Jag har lite svårt att förstå den interna S-kritiken mot uppgörelsen mellan S och Tidö om ett balansmål i det finanspolitiska ramverket . Det visar på stort ansvarstagande att Magdalena Andersson kan göra upp med borgerligheten och Sverigedemokraterna om ramverket för Sveriges ekonomiska politik. Innebörden är att vi nu frigör ytterligare 25 miljarder kronor för reformer och tillväxtskapande skattesänkningar per år. Jag är väldigt nöjd med denna överenskommelse som ligger helt i linje med Liberalernas ingångsvärden i den förhandling som varit. Detta är bra för Sverige.
Visa på X →Sök
Stor skandal av @socialdemokrat i kammaren idag! Står verkligen Magdalena Andersson bakom ledamöternas anföranden om att jämställa Ryssland och Israel?? Det här måste Magdalena Andersson svara på! @ExpressenLedare @GPledare @bladetledare @SvDledare
Visa på X →Magdalena Andersson: varför har ni satt både skolan och sjukvården på svältkur? #pldebatt #s2026
Visa på X →@moderaterna leder en stark och handlingskraftig regering. Det blir oerhört tydligt i #agenda partiledardebatt att Magdalena Anderssons regeringsalternativ inte skulle klara leda landet- de har inte en ens en gemensam idé hur framtiden ska se ut. De är bara arga, Magda-arga.
Visa på X →Vår uppmaning till Magdalena Andersson kvarstår! ”Betala tillbaka pengarna och lägg ner lotterierna”

”Om man är dement och förvirrad utgår jag ifrån att det är deras barn eller en anhörig eller god man som sköter deras räkningar. Och då är det ju bara att höra av sig.” Kom ihåg detta när Magdalena anklagar regeringen för att bara gynna miljonärer. https://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/vilket-episkt-haveri-av-magdalena-andersson/
Visa på X →Recension av Magdalena Anderssons skådespelarinsats. Igår kväll debatterade jag mot Magdalena Andersson i SVTs Aktuellt. Ämnena var svenska medborgare som befinner sig i Libanon, skattepolitik samt partilotterier. Det sistnämnda visade sig vara väldigt besvärligt för Magdalena Andersson. I frågan om evakuering av svenska medborgare från Libanon, samt socialtjänstens skyldighet att ingripa mot ansvarslösa föräldrar, verkar vi stå hyfsat nära varandra. Det är dock uppenbart att Andersson är rädd att stöta sig med de många icke-integrerade migranter som i hög utsträckning röstar på S. Men det spelar tydligen ingen roll om det finns någon konflikt, de inövade replikerna om hur synd det är om barnen ska ut till varje pris. Här har man gnuggat geniknölarna på Sveavägen 68. Barn. Barn som det är synd om, det kanske kan ta fokus från det migrationskaos som S ställt till och som är orsaken till att tusentals människor med svenska pass befinner sig i Libanon. Trots högt tonläge från oppositionsledaren verkar vi vara ganska överens om skattepolitiken också, åtminstone betydligt mer överens än S någonsin kommer att vara med sina tänkta stödpartier V och C. Men även här bjuder Andersson på en väl inövad politisk teater för att blåsa upp en närmast obefintlig konfliktlinje och dra de egna väljarna vid näsan, primärt genom att spela okunnig. Extra beklämmande blir detta skådespel i ljuset av Anderssons förmodat utmärkta kompetens inom det ekonomiska området. Hon har gedigen utbildning i ämnet och dessutom finansministerposten i sitt CV. Den enda riktigt tydliga skiljelinjen i debatten handlade om Socialdemokraternas “rätt” att även i fortsättningen få dra in många tiotals miljoner per år genom att sälja abonnemang på lotter till allmänheten. Själv tycker jag, som bekant, att det enda rättfärdiga vore att häva samtliga lottköp och abonnemang och betala tillbaka pengarna till de människor som man har lurat. Tragiskt nog verkar stridsfrågan för det forna arbetarpartiet vara partilotterierna. Hur arbetarklassen gagnas av att pensionärer blir lurade på sina sista slantar och hamnar hos Kronofogden är högst oklart. Oavsett det senare så är det märkligt att Socialdemokraterna valt ut just denna kulle att vara beredda att dö på.
Visa på X →NEVER ENDING STORY När ska Magdalena Andersson lyssna på sina s-väljare och lägga ned lotteriverksamheten? Det är nu fler socialdemokratiska väljare som tycker det vore bra att förbjuda partilotterier än som tycker att det är ett dåligt förslag. https://omni.se/a/vgw1B5
Visa på X →Enligt Magdalena får de som får sänkt marginalbeskattning från 55-52% en ”bonus” på flera tusen… för sossarna är löntagarnas lön statens och sen så ”får” man tillbaka pengar av staten. För mig är lönen din och du bidrar till välfärden med att betala in skatt av din lön.
Visa på X →@IdaKarlbom @lenahallengren Och Magdalena fortsatte ikväll med samma budskap.
Visa på X →Varför ska äldre, sjuka, dementa som blivit lurade på S-lotter behöva ringa kundtjänst själva för att få tillbaka sina pengar? Om de värderingar Magdalena Andersson menar hennes rörelse är grundat på, ska tas på allvar, bör sossarna självmant betala tillbaka pengarna utan jidder!
Visa på X →@jimmieakesson kör över handelsekonomen Magdalena Andersson om skattepolitiken i @svt ikväll 🥳
Visa på X →Varför agerade inte Magdalena Andersson (s) när information fanns hos partiledningen om att socialdemokrater behandlade äldre så illa? En ursäkt för lotteriskandalen i Socialdemokraterna vore på sin plats, Magdalena.
Visa på X →Jösses, Magda (s)…. 1.Påstå att denna regering har en havererande energipolitik när det i själva verket är vi som nu städar upp efter en tidigare usel skött energipolitik, som gett oss ett mindre elsystem trots fler producerade TWh. Nedläggningen av kärnkraft, åtta-dubbleringen av skatter för kraftvärmen och orimlig implementering av omprövning för vattenkraften som riskerar mass-urrivning av framförallt den småskaliga vattenkraften, det va en politik som INTE gynnade systemet. 2.En rimlig fråga från energiminister @BuschEbba ställdes till vattenfall gällande hur mycket industri (effekt) som skulle kunna anslutas med Krigers flak, där svaret blev - vet inte. Detta skedde alltså under mötet Magda inte närvarade vid. Om vattenfall inte tycker projektet är lönsamt, varför belasta skattebetalarna med detta? Påstå att miljardkostnader för kabel ut till havs är lösningen för södra Sveriges utsatta läge och att det skulle hjälpa företag att kunna ansluta sig till nätet. När det i själva verket enbart belastar elnätskundernas redan höga kostnader samt bidrar på marginalen med den effekt som södra Sverige så väl behöver. 3.Kära socialdemokrater, elsystemet är inte att leka med, det förtjänar att behandlas med respekt. Systemet behöver baskraft för att kunna nyttja den väderberoende kraften på ett bättre sätt. Vore så bra för både medborgare och företag om politiker kan lägga ideologiska skygglappar åt sidan och faktiskt utgå ifrån fysikens lagar. Jag och KD har gjort det, har ni möjlighet att ens överväga detta? @kdriks https://www.dn.se/sverige/magdalena-anderssons-kritik-mot-ebba-busch-det-blir-for-barnsligt/
Visa på X →1️⃣Har Magdalena Andersson förtroende för S ekonomichef & vice gruppledare som fick lämna Kombispels styrelse?
Visa på X →Socialdemokraterna trängda i debatt om deras olämpliga lottförsäljningsmetoder. Partiledaren Magdalena Andersson behöver svara på om smutsiga pengar kommer att bekosta valmaterial i det kommande riksdagsvalet.

Klockan 13:00 håller riksdagen debatt om förtroendeskadlig partifinansiering. Har Magdalena Andersson förtroende för S ekonomichef & vice gruppledare som fick lämna Kombispels styrelse?
Visa på X →Det här håller inte. Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin måste avgå och korten måste upp på bordet. Varje dag möts vi av nya, ytterst besvärande, uppgifter om missförhållanden, bedrägligt beteende och ren kriminalitet, kopplad till Socialdemokraternas spelverksamhet. Det går inte att komma undan med att man låtit bulvaner utföra den högst tvivelaktiga uppgiften att söka upp äldre och dementa för att lura på dem abonnemang för lotter och sedan skicka dem till Kronofogden när de inte kunnat betala. Det är dags att S tar ansvar, svarar på frågor och vidtar åtgärder. Var det fler som visste? Visste alla i partiet? Visste Magdalena Andersson? Hur många ekonomiskt utsatta människor är fast i denna spelverksamhet idag? Hur många miljoner kronor har Socialdemokraterna lurat till sig totalt? Kommer man att häva alla lottköp och betala tillbaka pengarna? De uppgifter som framkommit hittills gör det mer och mer sannolikt att stora delar av Socialdemokraternas partiledning har känt till hur lottförsäljningen har gått till. Att partisekreteraren har varit tämligen djupt insyltad, eller åtminstone fullt informerad, tror jag att även Socialdemokraterna själva håller för troligt. Det finns bara en väg förbi detta. Upp med smutstvätten på bordet, se till att alla som deltagit i denna ljusskygga verksamhet får lämna partiet och betala snarast tillbaka pengarna till alla som har köpt era lotter.


@susannasilfver Magdalena Andersson påstod att S är ett parti med värderingar. Undrar vilka?
Visa på X →Det här säger allt. Socialdemokraternas verksamhet utesluts från branschorganisationen på grund av de ohederliga metoderna. Det är dags för Magdalena Andersson att ta ansvar och en gång för alla lägga ned s-lotterna. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-lotteri-utesluts-fran-branschorganisation
Visa på X →Varför tror Magdalena Andersson och @socialdemokrat att det är själva produkten som är problemet. Om Sossarna anlitar kriminella som prackar på dementa människor alltför dyra salamikorvprenumerationer så är det liksom riktigt, riktigt fel det också.
Visa på X →En ursäkt är det minsta man kan begära. https://www.expressen.se/debatt/du-maste-saga-forlat--magdalena-andersson/
Visa på X →Socialdemokraterna måste nu ta fullt ansvar för spelskandalen. - Stoppa bedrägerierna - Betala tillbaka pengarna till de som har lurats, och - Lägg ned S-lotterierna, en gång för alla. Det är sättet som Magdalena Andersson kan ”göra rent hus”. https://www.facebook.com/share/p/5dYt7FSsHmt7bbD1/?mibextid=WC7FNe
Visa på X →(S)PELSKANDALEN VÄXER S-ledningen varnades. Magdalena Andersson och partisekreterare Tobias Baudin borde ha haft kännedom om de ohederliga metoderna, men S har inte tagit ansvar för situationen. Äldre ska behandlas med respekt. Istället har de bedragits. Det är oförsvarbart.

@jimvidar @OlovEngqvi71921 Rent valtaktiskt hoppas jag att Magdalena Andersson sitter kvar. Men läser du artikeln är det tydligt att kritiken internt i (S) växer.
Visa på X →