Det är helt skamlöst av den förra S-regeringen att kritisera att den nya regeringen inte på 8 veckor löst problemen de själva under 8 år skapade, säger @EdwardRiedl. #budgetdebatt #Moderaterna

Det är helt skamlöst av den förra S-regeringen att kritisera att den nya regeringen inte på 8 veckor löst problemen de själva under 8 år skapade, säger @EdwardRiedl. #budgetdebatt #Moderaterna

RT @strandhall: Fyra år sedan utrikesminister @TobiasBillstrom tyckte så här om SDs förslag till angiverilagstiftning som @moderaterna och Ulf Kristersson nu vill införa när han är statsminister i Jimmie Åkessons regering. 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1600601936356642830
Visa på Mastodon →M 2016. KD sa samma sak. Att de sedan 2020 ville uppmana regeringen att göra omöjliga saker (utan att förhålla sig till vare sig budget eller verklighet) ändrar inte det faktum att de stod bakom den politik som de nu hävdar la ned kärnkraften. Inte så statsmannamässigt. RT @moderaterna: Kärnkraften är räddad #svpol 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1598223273535606784
Visa på Mastodon →@RichardHerrey Moderaterna 2016 om energiöverenskommelsen. Att ni sedan utan att ens ändra i budget eller förhålla er till verkligheten ville uppmana regeringen att göra omöjliga saker 2020 ändrar inte att ni är lika ansvariga för den politik som ni nu hävdar la ned kärnkraften. RT @moderaterna: Kärnkraften är räddad #svpol 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1598222407516721153
Visa på Mastodon →Elprisstödet - ytterligare ett brutet vallöfte. #moderaterna #regeringen https://www.dn.se/sverige/s-ledaren-kristersson-ljog-svenska-folket-rakt-upp-i-ansiktet/
Visa på Mastodon →RT @MirjamKontio: Det här skrev alltså @moderaterna den 2 september. Att Kristersson säger att man gjort precis det man sa. Det är en lögn. Lögner betalar inte räkningarna i jul. 🐦🔗: https://n.respublicae.eu/AsaWestlund/status/1597981621390831617
Visa på Mastodon →Anmärkningsvärt att @beckmansasikter Moderaterna endast kritiserar sina önskade borgliga samarbetspartier och inte det parti han och M så träget vill styra tillsammans med. SD röstar också tillsammans med S, Mp, L, C och KD i detta ärende.
Visa på X →En förlust för @moderaterna att @MatildaEkeblad inte får fortsätta leda @ModerataU https://www.expressen.se/tv/politik/jag-utmanar-bilden-av-hur-en-moderat-ska-vara-/ 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1596532171736743936
Visa på Mastodon →Ikväll ordnade Sällskapet för riksdagsledamot och forskare en helkväll med Nobelföreläsningar. Professor Olle Kämpe, från Nobelförsamlingen vid Karolinska Universitet, berättade om Nobelpriset i fysiologi eller medicin, vilket tilldelas Professor Svante Pääbo. #moderaterna

RT @alexvoronov: Jag har ingen kritik mot regeringens beslut om militärt stöd till Ukraina som sådant men väl mot Moderaternas uppträdande i frågan. Att i opposition beskriva oviljan att skicka Archer som ynkligt och svagt, och låta bli att sända det när man är i regering, är politiskt bedrägeri. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1592978572012322817
Visa på Mastodon →@matsgreenM är tydlig med att vi behöver bygga nya kärnkraftverk nu för att kunna tillgodose hushållens och den gröna omställningens behov av ren svensk el. #moderaterna #Svtagenda

https://www.blt.se/ledare/nu-maste-moderaterna-i-regionen-ta-sig-samman-e6767889/ Det finns goda möjligheter för detta med @AhlinSophia och Anders Lund vid rodret.
Visa på X →14 öre i skattesänkning på bensin plus höjd skatt på tobak och alkohol efter årsskiftet är vad den blåbruna regeringen levererar. SD:s och Moderaternas väljare blir förmodligen lika sura som Jimmie Åkesson var på den här bilden vid tankstationen innan valet. #löftesbrott


Finansminister @ElisabethSvan inleder budgetdebatten med att vi tar sikte på att sätta Sverige i rätt kurs igen. #Moderaterna

En välförtjänt skål för satelliten #MATS som efter en lyckad uppskjutning nu är i sin omloppsbana runt jorden. Redo att kartlägga jordens atmosfär. #Rymdstyrelsen #IRF #OHB #riksdagsledamot #Moderaterna


En relevant fråga från @CRDSverige som jag hoppas får svar. ”Moderaterna, Kristdemokraterna, Liberalerna – varför tar ni inte tydligt avstånd från Sverigedemokraternas agerande och önskan att styra civilsamhället?” https://www.expressen.se/debatt/bjorn-soders-hot-kan-inte-tysta-var-granskning/
Visa på X →RT @fredrikolovsson: 1 november. Inget högkostnadsskydd på plats och moderaterna i Skåne ser inte att SD och regeringens gemensamma löfte kommer infrias. https://www.expressen.se/debatt/regeringens-el-stod-blev-inte-det-vi-lovade-valjarna/ 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1587361944629125122
Visa på Mastodon →När Jimme Åkesson före valet lovade att inga nazister fanns på SD:s valsedlar var det alltså ren lögn. Jag utgår från att @moderaterna i Nynäshamn idag omgående avbryter samarbetet med SD. https://expo.se/node/9360
Visa på X →Sveriges Statsminister inleder partiledardebatten. Vi vill lösa Sveriges problem. :Det förebyggande arbetet ska gå hand i hand med det brottsbekämpande." #Moderaterna #Statsminister #riksdagsledamot


När man riggar sjukvården på ett sätt som gynnar sjukvårdsbolag blir hela samhället förlorare. Ojämlikheten ökar, barn far illa och de kriminella gängen får lätta att rekrytera. https://www.dn.se/sverige/moderaterna-vi-har-riktat-resurser-mot-utsatta-omraden/ 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1583695806129131521
Visa på Mastodon →@Herravaldet @Karinenstrom @moderaterna Ja!!! Hon kommer göra ett utmärkt arbete. Så bra 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1583033606070751233
Visa på Mastodon →Så löftesrikt och bra. Gediget team, väl förankrade ministrar. Lycka till med viktiga uppgifter i en svår tid @moderaterna 🐦🔗: https://nitter.eu/CarlssonSwe/status/1582322290502488064
Visa på Mastodon →Som sagt, EU-politiken kommer inte att bli bra med Moderaterna vid rodret även om EU-ministern är en bra person.
Visa på X →Aha så @moderaterna blev ”vuxna” under valet. Skulle inte säga att samarbete med den rödgröna regeringen var deras ledord under förra mandatperioden…
Visa på X →RT @AnnaStellinger: Inte ett ord om #EU i presskonferensen nyss med @moderaterna @liberalerna @kdriks och @sdriks…. Om mindre än 3 månader tar Sverige över ordförandeskapet i EU. Det är vår absolut viktigaste marknad, vår viktigaste lagstiftare och vårt viktigaste närområde. Eller hörde jag fel? 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1580841220229591040
Visa på Mastodon →