@theswede79 Helt klart det näst bästa valet👍
Visa på X →Sök
Åtta år har Magdalena haft på sig att stoppa olagliga vapen och att knark smugglas in i landet , nu innan valet försöker Magdalena komma med ny förslag? Varför väntat i åtta år ? Trovärdigt not ! #valet2022
Visa på X →Tänkte du rösta på S? Tänkte du rösta på C? Fundera på vilka partier som kommer samarbeta efter valet. Många är redan i ett ansträngt läge, med den rödgröna politiken kommer ännu fler tvingas sälja hus och hem. @Villaagarna


Sverige behöver moderat ledarskap. #svpol #valet2022 #nufå viordningpåsverige https://www.expressen.se/ledare/gnallet-pa-moderaterna-har-gatt-helt-overstyr/
Visa på X →RT @patrikoksanen: Att partisekreteraren Jomshof anammar det sedan länge ryska narrativet om svenskt valfusk, dessutom i just Samnytt som haft chefredaktör med kontakter med rysk underrättelsetjänst borde få mer reaktioner... https://tidningensyre.se/2022/5-september-2022/sds-partisekreterare-valsabotage-kan-avgora-valet/ 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1566889946618773504
Visa på Mastodon →Den akademiska friheten är en grundbult i demokratin. Den friheten hotas om Sverigedemokraterna får regeringsinflytande efter valet. Viktig text av @Anna_Ekstrom
Visa på X →Bolund tycker tydligen det är bra att kärnkraftsreaktorer stängdes av trots den stora elbristen nu. Bolund vill ta bort all kärnkraft. Detta extremparti vill Magdalena A (s) bilda regering med? Hoppas väljarna lyssnar på SVT utfrågning av Bolund #val2022 #valet2022
Visa på X →Detta är vad valet bör handla om⬇️ https://www.expressen.se/nyheter/oron-elrakning-dubbelt--sa-hog-som-pensionen/
Visa på X →Hur stor elräkning har Bengt Westerberg? #valet2022
Visa på X →RT @BergqvistRobert: Några slutsatser: 1. Bra åtgärd, nu 100-tals mdr i likviditetsstöd. 2. Ingen inflationseffekt, liten risk för skattebetalarna. 3. Krisplanens sjösättning utlöstes av Gazprom. 4. Tror inte på politisk taktik från S inför valet; läget är allvarligt & måste hanteras skyndsamt. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1566080908381376512
Visa på Mastodon →Att släpa fram mannen som lät kriminaliteten skena och översåg nedmonteringen av Sveriges energisystem och kärnkraft veckan innan valet är, ehm, intressant?
Visa på X →Vilket departement ska den här SD-tjänstemannen arbeta på om högern vinner valet? Försvarsdepartementet? Eller justitiedepartementet kanske?


En trollfabrik bedriver verksamhet i ett av riksdagspartiernas lokaler. Efter valet kan den fabriken flytta in i regeringskansliet. Det är du som väljare som den 11/9 bestämmer om vi ska ha det så i Sverige, eller inte! #rösranejtillblåbrunt


Det här är helt vansinningt, rektorn för Engelska skolan i Sundsvall har skickat ett mail till alla föräldrar för att påverka dem i valet. "Valet är viktigt för vår skolas framtid, eftersom vissa politiska partier med glädje vill stänga den". https://www.st.nu/2022-08-29/engelska-skolans-valuppmaning-till-foraldrar-kritiseras
Visa på X →Nu är det 13 dagar kvar till valdagen den 11/9. Redan nu är det möjligt att förtidsrösta. Jag skulle bli väldigt glad om du vill sätta ett kryss vid mitt namn vid valet till Riksdagen. Om du inte bor i Göteborg går det bra att kryssa vid mitt namn på #Moderaternas rikslista.


Är övertygad om att väljarna är så kloka på valdagen att de genomskådar S-vallöften. De har drivit och försvarat sin misslyckade politik i åtta år-för att nu inför valet byta åsikt för att vinna- o sen efter valet återgå till egen politik och strunta i vallöftena igen.
Visa på X →Ny krönika idag om det viktiga valet.
Visa på X →Galet trevlig recension i Aftonbladet av KD:s officiella vallåt 2022 VI ÄR REDO 🎶🎸🙏 https://www.aftonbladet.se/kultur/a/z7WJow/kristofer-andersson-satter-plus-pa-vallatar-valet-2022 @SR_Kultur @KULTURNYHETERNA @DNKultur @kdriks @GPKultur
Visa på X →214 nazister och andra högerextrema kandiderar för SD i valet. Dags att spola krokodiltårarna när man blir kallad blåbrun @jimmieakesson och vara ärlig mot svenska folket.
Visa på X →@JohanPehrson Det är det parti ni vill styra Sverige med - SD - som är rasister. Men det vet du ju, så du behöver inte ”yra”om ngt annat. Det är därför du inte vill åka buss med dem innan valet. (Men styra landet med dem går tydligen bra.) 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1562309722874716160
Visa på Mastodon →Bor du i Stockholmsregionen? Vill du också ha Magdalena Andersson som statsminister efter valet? Kom och ring med oss! https://facebook.com/events/s/ring-for-magdalena/869007067820563/ 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1561629784383307776
Visa på Mastodon →Ny energi för Sverige! Denna Power-Turné visar enighet i en av Sveriges viktigaste frågor. Valet 2022 är ett energival och fyra av riksdagens partier är eniga. Det behöver väljarna få veta. @kdriks https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dX1w9/l-m-kd-och-sd-kampanjar-tillsammans-aker-pa-bussturne
Visa på X →Carl-Oskar Bolin är spot on. Att ha regeringsmakten och se på vad som händer i den södra delen av landet och inte föreslå skarpa åtgärder utan säga att man ska ta det efter valet - det är inget annat än en täckmantel för att inte ta i frågan. 😡🥲
Visa på X →RT @jensliljestrand: Älskar när våra politiker gör som alla vettiga mänskor och väljer tåget! @socialdemokrat #valet2022 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1560933357659242496
Visa på Mastodon →