Magdalena Andersson vill uppenbarligen inte kännas vid partiets eget hårt sågade förslag om tvångsblandning. Trycker i live-sändning ”avstår” på förslag om billiga hyresrätter i villaområden, och slänger på så sätt Lawen Redar och hennes arbetsgrupp under bussen. #pldebatt #svpol
Visa på X →Det är svårt att efter kvällens partiledardebatt där Nooshi Dadgostar ljög, stökade runt, skrek, avbröt och betedde sig ta in att hon fortfarande kan vara Magdalena Anderssons finansministerkandidat.
Visa på X →Kvällens partiledardebatt var rörig, men tänk då hur det skulle se ut om Magdalena Andersson försökte styra landet ihop med Nooshi, Hatt och Helldén.
Det räcker att föreställa sig det för att förstå varför Sverige behöver stabilitet, inte rödgrönt kaos. 🇸🇪
Visa på X →Andersson har helt rätt. Tidös oförmåga att få fram mer el snabbare än kärnkraft kan leverera den gör att industrin riskerar göra sina investeringar i andra länder istället. Sverige missar jobb och tillväxt.
Visa på X →I går partiledardebatt i TV4, i kväll i SVT.
Det är påtagligt hur tunn Socialdemokraternas politik är. I rättspolitiken finns inga konkreta förslag överhuvudtaget, utöver den politik som den moderatledda regeringen redan genomför.
Magdalena Andersson vill dock gärna ge sken av motsatsen, och talar exempelvis om att ”punktmarkera ungdomar”. Men hur hon vill att det ska gå till är oklart.
I bjärt kontrast förbereder regeringen ny lagstiftning som gör att ungdomar faktiskt kan punktmarkeras. Kommunernas socialnämnder ska ges möjlighet att besluta att barn i riskzon ska ha fotboja, för att hålla dem i skolan och hemmet.
Det Socialdemokraterna däremot har egna och konkreta idéer om är ett miljonprogram 2.0, med hyresrätter i villaområden och påtvingad integration. Magdalena Andersson förnekar detta, men är naturligtvis medveten om vilken politik som bedrivs av hennes partikollegor på kommunal nivå och vilken politik som antagits på senaste partistämman. Blir hon statsminister kommer denna politik att stöttas och underlättas i olika former, till exempel genom att kommuner får rätt till förköp av fastigheter – även vid arv. Rätten att ärva sitt föräldrahem ska alltså inskränkas, för att socialistiska kommunpolitiker i stället ska kunna göra bostaden till hyresrätter eller asylboende.
Sammantaget är det utmärkt att Ulf Kristersson betonar vikten av rättvisa. Vänstern tenderar att behandla människor som undersåtar vilka ska styras; som medel för kollektiva ändamål. Till höger respekteras i stället människan för sin egen skull, som ett mål i sig. Och bara denna liberalkonservativa människosyn kan leda fram till en rättvis politik för hederliga och skötsamma medborgare.
Det är för just detta – en mer rättvis politik – som gör att jag ställer upp för omval till riksdagen för Moderaterna. Ⓜ️
Visa på X →Med Magdalena Andersson som statsminister kommer migrationspolitiken att vara mycket stram.
Visa på X →Dadgostar beter sig som en skrikig ungdomsförbundare. Skriker, avbryter och svarar alltid med att ta ett sidospår. Dessutom villkorar hon sitt stöd till Magdalena Andersson med att kräva ministerpost.
Herregud.
Visa på X →Stram migration och bättre integration hänger ihop. Jag vet att högern gärna vill ha konflikt här, men Magdalena Andersson är tydlig: med henne som statsminister kommer migrationspolitiken vara mycket stram.
Visa på X →@Fjellner Men det är ju Socialdemokraterna i Stockholms stad, hela partiets skyltfönster, och inte alls något partiledare Andersson (S) har att göra med... eller vänta lite nu
Visa på X →”Med mig som statsminister kommer migrationen vara stram”, säger Magdalena Andersson. Men hon hade åtta år på sig att göra något åt en havererad och rättsosäker migrationspolitik – som nuvarande regering nu tar ansvar för att rätta till.
Visa på X →Magdalena Andersson tycker man ska sänka bidragsberoendet genom att…höja barnbidraget…
Visa på X →Magdalena Andersson talar gärna om “ordning och reda”, men när hon styrde ökade asylinvandringen med 50 %.
Det är svårt att ta migrationspolitik på allvar från någon som tappade kontrollen så snabbt. 🇸🇪
Visa på X →Trams av Magdalena Andersson att påstå att hon som statsminister, utan tydlig majoritet, skulle kunna vända de utmaningar som den här regeringen nu tar ansvar för @kdriks #pldebatt
Visa på X →Magdalena Andersson pratar om att värna hårt arbetande människor, men vill höja skatterna med 80 miljarder.
Man kan inte både stå på löntagarnas sida och samtidigt ta mer av deras lön.
Visa på X →Andersson (S) säger att hon vill komma överens över blockgränsen om lägre elpriser för hushållen och kärnkraft på sikt. Men det har ju den moderatledda regeringen redan levererat. Det är på den rödgröna sidan man är oense.
Visa på X →Nu har partiledardebatten börjat i Agenda. Utanför SVT-huset har samtidigt Palestinarörelsen samlats och skanderat vidriga slagord som ”Sveriges regering har blod på sina händer”.
Det sker samtidigt som ett avtal slutits mellan Israel och Hamas, humanitär hjälp nu når Gaza i större omfattning, och gisslan äntligen ska friges imorgon. Både de som fortfarande är vid liv och de som mördats av Hamas.
Trots det fortsätter dessa grupper som om kriget pågick för fullt. De visar total likgiltighet inför det palestinska folkets lidande och att avtalet kan bli början på en varaktig fred. Hatet mot Israel och dess folk är så pass starkt att det trumfar allt annat.
Hatretoriken mot judar fortsätter obehindrat. Det är oacceptabelt och måste bemötas med kraft och tydlighet. För vi ser hur delar av den här rörelsen utvecklats till en organiserad global intifada som utgör ett direkt hot mot judars trygghet även här i Sverige.
Ett av kvällens debattämnen handlar om Gaza. Jag förväntar mig att Magdalena Andersson markerar tydligt mot den extrema svans som finns inom vänstern och hennes block. Inga fler judiska familjer ska behöva packa sina väskor och lämna Sverige pga hat, hot och otrygghet som delar av Palestinarörelsen i två år gjort sig skyldiga till sedan terrorattack mot Israel. Punkt.
Visa på X →Andersson lägger all sin talartid på att prata om problem och att undvika eget ansvar. Vilket alternativ företräder hon och vilka partier ska hon göra det med?
Visa på X →I kvällens partiledardebatt ska det bli intressant att höra hur högre skatter, högre bidrag och högre asylinvandring hänger ihop med ”Sverige ska bli mer som Sverige”. Andersson och hennes sida i politiken har en del att förklara.
Visa på X →Sant.
”Andersson: Kristerssons underlag har spruckit nu” (via @omni_red) https://omni.se/a/LM8L61
Visa på X →Partiledarsamtal i TV4.
11 månader till valet och Magdalena Andersson har fortfarande inget svar på något.
Inga reformer.
Inget regeringsalternativ.
Bara samma gamla angrepp.
Hon vill styra landet, men kan inte ens styra sitt parti.
Medan S fortsätter att prata, bygger regeringen Sverige starkare reform för reform.
Visa på X →För drygt två år sedan bedömde Magdalena Andersson att SD:s ”högerregim” förde en politik som innebar att totalitarism började ta form i Sverige. Så vilken del av ”högerregimens” politik var hon emot? Och fick vi totalitarism i Sverige? Är det någon, bortsett från Magdalena Andersson, som har känt att vi varit på väg att få totalitarism i Sverige?
Det är den här skojaren som nu vill bli statsminister. Beredd att säga precis vad som helst, oavsett om det är sant eller falskt. Det spelar ingen roll.
Att Sverige är på väg att bli en diktatur är sådant man förväntar sig att hitta på ryska trollkonton, men nu var det Magdalena Andersson som skrev det. Vad tycker hon idag? Hur kommer det sig att ingen journalist ställer henne den frågan? Egentligen borde den frågan ställas till varje socialdemokrat som öppnar truten: varför sa de att Sverige höll på att bli en diktatur, och vad har egentligen ändrats sedan dess?
Det är de här människorna som sprider desinformation och polariserar samhället. De har ingen politik. Det enda de kan är att lura folk.

Visa på X →SVT rapporterar om splittringen mellan oppositionspartierna i den ekonomiska politiken. Magdalena Andersson (S) går till val på ett vänsterexperiment, när Sverige behöver hålla vår nya kurs. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/oppositionen-har-visat-sina-budgetar-en-sticker-ut
Visa på X →Läser i Expressen att Lena Andersson tycker att ”Europa borde fokusera mer på att stoppa dödandet i kriget och mindre på att besegra Ryssland.”
Besegrar vi Ryssland får vi stopp på kriget och stödet till auktoritära regimer i Minsk och Tbilisi.
Obegripligt att hon inte ser det.
Visa på X →Tre år av tystnad. Tre år av mörkläggning. Alla såg vad som hände i Botkyrka. Alla utom Magdalena Andersson, eller låtsades hon bara?
Visa på X →Magdalena Andersson teatergrät när hon bedyrade vilken toppenkille Jamal El-Haj var, och gick upp i falsett i förnekandet av gängkriminellas inblandning i Socialdemokraterna i Botkyrka.
El-Haj fick gå, och Expressen har nu avslöjat hur det faktiskt låg till i Botkyrka. Genant.
Visa på X →