Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Från rörigt och osäkert till ännu mer rörigt och osäkert. Efter en halv mandatperiod och mindre än ett år kvar till valåret meddelar centerpartiets ledare Muharrem Demirok att han avgår. Jag kan inte klandra honom, att ta över det djupt splittrade Centerpartiet efter Annie Lööf var ett kamikazeuppdrag från början och jag är förvånad att det höll så pass länge. Jag önskar Muharrem all lycka framöver. För den större bilden är avgången, så pass tätt inpå ett val, ytterligare en osäkerhetsfaktor i Magdalena Anderssons rödgröna block. Vänsterpartiet och Miljöpartiet spelar alltjämt en avgörande roll i ett teoretiskt regeringsunderlag för Socialdemokraterna och det är rörigt, opålitligt och osäkert redan som det är. Med ett instabilt Centerpartiet adderas ytterligare rörighet och osäkerhet på den rödgröna sidan. Blir det planekonomi efter valet, eller avregleringar och skattesänkningar för kapitalägare? Blir det bussning av svenska elever till problemskolor eller stopp för Sveriges kärnkraftssatsningar? Eller kanske lite av allt detta? En sak är säker, chansen att väljarna får en tydlig och rättvisande bild av vad Magdalena Anderssons alternativ faktiskt innebär måste nu betraktas som mycket liten, för att inte säga obefintlig.

Visa på X

Det är verkligen skamligt hur vänsterkrafter och vissa medier har försökt göra tragedin i Örebro till ett rasistdåd utan några som helst bevis. Det är samma rasistspöke som plockas fram vid varje tillfälle, och det handlar i grunden om att skambelägga dem som vill diskutera vissa samhällsproblem. Tänk er om det faktiskt hade funnits bevis för att det var ett rasistiskt dåd. Vad hade de sagt då? Det hade varit allmän mobilisering inom vänstern och medierna hade pumpat ut narrativet om rasism dygnet runt. TV4 försökte ju till och med konstruera bevis. Det gick sådär. Och dessa personer kallar sig journalister. Det här är ju inget nytt. Minns ni ”nazistattacken” vid Gubbängen? Vänstern höll sina demonstrationer och det var till och med politiker som kallade det för ”terror”. Men hittade de några nazister? Har någon åtalats? Nej. Men ändå var de bergssäkra på att det var nazister. Det här rasist-narrativet dyker alltid upp så fort något tragiskt händer. Det beror på att vänstern och vissa medier inte ser offren. De bryr sig inte. De utnyttjar varje tragedi för att främja sin politiska agenda. Nu har vi sett det igen. En fruktansvärd händelse i Örebro. Vad fokuserade vänsterpolitikerna på? Inte offren, inte tragedin, utan att driva sitt rasist-narrativ. Var är bevisen? De behöver inga bevis. De är professionella lögnare. Även Socialdemokraternas partiledare försökte skylla tragedin i Örebro på ”hatisk retorik”. Hur skadad måste man vara för att utnyttja en så hemsk händelse för att gynna sin egen politiska karriär? Hon har inga bevis. Om vi hade haft riktiga medier så hade en journalist bara sträckt fram en mikrofon till Magdalena Andersson och ställt den mest uppenbara frågan: ”Vad menar du?” Men vi har inga riktiga journalister. Vi har inga riktiga medier. Ingen ställer den mest självklara frågan. Hur kan vi ha så många politiker på vänsterkanten och journalister som ljuger om motivet till dådet i Örebro? Seriös journalistik handlar om att vänta på fakta och rapportera sanningen, inte om att driva en ideologisk agenda genom att spekulera i motiv som passar ett förutbestämt narrativ.

Visa på X

Tänk om Rickard kom till kyrkan som ett rop på hjälp? För att se om det fanns någon där som kunde hjälpa honom med hans mörka tankar och ge honom hopp om livet och framtiden? Skolskjutningen i Örebro: Rickard Andersson besökte kyrkan många gånger

Visa på X

Grattis till Hanna Götz som igår valdes om till ordförande för Sverigedemokraterna Varberg . Styrelsen i sin helhet: Ordförande: Hanna Götz V. Ordförande: Axel Sundström Andre v. Ordförande: Anna Karin Svensson Ledamöter: Patrick Nathanson, Clarence Jarlow, Emil Andersson, Lars Benjaminsson Suppleanter: Niclas Olsson, Rune Carlzon, Erik Hellsborn, Svante Persson, Andreas Havasi Tack till Bo Broman som hälsade på och tjänstgjorde som mötesordförande.

Visa på X

Håll din skämskudde riktigt nära, när du lyssnar på Magdalena Andersson!

Visa på X

Magdalena Andersson kallar det för att söka konflikt när vi gör gör allt för att bekämpa kriminaliteten. Trots många gånger hårt motstånd från S så går vi fram med lagändringar som på riktigt ger polisen verktygen de behöver.

Visa på X

Igår hade jag och min riksdagskollega Jonas Andersson förmånen att besöka Indiens ambassad i Stockholm.🇸🇪🇮🇳 Jag vill härmed uttrycka mitt varma tack till 1:e sekreterare Mr. Rakesh Tiwari för hans exceptionella gästfrihet och de inspirerande och lärorika samtal vi hade. 🙏🏻😊👍🏻

Visa på X

Hon hade ändå fem minuter på sig i riksdagens partiledardebatt, men lyckades inte med ett enda ord nämna något konkret hon själv vill åstadkomma om hon fick bestämma i Sverige. Det är förvånansvärt svagt av Magdalena Anderssons parhäst Nooshi Dadgostar.

Visa på X

Och mycket bra att Andersson säger så tydligt att vi måste stärka samhällsgemenskapen, för att alla ska känna sig hemma och därmed också vilja försvara Sverige. Det kräver att vi bekämpar rasismen, diskrimineringen, hatet och ojämlikheten. #fofrk

Visa på Bluesky

Mycket bra att Magdalena Andersson (s) nu lyfter välfärden och privatiseringar i sitt tal på #fofrk. Hade inte kunnat säga det bättre själv. En välfärd som inte klarar vardagen klarar inte kris och krig. Och privatiseringar gör oss svagare. Välkomna tydliga markeringar från S!

Visa på Bluesky

Magdalena Andersson uppmanar regeringen att ta initiativ tillsammans med övriga nordiska länder till ett fjärde Global Eye. Bra förslag. Bra för Sverige. Bra för Norden. Bra för Nato. Bra för svensk försvarsindustri #fofrk

Visa på X

Bra att Magdalena Andersson pratar om Nordiskt samarbete och en nordisk försvarskommission. Det behövs, inte minst, för en koordinering av de aktiviteter som pågår i Östersjön. #fofrk

Visa på X

Magdalena Andersson är tydlig och pratar så folk förstår. Tydlighet om Ukraina. Tydlighet om desinformation. Tydlig om plikt att försvara Sverige. #fofrk

Visa på X

Om vänstern och Magdalena Andersson var skarpa analytiker och visste någonting överhuvudtaget så skulle Sverige vara en diktatur idag. Är Sverige en diktatur idag? Hade Magdalena Andersson och Socialdemokraternas diverse valarbetare rätt? Bara förstå vad det innebär: Socialdemokraternas nuvarande partiledare trodde 2023 att Sverige skulle bli en diktatur innan mandatperiodens slut. Det är ju en dåre. Det är en fåntratt. Ska den personen bli Sveriges statsminister igen? De har ingen vision. De har ingen politik. Det enda de har är dystopiska varningar om vad som händer om de inte får bestämma. Nu bestämmer inte Socialdemokraterna. Hur går det för Sverige? Jag förstår att det finns problem. Men för första gången på länge pratar vi om problemen och tar fram förslag för att åtgärda dem. Det kommer att ta tid att lösa problemen, men vi gör mycket, och det går framåt. Och efter mer än två år i opposition har Socialdemokraterna fortfarande ingen vision eller politik. De letar fortfarande efter rasister och fascister. De ser fortfarande ner på vanligt folk. De ljuger ständigt. De vill regera med partier som vill ha massinvandring. Det här är till dem som stödjer Socialdemokraterna: Var ärlig mot dig själv. Var inte allting Socialdemokraterna sa lögner och smutskastning? Och varför genomförde de inte den politik som genomförs idag för åtta år sedan, när problemen var mindre och vägen tillbaka till ett tryggare samhälle var kortare? Och varför ljög Magdalena Andersson om att Sverige skulle bli någon form av diktatur? Har man inte konstaterat att man är oseriös om man påstår något sådant och sedan har fel? Hur kan man någonsin rösta på ett sådant parti igen med samvetet i behåll?

Visa på X

@ghokmark Ytterst märkligt att Magdalena Andersson ska ta ansvar för höga elpriser när det är Ebba Busch som varit energiminister i över två år.

Visa på X

I Ekots lördagsintervju lovar Magdalena Andersson högre skatteuttag men kommer inte ge besked om stöd till kärnkraft. Mot bakgrund av gårdagens rekordhöga elpris torde detta vara ett av århundradets sämst tajmade politiska utspel.

Visa på X

Det är alltid överraskande när man ser att identitetspolitiken är ett verktyg för att gynna vissa partier på den politiska vänstersidan. Trump har nominerat en HBTQ-person till finansminister. Om denne blir godkänd blir han den första HBTQ-personen som tjänstgör som finansminister. Det kommer dessutom att vara den tyngsta regeringsposten som en HBTQ-person någonsin haft i USA:s historia. Var är tårarna? Var är glädjen? Var är Pride-flaggorna? Var är hyllningarna? Just det. All denna identitetspolitik är fejk, bara ett svepskäl som vänstern använder för att få sina egna politiker valda. “Rösta på henne, hon blir den första kvinnliga presidenten!” Visst. Kommer ni ihåg när Nyamko Sabuni blev partiledare? Hon var den första partiledaren med invandrarbakgrund i Sverige. Men det märktes knappt. Varför? För det första var det ett borgerligt parti, och då räknas det inte. För det andra misstänkte man att hon skulle leda Liberalerna närmare SD. Det går inte. Då spelar det ingen roll om du har invandrarbakgrund. Du får ingen klapp på axeln. Och sen kommer vi ihåg när Magdalena Andersson blev statsminister. Alla påminde oss om att det var en ”historisk” dag för Sverige – den första kvinnliga statsministern. Tårarna, glädjen. Men varför? Jo, hon är socialdemokrat. Då är det plötsligt okej att hylla med identitetspolitiken som grund. Det är så det fungerar. Vänstern är inte egentligen glada över att en HBTQ-person, invandrare eller kvinna får inflytande. De använder identitetspolitik för att manipulera och lura godtrogna människor. Det är enkelt att få någon att rösta på en person bara för att de tillhör samma grupp som man själv. Men det är inte seriös politik.

Visa på X