Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sök

Magdalena Andersson kallar det för att söka konflikt när vi gör gör allt för att bekämpa kriminaliteten. Trots många gånger hårt motstånd från S så går vi fram med lagändringar som på riktigt ger polisen verktygen de behöver.

Visa på X

Anledningen att Socialdemokraterna nu inte bara är för Vizitstionszoner utan även vill ha MEGA STORA Vizitstionszoner är för att kamerorna är på. Det var samma sak när Magdalena åkte till Skärholmen, först kollar man om får synas i nyheterna sen låtsas de bry sig. #svpol

Visa på X

Hon hade ändå fem minuter på sig i riksdagens partiledardebatt, men lyckades inte med ett enda ord nämna något konkret hon själv vill åstadkomma om hon fick bestämma i Sverige. Det är förvånansvärt svagt av Magdalena Anderssons parhäst Nooshi Dadgostar.

Visa på X

Mycket bra att Magdalena Andersson (s) nu lyfter välfärden och privatiseringar i sitt tal på #fofrk. Hade inte kunnat säga det bättre själv. En välfärd som inte klarar vardagen klarar inte kris och krig. Och privatiseringar gör oss svagare. Välkomna tydliga markeringar från S!

Visa på Bluesky

Magdalena Andersson uppmanar regeringen att ta initiativ tillsammans med övriga nordiska länder till ett fjärde Global Eye. Bra förslag. Bra för Sverige. Bra för Norden. Bra för Nato. Bra för svensk försvarsindustri #fofrk

Visa på X

Bra att Magdalena Andersson pratar om Nordiskt samarbete och en nordisk försvarskommission. Det behövs, inte minst, för en koordinering av de aktiviteter som pågår i Östersjön. #fofrk

Visa på X

Magdalena Andersson är tydlig och pratar så folk förstår. Tydlighet om Ukraina. Tydlighet om desinformation. Tydlig om plikt att försvara Sverige. #fofrk

Visa på X

Om vänstern och Magdalena Andersson var skarpa analytiker och visste någonting överhuvudtaget så skulle Sverige vara en diktatur idag. Är Sverige en diktatur idag? Hade Magdalena Andersson och Socialdemokraternas diverse valarbetare rätt? Bara förstå vad det innebär: Socialdemokraternas nuvarande partiledare trodde 2023 att Sverige skulle bli en diktatur innan mandatperiodens slut. Det är ju en dåre. Det är en fåntratt. Ska den personen bli Sveriges statsminister igen? De har ingen vision. De har ingen politik. Det enda de har är dystopiska varningar om vad som händer om de inte får bestämma. Nu bestämmer inte Socialdemokraterna. Hur går det för Sverige? Jag förstår att det finns problem. Men för första gången på länge pratar vi om problemen och tar fram förslag för att åtgärda dem. Det kommer att ta tid att lösa problemen, men vi gör mycket, och det går framåt. Och efter mer än två år i opposition har Socialdemokraterna fortfarande ingen vision eller politik. De letar fortfarande efter rasister och fascister. De ser fortfarande ner på vanligt folk. De ljuger ständigt. De vill regera med partier som vill ha massinvandring. Det här är till dem som stödjer Socialdemokraterna: Var ärlig mot dig själv. Var inte allting Socialdemokraterna sa lögner och smutskastning? Och varför genomförde de inte den politik som genomförs idag för åtta år sedan, när problemen var mindre och vägen tillbaka till ett tryggare samhälle var kortare? Och varför ljög Magdalena Andersson om att Sverige skulle bli någon form av diktatur? Har man inte konstaterat att man är oseriös om man påstår något sådant och sedan har fel? Hur kan man någonsin rösta på ett sådant parti igen med samvetet i behåll?

Visa på X

@ghokmark Ytterst märkligt att Magdalena Andersson ska ta ansvar för höga elpriser när det är Ebba Busch som varit energiminister i över två år.

Visa på X

I Ekots lördagsintervju lovar Magdalena Andersson högre skatteuttag men kommer inte ge besked om stöd till kärnkraft. Mot bakgrund av gårdagens rekordhöga elpris torde detta vara ett av århundradets sämst tajmade politiska utspel.

Visa på X

Det är alltid överraskande när man ser att identitetspolitiken är ett verktyg för att gynna vissa partier på den politiska vänstersidan. Trump har nominerat en HBTQ-person till finansminister. Om denne blir godkänd blir han den första HBTQ-personen som tjänstgör som finansminister. Det kommer dessutom att vara den tyngsta regeringsposten som en HBTQ-person någonsin haft i USA:s historia. Var är tårarna? Var är glädjen? Var är Pride-flaggorna? Var är hyllningarna? Just det. All denna identitetspolitik är fejk, bara ett svepskäl som vänstern använder för att få sina egna politiker valda. “Rösta på henne, hon blir den första kvinnliga presidenten!” Visst. Kommer ni ihåg när Nyamko Sabuni blev partiledare? Hon var den första partiledaren med invandrarbakgrund i Sverige. Men det märktes knappt. Varför? För det första var det ett borgerligt parti, och då räknas det inte. För det andra misstänkte man att hon skulle leda Liberalerna närmare SD. Det går inte. Då spelar det ingen roll om du har invandrarbakgrund. Du får ingen klapp på axeln. Och sen kommer vi ihåg när Magdalena Andersson blev statsminister. Alla påminde oss om att det var en ”historisk” dag för Sverige – den första kvinnliga statsministern. Tårarna, glädjen. Men varför? Jo, hon är socialdemokrat. Då är det plötsligt okej att hylla med identitetspolitiken som grund. Det är så det fungerar. Vänstern är inte egentligen glada över att en HBTQ-person, invandrare eller kvinna får inflytande. De använder identitetspolitik för att manipulera och lura godtrogna människor. Det är enkelt att få någon att rösta på en person bara för att de tillhör samma grupp som man själv. Men det är inte seriös politik.

Visa på X

Enligt Magdalena Andersson så kan man inte driva en lotteriverksamhet när man måste betala skatt på sin vinst, markera vart lotterna kommer ifrån och inte sälja på kredit….

Visa på X

Tror Magdalena Andersson (S) röstade fel i kammaren i UFÖu1 punkt 2. stöd till Ukraina. #svpol

Visa på X

Sverige har blivit fattigare av regeringens feltänk. Magdalena ger tydliga exempel. Socialdemokraterna visar att det finns en annan riktning för Sverige.

Visa på X

@emmafastesson Hoppas Magdalena Andersson tillvaratar din briljans riktigt nära sitt ledarskap.

Visa på X

Magdalena Andersson tog i gårdagens riksdagsdebatt återigen helt ogenerat åt sig äran för omläggningen av svensk migrationspolitik samtidigt som hon utesluter samarbete med ett enda parti nämligen Sverigedemokraterna som råkat förespråka just denna omläggning under lång tid. Dessutom består hennes regeringsunderlag av partier som fortfarande har en mycket ansvarslös inställning kring migration. Omläggningen känns därför inte särskilt genuin och vid ett eventuellt maktskifte kommer hon med stor sannolikhet öka invandringen igen och skylla på att hon varit tvungen att kompromissa med V, Mp och C.

Visa på X

Jag hejar på Kamala Harris alla dagar i veckan men när Socialdemokraterna fulspelar, vilket även Magdalena Andersson gjorde i Agenda ikväll, trots att de själva agerat exakt på samma sätt som den borgerliga regeringen gör nu, så visar det hur de själva bidrar till polarisering.

Visa på X