Mycket bra! Nu gäller det att regeringen tar till sig de konkreta förslagen och ser till att de blir verklighet #föpol #säkpol #svfm https://www.securityuser.com/se/Nyheter/Samhalle/foi-bygger-verktygslada-for-att-mota-hybridhot
Visa på X →400
inlägg
Ja, det är otroligt men sant. Det finns de som fortfarande tror att Sverige under hela efterkrigstiden skulle varit alliansfritt. På papperet ja, men inte i praktiken. https://www.dn.se/sverige/ewa-stenberg-den-sista-illusionen-om-sveriges-alliansfrihet-faller-nu/ #säkpol #föpol #svfm
Visa på X →Nödvändigt, vi kan alltså inte idag signalspana på två utländska spioner i Sverige. En måste vara utomlands. Lagar måste hänga med i utvecklingen. #svfm #föpol #säkpol https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7574661
Visa på X →Nu hoppas vi på det bästa för Sveriges bästa! https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7569247 #svpol
Visa på X →@Marcus_Bohlin Eftersom jag är rojalist så håller jag med. Och håll med om att kompromissen ”Kungliga Ekonomiska muséet” skulle vara bättre?
Visa på X →Bra och får enligt mig gärna bli en vanligare syn om behov finns #svfm #föpol #säkpol https://www.gp.se/nyheter/göteborg/därför-stoppade-militärpolisen-bilister-1.35162659
Visa på X →Andra officiella händelsen på ganska kort tid. Sånt här skadar förtroendet för Försvarsmakten och Sverige. Utgår ifrån att en redogörelse presenteras för försvarsutskottet asap. #svfm #föpol #säkpol https://www.dn.se/sverige/chef-pa-forsvarsmaktens-hogkvarter-hade-pahittad-bakgrund/
Visa på X →Vi kommer som vi sagt tidigare inte att ställa oss bakom ytterligare ett underfinansierat försvarsbeslut. #svfm #föpol #säkpol https://www.svd.se/m-och-kd-gar-fram-sjalva-om-forsvaret
Visa på X →Två bra saker i ett! #svfm #föpol

Min slutreplik i @altingetse ang Försvarsmakten och möjlighet att öva krigsförband vs (V) #svfm #föpol #säkpol https://www.altinget.se/miljo/artikel/tyvarr-missar-de-tvaa-vansterpartisterna-maalet-fullstandigt
Visa på X →Deltar i invigningen idag av veteranmonument i Sollefteå. Vackert, stämningsfullt och viktigt! #svfm #föpol #säkpol

@lucas_ljungberg Jag som snusar kommer alltså att bidra extra till försvaret. Mmm, ett incitament mindre att sluta...
Visa på X →Om jag bara sätter på mig valkretshatten är det bra att det nu finns pengar till två nya arméregementen. Det betyder att Sollefteå har god möjlighet att åter bli en regementsort. I övrigt är det fortfarande för lite pengar, tyvärr. #svfm #föpol https://www.svd.se/risk-for-forsvarsuppgorelse-utan-majoritet-i-riksdagen
Visa på X →Skriven av en idéhistoriker. Då blir det en liten annan vinkel. Intressant är det hur som helst och i högsta grad ett aktuellt ämne. #svfm #föpol #säkpol https://www.vk.se/2020-09-18/nar-svensken-larde-sig-ta-hand-om-sig-sjalv
Visa på X →@Marcus_Bohlin Vad blev det då? Frågar du mig så självklart med ägg. Och enligt en hemligstämplad studie som tillfrågat många barn så är mina våfflor och pannkakor bäst i hela världen. Bara en sån sak!
Visa på X →Jo, det finns anledning till att anpassa förutsättningar för Försvarsmakten då deras uppgift är unik. Jag vet att gamla kommunister gärna tror på att allt ska vara exakt lika. Slutreplik kommer i @altingetse nästa vecka. Stay tuned! #svfm #föpol #säkpol https://www.altinget.se/artikel/v-finns-ingen-anledning-att-ge-forsvarsmakten-miljoundantag
Visa på X →Kan meddela försvarstwitter att hedersvakten från Livgardet skötte sig lika bra som vanligt vid riksmötets öppnande. #svfm #föpol


@CatarinaKarkk Jag ska ta i lite extra för att kompensera för deras tystnad
Visa på X →Bra sammanfattning av vad vi idag ska votera om i riksdagen. #säkpol #föpol #svfm https://folkochforsvar.se/content/finsk-svenska-forsvarssamarbetet/
Visa på X →@beckmansasikter @IngemarNilsson_ @socialdemokrat Ja, snart är även uppriven LAS, marknadshyror också bra enl (S). Värnskatten är ju redan avbockad.
Visa på X →@IngemarNilsson_ @socialdemokrat En nyfiken fråga. Pratar ni om att ni alltid tyckt att sänkta skatter är bra?
Visa på X →@hvjanolov Tack! En viktig fråga som bara måste lösas, allt annat orimligt.
Visa på X →Försvaret av Sverige måste underlättas på alla plan. Miljöbalken kan inte väga tyngre än vår nationella säkerhet. Skrev en artikel om saken. #föpol #säkpol #svfm https://www.altinget.se/artikel/m-ledamot-miljobalken-satter-stopp-for-flera-forsvarsovningar
Visa på X →Hade missat detta episka uttalande av Löfven. ”– Jag har alltid sagt att jag har en pragmatisk inställning till skatter” Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Hur var det nu? Stärkt välfärd eller sänkt skatt! #svpol https://www.expressen.se/nyheter/lofven-svanger-om-skatterna-inte-fel/
Visa på X →Idag är en viktig dag - Brandman på jobbet dagen! Jag säger tack till er alla deltidsbrandmän, ni gör ett fantastiskt jobb runt om i Sverige inte minst på lands-&glesbygden. Och tack till er arbetsgivare som möjliggör detta #säkpol #föpol
Visa på X →