrningen. Nu krävs ansvarstagande och ansvarsutkrävande. #021pol
Visa på X →Egentligen.. att lyssna på fullmäktige måste vara bra märkligt. Ena sekunden biter vi ifrån, är argsinta på varandra och nästa sekund hyllar vi och dunkar varandra i ryggen. #021pol
Visa på X →Ibland är vissa saker orimliga. Som exempelvis att fullmäktige beslutar om återremiss på ett ärende. Sedan återvänder ärendet men utan att man faktiskt behandlat alla delar av återremissen. Tråkigt kan jag tycka.
Visa på X →Ibland känner man att fullmäktige går i repeat. 🤷🏼♀️ Men såklart, alla jagar bra pressklipp... #021pol
Visa på X →