Det mest allvarliga här är att Socialdemokraterna inte svarar på journalisternas frågor. Den organiserade brottsligheten är systemhotande. När kopplingar till kriminella nätverk framkommer krävs transparens, inte partitaktisk tystnad.

Det mest allvarliga här är att Socialdemokraterna inte svarar på journalisternas frågor. Den organiserade brottsligheten är systemhotande. När kopplingar till kriminella nätverk framkommer krävs transparens, inte partitaktisk tystnad.

Kriminell nominerade Socialdemokraternas toppkandidat – Kvartal https://kvartal.se/federicomoreno/artiklar/kriminell-nominerade-socialdemokraternas-toppkandidat/cG9zdDoxMzE2ODE
Visa på X →Vänsterpartiets partiledare kallade fastighetsägare för ”feta katter” under V:s kongress i april. De vill därför återinföra en fastighetsskatt som kan öka skatten med flera tiotusentals kronor per år. Och Socialdemokraterna vill införa en bolåneskatt. Moderaterna säger nej.

Socialdemokraterna är medlöpare, quislingar av värsta sort.
Visa på X →Det här är genomruttet av socialdemokraterna! Demokratikurs för funktionsnedsatta leds av socialdemokrat | Sveriges Radio https://www.sverigesradio.se/artikel/demokratikurs-for-funktionsnedsatta-leds-av-socialdemokrat
Visa på X →Jag hoppas verkligen någon forskare skriver om hur det gick till när @dn_ledare @dagensnyheter blev mer lojal med Socialdemokraterna än Flamman ETC och Aftonbladet. Det blir en spännande läsning.

Magdalena Andersson säger att regeringen lämnar efter sig stora hål i statsfinanserna. Men stämmer det verkligen? Sanningen är att statsskulden i förhållande till BNP är lägre idag än under Socialdemokraternas tid. Den moderatledda regeringen tar ansvar för Sveriges ekonomi samtidigt som vi låter hårt arbetade människor behålla mer pengar i plånboken. Att spela på känslor och försöka skrämma svenska folket är ohederligt. Man ska kunna förvänta sig bättre från politiker som vill styra landet.

”Vi fick inte ett starkt Sverige tack vare den socialistiska makteliten. Vi fick ett starkt Sverige trots dem.” En mycket bra text av Nathaniel Lindgren. Läs den! https://detgodasamhallet.com/2026/06/13/nathaniel-lindgren-det-var-inte-socialdemokraterna-som-byggde-folkhemmet/
Visa på X →Moderaterna vill få fler i arbete och att det alltid ska löna sig att arbeta. Socialdemokraterna rasar mot det förstås och går till val på att höja bidragen i Sverige. https://arbetet.se/2026/06/12/m-vill-ha-annu-tuffare-a-kassa-s-rasar-krigsforklaring-mot-lontagare/
Visa på X →Socialdemokraterna får sin lägsta notering under mandatperioden i SVT/Verians senaste mätning. 31,6 procent.

I dag träffade jag Anton. Han beskrev i P1 i går hur han och andra unga män förnedras och skräms av aggressiva gäng. Detta är ingen nyhet, utan något som dessvärre pågått i många år och drabbat alldeles för många killar. Det jag reagerade på var att socialdemokraten Lawen Redar, som medverkade i inslaget, inte kunde ge ett svar på vilken politik som behövs för att lösa problemet. Jag tyckte att Anton förtjänade ett rakt svar med konkreta åtgärder. Därför bjöd jag in honom till riksdagen för ett samtal. Det som krävs är först och främst att vi har en närvarande polis i centrummiljöer och kollektivtrafiken; att den som ägnar sig åt dominansbeteende omedelbart omhändertas; att det finns kameror som gör att ofredanden kan utredas och åtalas; att dominansbeteende ska kunna föranleda utvisning för den som saknar medborgarskap; och att vi fortsätter att föra en politik som leder till ett mer sammanhållet och civiliserat Sverige. Nästa vecka röstar vi i riksdagen om att uppehållstillstånd ska kunna återkallas vid bristande vandel. Socialdemokraterna har reserverat sig. Så även Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centerpartiet, i vanlig ordning. I praktisk politik har Lawen Redar ingen hjälp att erbjuda Anton. Mitt löfte är däremot att fortsätta stå på hans och hans vänner sida, och fortsätta arbeta för att återupprätta ett tryggt och sammanhållet Sverige.


Om Anderssons och Dadgostars sida får makten vill de återinföra fastighetsskatten och införa en helt ny skatt på bolån. Bolåneskatten, som Socialdemokraterna kallar ”bankskatt”, kommer både enligt Mikael Damberg själv och bankerna att leda till högre boräntor. Det betyder att vanligt folk, som redan kämpar med höga matpriser, elräkningar och bolån, ska få ännu mindre kvar i plånboken varje månad. Dadgostar kallar fastighetsägare för ”feta katter”. Andersson tycker att fler ska bidra mer. Men vilka är det egentligen de pratar om? Det är småbarnsfamiljer, pensionärer och hårt arbetande människor som har sparat, lånat och kämpat för att kunna köpa sitt hem. Nu när Centerpartiet för första gången öppet stöttar en vänsterradikal regering finns bara ett alternativ som kan stoppa dem. Vi Moderater ser inga ”feta katter” i svenska villa- och radhusområden. Vi ser människor som gör rätt för sig och förtjänar mer pengar kvar i plånboken – inte nya orättvisa skatter på sitt hem.

Edward Riedl (M): Socialdemokraterna döljer skattehöjningar https://www.aftonbladet.se/debatt/a/zO88Gq/edward-riedl-m-socialdemokraterna-doljer-skattehojningar
Visa på X →Mycket står på spel i höstens val. Om Socialdemokraterna vinner väntar inte bara en ekonomisk vänstersväng som drabbar svenska hushåll. Magdalena Andersson är också beredd att öppna dörrarna till makten för ett parti som är indoktrinerat av islamister. När miljöpartisten Mehmet Kaplan som bostadsminister gullade med islamistiska rörelser, var Magdalena Andersson finansminster. Hon borde ha lärt sig läxan, men uppenbarligen gjorde hon inte det, då dörrarna till Rosenbad nu står öppna för Vänsterpartiet.
Visa på X →24-åriga Anton beskrev i dag i P1 hur han och andra unga män förnedras och skräms av aggressiva gäng. Detta sades i ett samtal med socialdemokraten Lawen Redar, som reagerade med förvåning. Hon gav sken av att inte alls känna till förekomsten av ett utbrett antisocialt dominansbeteende. Det är svårt att tro. Att en ledande socialdemokrat skulle vara ovetande om ett problem som diskuterats offentligt i många år framstår som ytterst osannolikt. Till exempel har jag själv på SvD:s ledarsida skrivit om problemet. I min bok Gangstervåld (2020) behandlade jag fenomenet mer fördjupat. Paulina Neuding har väckt debatt om dominansbeteende på biliotek. Anna König Jerlmyr, tidigare moderat borgarråd i Stockholms stad, förslog en kriminalisering. Vänsterns tyckonomer har dock konsekvent avfärdat problemet. Somliga har menat att det inte är något nytt och därför inget att bekymra sig för, ty förr fanns ju minsann skräniga raggare. Andra har påstått att det bara handlar om klassförakt. Eller rent av rasism, eftersom gängen nästan uteslutande består av unga män med ursprung i Mellanöstern och Afrika. Sannolikt har Lawen Redar nickat instämmande till bortförklaringarna. Men det allvarliga är inte Lawen Redars förhållande till sanningen. Det allvarliga är ett större mönster: Socialdemokraternas ovilja att erkänna problem, och sedan – när problem blivit omöjliga att förneka – oviljan att vidta de åtgärder som krävs. Och vad krävs då? Att vi har en närvarande polis i centrummiljöer och kollektivtrafiken. Att den som ägnar sig åt dominansbeteende omedelbart omhändertas. Att sådant beteende ska kunna föranleda utvisning för den som saknar medborgarskap. Att vi fortsätter att föra en politik som leder till ett mer sammanhållet och civiliserat Sverige. Nästa vecka röstar vi i riksdagen om att uppehållstillstånd ska kunna återkallas vid bristande vandel. Socialdemokraterna har reserverat sig. Så även Vänsterpartiet, Miljöpartiet och Centerpartiet, i vanlig ordning. I praktisk politik erbjuder Lawen Redar ingen hjälp till Anton. Mitt löfte till honom och hans utsatta vänner är däremot att stå på deras sida och fortsätta arbeta för att återupprätta ett tryggt och sammanhållet Sverige. Visa färre
Visa på X →Centerpartiet går till val på att ge Socialdemokraterna Miljöpartiet och Vänsterpartiet möjlighet till stora breda skattehöjningar på det företagsamma och arbetande Sverige. Är det Vänsterpartiets antisemitism som lockar Centerpartiet mest? #svpol #Aktuellt


Då vet vi att Centerpartiet nu är en del av vänsteroppositionen. Men blir det inte knepigt för Centerpartiet att förhandla skatter och tillväxtfrågor med Vänsterpartiet, skogs- och lantbruksfrågor med Miljöpartiet, valfrihetsfrågor med Socialdemokraterna och arbetsrätt med LO?
Visa på X →Sveriges framgång bygger på öppenhet för idéer, människor och företag, inte på nationalism, protektionism och att ställa människor mot varandra. Så länge Ulf Kristersson haller fast vid att bygga sin regering med SD ministrar är han diskvalificerad som statsministerkandidat för Centerpartiet. Magdalena Andersson och Socialdemokraterna är i dag den mest sannolika samarbetspartnern för Centerpartiet. Men det kräver att de är beredda att regera på en politik förankrad i mitten där jobben blir fler, utsläppen går ner och välfärden fungerar i hela landet. Sveriges utmaningar löses inte genom att ersätta beroendet av SD:s destruktiva politik med att låta V:s tillväxtfientliga politik styra. Centerpartiet kommer inte stötta en regering där Vänsterpartiet ingar. Sverige behöver en regering förankrad i mitten. Sverige kan mer.


Är du trött på skandaler, fusk och en politik som gynnar de allra rikaste medan välfärden får betala priset? Sverige behöver en ny riktning. Den 13 september väljer du. Rösta på Socialdemokraterna. #S2026

Ett regeringsdugligt parti enligt Socialdemokraterna.


https://www.aftonbladet.se/debatt/a/K8j3my/socialdemokraterna-dumpar-svenska-arbetares-loner
Visa på X →Socialdemokraterna kan bilda regering med MP och V https://www.di.se/ledare/ar-det-detta-vi-vill-ha/
Visa på X →Efter Expressens granskning står det klart att Vänsterpartiet är ett extremt parti med antisemiter och terrorromantiker. Samma dag som det kommer nya avslöjanden om terrorhyllningar och grov antisemitism belönar Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Vänsterpartiet med att öppna upp för att släppa in dem i en framtida regering. Samtidigt gömmer sig Centerpartiet och Miljöpartiet för att de skäms över sin nära samarbetspartner Nooshi Dadgostar. Om 100 dagar är det val. Då riskerar vi att få den mest vänsterlutande regeringen på decennier. Det vore djupt skadligt för Sverige.

Att det ser ut så här i en lång rad förorter är även ett svar på frågan hur det kan komma sig att Socialdemokraterna har öppnat upp för massinvandring från MENA. När en stor del av de gamla väljarna har övergett partiet, har man valt att fylla på med nya. Allt för makten.
Visa på X →Sverige har ett jätteproblem. Det här är regeringsunderlaget som Magdalena Anderssons #Socialdemokraterna ska regera Sverige med. Låt det ALDRIG ske!
Visa på X →