@Dapancho06 Hur ska man kunna bilda en moderatledd regering utan SD? Nån ide? Valet är samarbete med SD eller wo till en vänsterregering.
Visa på X →Sök
V verkar nerlusat av terroristkramare som kandiderar i valet på alla nivåerna.
Visa på X →I en valrörelse måste man göra tre saker samtidigt. 1. Berätta vad vi moderater gjort o visa att vi uppfyllt det vi lovade förra valet 2. Berätta vad vi vill göra nästa mandatperiod. 3. Varna för det som händer om oppositionen vinner. Eftersom media tyvärr inte granskar det.
Visa på X →SD-regeringens ekonomiska bar-tömning vaskar, spretar och sprätter Jobbkris, kass tillväxt och budgetunderskotten ständigt nya nivåer sätter Sveriges ekonomi var ju ”Trump-säkrad” vi remember Denna fredag bara 100 dagar kvar till valet den 13 september Skatte-rabatter för de rikaste med lånade pengar splittrar riket S ska få hjulen att snurra och sammanhållningen åter innan allt är i diket
Visa på X →Har du råd med en rödgrön regering? För att finansiera sina vallöften kommer de rödgröna partierna att behöva höja skatten med 4 400 kronor per månad för en vanlig familj. Vi tycker att svenska folket förtjänar att veta vilka alternativ som står mot varandra. Om ingen annan tänker berätta det så måste vi göra det. Hårt arbetande människor behöver förstå att om det hade varit val i dag hade vi fått den mest vänsterlutande regeringen på flera decennier. För att det inte ska ske kommer det att krävas hårt jobb från oss och vi kommer jobba dag och natt för att förhindra att det sker. Skulle Magdalena Andersson få bilda regeringen tillsammans med Vänsterpartiet och Miljöpartiet skulle det bli ett dråpslag för både svensk ekonomi, och för vanliga familjers ekonomi. Det största hotet mot svensk ekonomi är inte Donald Trumps tullar eller kriget mot Iran – det största hotet är den skattechock som skulle drabba helt vanliga familjer om vänsteroppositionen skulle vinna valet. Det svenska folket måste fråga sig är om de har råd med en återinförd fastighetsskatt, ny bolåneskatt och chockhöjda bensinpriser. Har du råd med Nooshi Dadgostar som finansminister och Daniel Helldén som justitieminister? När vi går igenom alla olika löften som ställts ut av Socialdemokraterna, Vänsterpartiet och Miljöpartiet så omfattar de minst 109 miljarder kronor. De har samtidigt gemensam finansiering genom höjda skatter på nästan 21 miljarder kronor. De saknar alltså 88,5 miljarder kronor i finansiering för att kunna uppfylla de löften de har ställt ut. Hur ska de betala för detta? Svaret är enkelt. Det är helt vanligt folk som skulle få betala för detta. Strävsamma människor som du som jobbar, bidrar, sliter med vardagspusslet och tar ansvar. Det är du som kommer få mindre tillbaka. Det är inte rätt. Om den rödgröna oredan höjer skatten så motsvarar 88,5 miljarder kronor en skattehöjning för en vanlig familj på ungefär 3 600 kronor per månad. 3 600 kronor mindre kvar i din plånbok. Varje månad. Eller så motsvarar det att alla som tjänar över 38 300 kronor ska börja betala statlig inkomstskatt – Sju av tio sjuksköterskor och varannan lärare ska få behålla betydligt mindre av sina hårt intjänade pengar. Vi tycker inte att det är rätt. Vad tycker du? Dessutom vet vi att en del av deras finansiering består av den bolåneskatt som både bankerna och Damberg (S) sagt kommer vältras över på bolånekunderna. Det skulle ge 800 kronor i ökade räntor för en familj med fyra miljoner kronor i lån. Varje månad. Hårt arbetande svenskar förtjänar ett tack. Ett tack för att vi tillsammans har bekämpat inflationen, ni fick stå tillbaka under höginflationsåren. Ni förtjänar inte skattehöjningar nu. Ni förtjänar att behålla mer pengar i plånboken. Det kommer vi att lova er och det löftet kommer vi att hålla.
Visa på X →Så är det. Vänsterstyre hotar företagande, jobb och tillväxt. https://www.svd.se/a/XM5x5E/leif-ostling-naringslivet-fegar-i-regeringsfragan-infor-valet
Visa på X →En av Sveriges skickligaste företrädare för näringslivet har rätt. Näringslivet kan kan vara ännu tydligare i skillnaden i politiken för jobben tillväxten och företagsamheten. https://www.svd.se/a/XM5x5E/leif-ostling-naringslivet-fegar-i-regeringsfragan-infor-valet
Visa på X →Vänsterpartiets partiledare har fortlöpande kontakter med de andra mörkröda partiledarna berättar hon i @FokusRedaktion och de planerar höstens politik tillsammans om de 4 röda partierna vinner valet. Mellan de mötena så möter hon personer i sitt parti som hyllar terrorister.




SD-regeringen sa först att Sverige var ’Trump-säkrat’ men det var en bluff Sen ändå kass tillväxt och en arbetslöshet som är historiskt tuff Budgetunderskotten närmar sig 400 miljarder kronor och dagar till valet är nu 102 9 av 10 vinner på S nya ekonomiska politik och inte bara några få S i Österåker även denna onsdagkväll framåt lutar Knackar massor av dörrar för att detta med en ny riktning för Sverige slutar
Visa på X →2024 släppte Kalla fakta sitt smutskastningsreportage om SD under EU-valrörelsen. TV4 förnekade att detta handlade om att påverka valutgången, och att det bara var en slump att reportaget släpptes strax innan valet. Två år senare släpper man nu ett nytt anti SD-reportage under valrörelsen till Riksdagen. Att TV4 aktivt arbetar för att påverka utgången i svenska val får nu anses vara bortom varje tvivel. I valrörelsen har Tidö inte bara den rödgröna oppositionen mot sig, utan tyvärr också stora delar av det massmediala etablissemanget.

https://www.tn.se/naringsliv/48028/foretagen-har-ar-valets-viktigaste-fragor-skulle-sla-stenhart/
Visa på X →Jacob Wallenberg och Jan-Olof Jacke: Valet behöver bli starten på en ny tillväxtperiod https://www.svd.se/a/y58bKA/jacob-wallenberg-och-jan-olof-jacke-valet-behover-bli-starten-pa-en-ny-tillvaxtperiod
Visa på X →@bertilsson86 Tur då att regeringspartierna nu i stort sett är klara med alla vallöften från 2022. Återstår en del beslut att ta under juni och några i augusti. Sedan är leveransen klar. (Ett par beslut som rör grundlagsfrågor måste dock bekräftas efter valet)
Visa på X →Kommer Centerpartiet att byta partiledare en gång till före valet?
Visa på X →M:s löfte inför valet – siktar på fler skjutbanor | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/ms-lofte-infor-valet-siktar-pa-fler-skjutbanor
Visa på X →Vissa saker går inte att sopa under mattan hur länge som helst. https://www.dn.se/sverige/peter-alestig-rakna-med-bransleprischock-oavsett-vem-som-vinner-valet/
Visa på Bluesky →Om de röda partierna vinner valet hotas både vattenkraften och kärnkraften i Sverige
Visa på X →Tidö svälte kollektivtrafiken i fyra år – nu kommer valpaniken. Samma regering har skurit ner på regionerna, avvecklat stadsmiljöavtalen och sett kollektivtrafiken tappa resenärer över hela landet. Först hette det att reformutrymmet var slut. Nu, mitt inför valet, finns plötsligt pengar. Folk ser igenom det.


Regeringen har noll trovärdighet. De har röstat nej till våra förslag om billigare och bättre kollektivtrafik – gång på gång. Nu, när missnöjet växer inför valet, kommer en tillfällig rabattsatsning. Det är svårt att ta deras ekonomiska politik på allvar.


Till det kan läggas valprövningsnämnden underkände valet i Örebro Nordöstra 2010 efter att Socialdemokraterna begått flera fel och oegentligheter som tillsammans kan ha påverkat valutgången i valkretsen Örebro Nordöstra.
Visa på X →Håller med min blivande borgarrådskollega @Fjellner till hundra procent. Det är helt absurt att Lidingö kommun ber Ukrainska flyktingar som flytt Putins vidriga anfallskrig att packa ihop väskorna och lämna kommunen. Blir det ett borgerligt maktskifte efter valet kommer vi liberaler självklart, utan att blinka välkomna familjerna hit, och de ska få bo i Stockholm så länge det behövs och så länge de vill. Punkt. Slava Ukraini 🇺🇦
Visa på X →SD vill exportera vapen till Israel och ha kärnvapen i Sverige. Är det det vi får om högern vinner valet och SD lägger beslag på utrikes- och försvarsministerposterna? ”Åkesson: Sverigedemokraterna ska ha hälften av ministerposterna” https://www.sverigesradio.se/artikel/akesson-sverigedemokraterna-ska-ha-halften-av-ministerposterna
Visa på X →Socialdemokraterna vill avskaffa den orättvisa karensen. (Det lovade SD innan förra valet men har valt att prioritera skattesänkningar för höginkomsttagare istället.)
Visa på X →Det blir ett klimatval. Vi är 89% som vill ha en klimatpolitik som sänker utsläppen och vi är idag helt ignorerade av Sveriges regering Andelen väljare som rankar klimat och miljö som sin viktigaste fråga har ökat med fyra procentenheter. https://omni.se/experten-klimat-och-miljo-underskattat-i-valet/a/aJjWQ2
Visa på Bluesky →I dag röstade riksdagen om att återkalla medborgarskap för gängkriminella. Det krävs dock en grundlagsändring och därmed ett likalydande beslut efter valet. V, MP och C röstade tyvärr emot. Vid maktskifte kommer de knappast gå med på att slutföra grundlagsändringen. Valet avgör.
Visa på X →