Centerpartiet: Centerpartiet Socialdemokraterna: ”AiP” Moderaterna: ”Skara idag” Sverigedemokraterna: ”Petsson87539” Väx upp för fan.
Visa på X →Sök
En typiskt missrikad högerbudget för landet har röstats igenom riksdagen. Vi Socialdemokrater står redo att föra landet i en ny riktning! Många gillar tanken, dessutom, så Moderaterna och Svantesson andas desperation. 🌹

För lite till skola, vård, förebyggande arbete, arbetsmarknadspolitik och offensiv näringspolitik. För mycket till höginkomsttagare och för lite till pressade barnfamiljer med lägre inkomster, unga som behöver tandvård, sommarjobb och överkomlig kollektivtrafik. Bl a. En typiskt missrikad högerbudget för landet har röstats igenom riksdagen. Vi Socialdemokrater står redo att föra landet i en ny riktning! Många gillar tanken, dessutom, så Moderaterna och Svantesson andas desperation. 🌹

Obegripligt beslut. Bra att @moderaterna beslutat att sätta stopp för det här. Energimyndighetens bidrag till enskilda bolag bör slopas och ersättas av exempelvis sänkt skatt för forskningssatsningar hos alla företag. https://omni.se/uppgifter-stegra-kommer-att-fa-nytt-ekonomiskt-stod-av-staten/a/vrWyjX
Visa på X →Det är rimligt att människor har höga förväntningar på Moderaterna. En del i det är att vi ska tag i saker direkt. Jag som är ordförande för M på Gotland har pratat med Pehr som följaktligen plockat ned annonsen.
Visa på X →Till moderaternas stämma skickade Jimmie Åkesson en inspelad video där han drev med dem. Nu kvitterar Kristersson genom att hålla hyllningstal på SD:s landsdagar. Lätt att se vem som håller i kopplet. ”Ulf Kristersson gästar SD:s landsdagar – ska tala” https://omni.se/a/PdrPRJ
Visa på X →@RichardHerrey Eller till Moderaternas för den delen:) Verkligheten anpassar sig inte efter någon. Men man kan ju anpassa sig efter verkligheten på olika sätt. Ni valde att anpassa er genom att ge upp er frihetliga politik. Synd.
Visa på X →Ett mycket välkommet besked från Kristdemokraterna, och min förhoppning är att även Moderaterna snart omprövar sin hållning i denna fråga. Den europeiska bilindustrin, som står för omkring 7 % av EU:s BNP och sysselsätter nära 14 miljoner människor, befinner sig i en historiskt djup kris. Geopolitiska förändringar i kombination med ogenomtänkta och teknikfientliga EU-förordningar och direktiv riskerar att leda till avindustrialisering och göra EU allt mer beroende av Kina för såväl produkter som teknik. Att avskaffa EU:s förbud mot nyförsäljning av bilar med förbränningsmotor från och med 2035 är därför ett viktigt steg i rätt riktning. Det skulle gynna teknikutvecklingen, stärka hållbarhetsarbetet och bidra till att återbygga EU:s ekonomiska, industriella och teknologiska oberoende.

”Efter valet accepterade Jimmie Åkesson Moderaternas politik rakt av. Det är ett oerhört politiskt svek”
Visa på Bluesky →”Efter valet accepterade Jimmie Åkesson Moderaternas politik rakt av. Det är ett oerhört politiskt svek”
Visa på X →▪️Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen (IAF) bör få tillsynsuppdrag över leverantörer till Arbetsförmedlingen, inte bara Arbetsförmedlingen och a-kassorna. Jag fick igenom ett sådant förslag på Moderaternas arbetsstämma.
Visa på X →1. Moderaterna vill inte se någon moms på parkeringsplatser tillhörande bostads- eller hyresrätter. 2. Vi vill se en utredning för att lösa frågan. 3. Moderaterna är alltid på bilägarnas sida.
Visa på X →”Moderaterna vill införa fri hyressättning.” https://www.hemhyra.se/nyheter/vill-infora-fri-hyressattning-sa-kan-din-hyra-paverkas-i-valet-2026/
Visa på X →Moderaterna och Warborn offrar hårt arbetande människor för att ge storbolag mindre ansvar och mindre insyn. När reglerna försvagas är det alltid löntagarna som får ta smällen. Sverige ska bygga trygghet, inte sälja ut den. https://www.etc.se/klimat-miljo/kaellor-moderaterna-samarbetar-med-ytterhoegern-foer-att-vinna-eu-omroestning
Visa på X →KD och M är kärnan inom borgerligheten. Det finns inget parti som står närmare Kristdemokraterna än Moderaterna. Vi har samarbetat nära varandra i mer än 20 års tid.


I ETC försöker Lotta Ilona Häyrynen att framställa mig och Moderaterna som ”verklighetsfrånvända”. Hennes resonemang är minst sagt märkligt. Hela tesen bygger på antalet likes som ett av mina inlägg fått – 2000 på X och 200 på Threads (Metas variant av gamla Twitter). Skillnaden påstås bevisa att stödet på X är uppblåst av ”ryska botar, professionella bedragare och nazister”. Faktum är dock att X har mångdubbelt fler aktiva användare än det ännu unga Threads. Själv har jag över 50.000 följare på X (där jag varit aktiv sedan 2013), men knappt 3000 följare på Threads (där jag blev aktiv i fjol). Jag låter det vara osagt om Häyrynens förtigande av dessa förhållanden främst beror på ohederlighet eller enfald. Under alla omständigheter är det åtminstone på Facebook övertydligt att användarna är verkliga människor och inte botar. Och av alla plattformar jag är närvarande på är det också där jag får allra flest positiva interaktioner. Just det inlägg Häyrynen använde som exempel – som handlade om återvandring – fick 2000 likes på X och 3200 likes på Facebook. Men att räkna likes, som Häyrynen gör, för att bedöma det folkliga stödet är tveklöst enfaldigt, givet att vårt land har åtta miljoner röstberättigade. Om det är några som lever i en fantasivärld är det nog @LottaIlonaH och hennes kamrater på ETC. För övrigt föredrar jag alla dagar i veckan de långt mer seriösa diskussioner som står att finna på X, framför det väsentligt mer glättiga Threads.

Vill du som väljare ha en mandatperiod till med mer pengar i plånboken, skärpta straff, stärkt försvar, stram invandring, ny kärnkraft och utan ofinansierade löften eller högre bidrag? Då är det enda säkra valet Moderaterna. Kommentar i Expressen: https://www.expressen.se/nyheter/politik/m-kritik-mot-ebba-busch-efter-s-florten/
Visa på X →Bra att denna lag är på plats, men varför ljuger moderaterna om bakgrunden? Det här är ett resultat av den utredning jag tillsatte 2021, efter att Amineh Kakabaveh tagit upp frågan. Hon förtjänar ett erkännande, också av moderaterna, för sin kamp mot hedersförtrycket. ->
Visa på X →Väldigt aggressiv ton mot moderater som säger ifrån när statsministern agerar olämpligt av regeringskansliet. Väldigt uppenbart varför personen ville vara anonym, måste vara fruktansvärt att inte kunna lyfta kritik tryggt. Vad händer hos Moderaterna egentligen?

@pinkrton @Ericson_ubbhult @sdriks @sdkarlsson @moderaterna @kdriks Nu finns det ingen fråga i tweeten så vet inte vad du åsyftar. Inte heller har jag varit kränkt över någons upprördhet - jag har som bekant själv varit upprörd. Du får naturligtvis fortsätta vara upprörd men bör samtidigt tillstå att frivillig inlösen är bättre än tvpngsinlösen
Visa på X →Beslutet att slopa gröna kreditgarantier från @moderaterna’s stämma drar upp en tydlig konflikt mot Socialdemokraternas beslut att inrätta en statlig bank för att riskera skattebetalarnas pengar. Kommenterat med @ktamsons i TV4:
Visa på X →Moderaterna står utan kompass. Opinionssiffrorna faller, ledarskapet vacklar – och beroendet av SD blir allt tydligare. Ingen vet längre vem som är högerregeringens verkliga statsministerkandidat. M-stämman är slut. Hoppas de i alla fall hade roligt på festen. #svpol #moderaterna
Visa på X →Ur Åkessons hälsning till moderaternas stämma. Om försämringen av a-kassan som SD och regeringen drivit igenom från och med 1 oktober. Den miljon löntagare & företagare som får sänkt a-kassa (och inkomstförsäkring) till 70 % redan efter 100 dagars arbetslöshet lär inte skratta.
Visa på X →I stort – rätten att vara sig själv, tryggheten att gå ut på natten och försvaret av Sverige – och i smått – slopat matkrav, uppluckrat strandskydd och gårdsförsäljning – är @moderaterna Sveriges frihetsparti. Väl sammanfattat av @SwedishPM på arbetsstämman!
Visa på X →Dag 2 på #arbetsstämma2025 inleds med "Lag och ordning". #Moderaterna
