Om Moderaterna vill skära i a-kassan går vi i opposition. Det är min partiledares ord. Vad säger din @Eva_Nordmark Hur ska Magdalena Andersson rädda a-kassan med Annie Lööf som vice statsminister?
Visa på X →Sök
Klart M-väljare ska låna ut sin röst till Magdalena Andersson https://arbetet.se/2022/09/08/klart-m-valjare-ska-lana-ut-sin-rost-till-magdalena-andersson/
Visa på X →Industri och trafik är de stora utsläppskällorna i Sverige. Inte elproduktionen. Tack Magdalena Andersson för att du visar att du har koll och fokuserar på utsläppen inte på olika fossilfria kraftslag. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1567592667860672516
Visa på Mastodon →Alltså jag älskar när Magdalenas engagemang får märkas. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1567583437971677187
Visa på Mastodon →Säger som det är - Putins gasstopp gör att elpriset går upp, gör det som krävs - bryter kopplingen mellan priset på rysk gas och annan elproduktion. Magdalena är verkligen min statsminister. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1567577440154681346
Visa på Mastodon →Nej men sluta. Sa Magdalena Andersson precis att friskolor driver stök? Det här är helt orimligt! Socialdemokraternas hets mot fristående skolor och förskolor är absurd.
Visa på X →"Donald Trump tog åt sig äran av corona-stöden. Nu försöker Magdalena Andersson göra likadant med den automatiska höjningen av garantipensionen." Vad säger S om den jämförelsen? https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/sa-har-forsoker-s-bluffa-om-bidragen/
Visa på X →Helt rätt av Magdalena Andersson att fokusera på att lösa det största problemet efter Putins gasstopp; förhindra att höjda gaspriser smittar till höjt pris på all el. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1567438760937246721
Visa på Mastodon →Magdalena. Det är dags att ta debatten nu.
Visa på X →Och den beskrivning som lästes upp från tullen i södra Sverige skilde sig markant från Magdalena Anderssons beskrivning. #tv4val
Visa på X →Åtta år har Magdalena haft på sig att stoppa olagliga vapen och att knark smugglas in i landet , nu innan valet försöker Magdalena komma med ny förslag? Varför väntat i åtta år ? Trovärdigt not ! #valet2022
Visa på X →Bolund tycker tydligen det är bra att kärnkraftsreaktorer stängdes av trots den stora elbristen nu. Bolund vill ta bort all kärnkraft. Detta extremparti vill Magdalena A (s) bilda regering med? Hoppas väljarna lyssnar på SVT utfrågning av Bolund #val2022 #valet2022
Visa på X →Så genomskinligt nu ska Magdalena spela ”statsmannakortet” i sista desperat försök att behålla makten. Tycker både Stefan Yngves o Erik Theden borde avböjt att medverka i denna charad. #svpol #val2022 Regeringen anklagas för att utnyttja myndighetscheferna https://www.expressen.se/nyheter/harda-kritiken-efter-regeringens-presstraff-om-ekonomin/
Visa på X →Socialdemokraternas förebyggande arbete mot brottslighet har uppenbarligen misslyckats då de som skjuter idag i femtonårsåldern bara var 7 år när Magdalena började styra landets finanser och prioriteringar.
Visa på X →@MilenSub40 Det enda förslag Magdalena kommit med är att föreslå EU-nämnden att stödja EU-kommissionens förslag. Förvisso väldigt bra.
Visa på X →RT @Anna_Ekstrom: Magdalena Andersson är tydlig i Ekots partiledardebatt: Precis som under Coronakrisen kommer vi att se till så att hushållen klarar sig genom krisen. I kristider ska vi inte skära i tryggheten för att finansiera Moderaternas skattesänkningar. https://www.gp.se/debatt/l%C3%A5t-inte-moderaterna-%C3%A5terupprepa-haveriet-med-f%C3%B6rs%C3%A4mrad-a-kassa-1.79576863 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1565792185185976322
Visa på Mastodon →Och för den som tror att hon plötsligt bryr sig om den "europeiska energimarknaden" presenterar jag förra veckans Magdalena Andersson:

Magdalena Andersson (för en vecka sedan) innan socialdemokraterna kraschade i opinionen:

Jimmie Åkesson kunde inte välja mellan Macron och Putin. Johan Pehrson kan inte välja mellan statsminister Magdalena Andersson eller SD-ledaren Åkesson. Pehrsons ”extreme makeover” är århundradets stora värderingsskifte i svensk politik.
Visa på X →RT @rasmuslenefors: ”Självklart röstar vi på Magdalena!”, var det många som sa när vi knackade dörr i Milsten med @JytteGuteland. Träffade också många fd borgerliga väljare som inte vill ge SD regeringsinflytande. Bra och viktiga samtal. Tillsammans kan vi göra vårt Sverige och Huddinge bättre. 🐦🔗: https://nitter.eu/JytteGuteland/status/1564854341575524353
Visa på Mastodon →Lägg märke till att EN PKK-flagga nu omnämns av både Linde och Magdalena Andersson som PKK-flaggor. YPG och YPJ (som var de andra två flaggorna) är terrorstämplade av Turkiet men inte av EU eller Sverige. YPG och YPJ bidrog till att besegra IS och nu jämställer Linde dem med IS.
Visa på X →Svenska folket föredrar Magdalena Anderssons starka ledarskap framför Ulf Kristerssons högerkonservativa gir. https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/5GAA4X/kallduschen-for-ulf-kristersson
Visa på X →RT @Emser76: Jag tycker inte att det hade varit fel av Magdalena Andersson att upplysa programledarna i partiledarutfrågningen om att S inte haft egen majoritet under dessa åtta år. Det är fördummande att framställa det som att S ”haft makten” när vår parlamentarism faktiskt inte funkar så. 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1562469299134287872
Visa på Mastodon →Magdalena Andersson visade varför just hon är statsminister. Man kapar inga vårdköer utan fler sjuksköterskor, man ökar inte tryggheten utan fler poliser. Man sänker inte elpriset med högt tonläge. Man bygger inte sammanhållning genom ökad otrygghet. https://www.svtplay.se/video/36223793/val-2022-utfragningen/val-2022-utfragningen-magdalena-andersson-s
Visa på X →Säger som det är. RT @TomasRamberg: Utfrågaren: ”Där du inte överens med C?” Magdalena Andersson:”Verkligen inte!” Ibland är statsministern no nonsens 🐦🔗: https://nitter.eu/AsaWestlund/status/1562160477014315008
Visa på Mastodon →