Magdalena Andersson - det är dags att ta hela Sverige på allvar. Välfärden, investeringar i ny teknik, jobben. Dags att byta riktning.

Magdalena Andersson - det är dags att ta hela Sverige på allvar. Välfärden, investeringar i ny teknik, jobben. Dags att byta riktning.

När Magdalena Andersson säger ”ja till ny teknik” och att ”stötta ny teknik”, då menar hon att dina skattepengar ska riskeras i Northvolt-projekt. De vill till och med inrätta en särskild statlig bank för att spela med dina pengar.
Visa på X →Bara en S-tänkare kan, efter att ha funderat över vilka S ”ska samarbeta med efter valet”, komma fram till att det troligaste är att dom får styra helt själva 😂. Eftersom C o V ”blockerar varandra” nu vet nog Payam innerst inne att V inte sagt nej till C o det bör man väl ha gjort om man ska beskyllas för blockad? C har idag varit tydliga med målsättningen om att dom ”ska växa så att V inte behövs” o på så vis säkra att deras utnämnda ”statsministerkandidat” driver högerpolitiken vidare. Det minst troliga är att en ren S-regering väljs. Herregud det är ju inte 1968. 30 procent kan man inte regera ett land på. Bara med V i regeringen kan dom röda vallöftena också genomföras, C satsar på att tvinga Sverige o Magdalena Andersson att gå högerut, blir det istället V som växer kan vi både byta statsminister o politik.
Visa på X →@rulle53 @AnderssonUlla En av vänstern väl odlad myt.
Visa på X →@rulle53 @AnderssonUlla Inget av det du nämner platsar i det du påstår.
Visa på X →@AnderssonUlla @delebowski Får jag nåt exempel?
Visa på X →@AnderssonUlla Trams. Källa?
Visa på X →@AnderssonUlla Ett exempel räcker.
Visa på X →@ollsan2001 @AnderssonUlla Det är väl inte den mest angelägna skatten att sänka rent generellt. Inte samhällsskadlig skatt. Men vi sänkte för småproducenter både 2025 och 2026.
Visa på X →@AnderssonUlla Nåt exempel?
Visa på X →@Sworks35378198S @jonsson_henrik Vem är islamist? Magdalena Andersson, Mikael Damberg? Tror ni på riktigt väljarna kommer gå på något sådant?
Visa på X →Jamal El-Haj - eller Jamal El-Hamas som Magdalena Andersson kallade honom - gav sig in i min debatt i fredags. Detta för att lovorda invandring och invandrare. Jag konstaterade att han har rätt i att många med invandrare bidragit till Sverig MEN att han inte tillhör den skaran.
Visa på X →@anterior1337 @AnderssonUlla Det var motsatsen till ”subventioner”. Därför.
Visa på X →Om inte C går hem o gör om läxan diskvalificerar dom ju faktiskt både Kristersson o Andersson i längden. Eftersom det inte räcker med att välja kandidat, eftersom vald kandidat måste få en majoritet att samverka för att bli vald. Röda linjer som omöjliggör majoritet på båda sidor är inte ett rimligt besked till väljarna i längden. Beskedet är ett myrsteg om ens det, det innebär ju fortsatt att C går till val på att ingen regering o ingen statsminister ska kunna bli vald efter väljarna sagt sitt. V har sagt att om C behövs ska dom vara med, inte för att C är vår favorit utanför att Sverige ska kunna byta statsminister o regering. Hur som, vill du byta statsminister men också politisk riktning e det V som är garanten 😊
Visa på X →Sveriges framgång bygger på öppenhet för idéer, människor och företag, inte på nationalism, protektionism och att ställa människor mot varandra. Så länge Ulf Kristersson haller fast vid att bygga sin regering med SD ministrar är han diskvalificerad som statsministerkandidat för Centerpartiet. Magdalena Andersson och Socialdemokraterna är i dag den mest sannolika samarbetspartnern för Centerpartiet. Men det kräver att de är beredda att regera på en politik förankrad i mitten där jobben blir fler, utsläppen går ner och välfärden fungerar i hela landet. Sveriges utmaningar löses inte genom att ersätta beroendet av SD:s destruktiva politik med att låta V:s tillväxtfientliga politik styra. Centerpartiet kommer inte stötta en regering där Vänsterpartiet ingar. Sverige behöver en regering förankrad i mitten. Sverige kan mer.


@AnderssonUlla ”Subventioner”? Fossila bränslen straffbeskattas i Sverige. De subventioneras inte.
Visa på X →Det ljusnar vid horisonten. Prognos: Anderssons lag har över 90 procents vinstchans https://omni.se/prognos-anderssons-lag-har-over-90-procents-vinstchans/a/3pmqWX
Visa på X →-”Det är djupt olämpligt. Jag kan inte påminna mig om att något liknande har inträffat i samband med en svensk statsminister. Det är en korrupt Kristersson-kultur” https://www.dn.se/sverige/magdalena-andersson-korrupt-kristersson-kultur/
Visa på X →@AnderssonF29996 @MatsErikson Vad är solkigt?
Visa på X →Otroligt, men talande. Vänsterpartiets partiledare @dadgostarnooshi sitter i Agenda och bagatelliserar och försöker släta över att det hittills är 24 politiker i Vänsterpartiet som får lämna p.g.a antisemitism och hyllande av terrorism. Hon påstår att de agerar snabbt och kraftfullt. Hur lång tid tog det inte innan Delgado Varas och Riazat fick lämna. Antisemitism och terrorromantik är inte ett undantag i V, utan en strömning som partiledningen i V haft stort överinseende med under en längre tid. Det är ruttet. Och samma dag detta uppdagades öppnade Magdalena Andersson och S för att ge V ministerposter vid en eventuell valseger. Måtte det inte bli så. Det vore att äventyra Sveriges säkerhet. Jag ställer mitt hopp till att väljarna är kloka när de går till val 13 september.

@HilleviLarsson Statsministerns bostad ör hans privata hem dit han bjuder precis vem han vill. Precis som Persson, Löfven, Andersson och de före dem.
Visa på X →"Vänsterpartiet har tydligt över tid visat att de ser sin främsta tillväxtpotential bland personer med invandrarbakgrund som inte är välintegrerade i vårt samhälle. Det syns på deras politik och företrädare, säger Tobias Andersson." https://www.expressen.se/nyheter/politik/kristersson-v-bor-tillsatta-en-sanningskommission-/
Visa på X →@expressen Magdalena Andersson borde kunna ge en kommentar om Vänsterpartiets kommande ministerposter om hon får bilda regering. Kommer hon själv att garantera att de inte är terroromantiker och Hamaskramare, eller kanske anlita en konsult eller nåt. #HamasElHajGate
Visa på X →@AnderssonF29996 Tycker tvärtom. Att dra in en rättighet som missbrukas gör väl rimligen att värdet ökar för dem som inte missbrukar den?
Visa på X →@AnderssonF29996 Att återkalla svenskt medborgarskap för grovt kriminella med dubbelt medborgarskap är ett exempel.
Visa på X →