”Regeringens krisledningsförmåga måste totalrenoveras” säger Ulf Kristersson på #fofrk Mkt bra!
Visa på X →400
inlägg
Vore bra om @AnnLinde kunde släppa bitterheten ang regeringens nederlag i riksdagen ang NATO option och ist leverera vad en majoritet beslutat #svpol #föpol #fofrk
Visa på X →Ja, om inte medborgarnas tillit till rättsstaten helt ska raderas måste det till förändringar. Kriminella ska sitta inne så du kan vare ute. #svpol https://www.dn.se/sverige/sa-vill-m-forandra-kriminalvarden-foreslar-tio-atgarder/
Visa på X →Ok, ni som försvarar detta, vilka är era bästa argument? Shot! #svpol https://www.svt.se/nyheter/inrikes/lofven-besokte-kopcenter-tva-dagar-efter-skarpa-uppmaningen
Visa på X →Men det är väl inte Morgans ansvar utan det är väl alliansregeringens fel... #svpol https://www.expressen.se/kvallsposten/morgan-johansson-gick-pa-mellandagsrean-far-kritik/
Visa på X →Roligt att tidningen Reservofficeren uppmärksammar mitt arbete för att förbättra för landets alla reservofficerare. Läs gärna! #svfm #föpol #säkpol https://reservofficerarna.se/wp-content/uploads/2020/12/RO-4-2020_lag.pdf
Visa på X →Då var vi här igen. Dålig symbolpolitik som försämrar för miljön och för företagen. Två dåliga saker i ett verkar vara regeringens miljöpolitik gång på gång. IG! #svpol https://www.fplus.se/sju-kronor-extra-for-kaffet-nya-skatten-slar-mot-krisande-branscher/a/qAOQ0L?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=fplus_morgonkoll&utm_term=fplus_morgonkoll
Visa på X →Nu för 20 min sen har Försvarsutskottets majoritet ställt sig bakom en sk NATO option för Sverige då SD ändrat åsikt. M, KD, L och C är ju för ett medlemskap. Mycket bra tycker jag, vägen mot ett medlemsskap är nu närmare även om vi inte är där än. #svfm #föpol #säkpol
Visa på X →Idag är det "Uniform på jobbet dagen". Jag hoppas alla inom hemvärnet följer Rikshemvärnschefens uppmaning. Sverige behöver Hemvärnet, var stolta över er insats och visa det #föpol #säkpol #svfm https://www.youtube.com/watch?v=CnXLzq6AfFM&feature=emb_title
Visa på X →Sverige behöver en långsiktig, hållbar och mycket stram invandringspolitik under lång tid framöver. Särlagstiftning är raka motsatsen. Läsvärd intervju med @MariaStenergard i DN idag #svpol https://www.dn.se/sverige/m-det-maste-bli-slut-pa-lappande-och-lagande-amnestier/
Visa på X →Precis! Ska vi lyckas är marknadsekonomi, teknik och tillväxt lösningen - inte miljöpartistisk plakatpolitik! #svpol
Visa på X →Idag är det Brandvarnardagen! Se till att testa din brandvarnare idag. Kan vara det som om olyckan är framme räddar ditt liv. #föpol #svpol https://news.cision.com/se/brandskyddsforeningen/r/idag-ar-det-brandvarnardagen-,c3246088
Visa på X →PFAS föroreningar diskuteras ofta med all rätt, det är skadligt. FM har ett ansvar men det finns flera. Därför är det väldigt roligt att läsa att FM nu via företag fått fram en lösning på detta. Teknik är lösningen på många miljöproblem #svpol #föpol #svfm https://www.mynewsdesk.com/se/ragnsells/pressreleases/statlig-studie-ny-teknik-tar-bort-farliga-pfas-aemnen-ur-vatten-3054064
Visa på X →@FrHaJo Så himla bra skrivit av dig. Tack för att du står upp för anständighet.
Visa på X →Poliser, brandmän & militärer utsätter sig för stora faror i sin vardag. Om det värsta händer måste samhället ta ett stort ansvar för de efterlevande. Idag finns det brister. Jag frågade Peter Hultqvist om saken. Läs och döm själva #svfm #föpol #svpol https://www.riksdagen.se/sv/dokument-lagar/dokument/skriftlig-fraga/ett-starkt-efterlevandeskydd_H811527
Visa på X →Bra att Hovrätten höjer straffet även om det fortfarande är lågt då maxstraffet är 4 år #svfm #säkpol #föpol https://www.expressen.se/kvallsposten/fotograferade-militara-skyddsobjekt-doms/
Visa på X →Ja, när till och med Aftonbladet anser att (s) ministrar trixar med sanningen har det gått långt #svpol https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6z4KaW/ynkligt-av-hallengren-att-skylla-misslyckad-coronalag-pa-m
Visa på X →@heledlund @moderaterna Du vet att det är skillnad på vad en enskild riksdagsledamot föreslår och vad ett parti föreslår? Om inte så är det stor skillnad inte minst i praktiken.
Visa på X →Hittills den mest balanserade text jag läst om konsekvenserna av det amerikanska presidentvalet. Läsvärd debattartikel av bla @NiklasBolin och @kajsafalasca #svpol https://www.dn.se/debatt/joe-bidens-seger-splittrar-ocksa-sverige/
Visa på X →Att sänka hastigheten på vägar fr 100-90 km/h till 80 km/h är fel väg att gå. Trafiksäkerheten ska höjas genom investeringar. Kommer debattera detta med infrastrukturministern 24/11 #svpol https://sverigesradio.se/artikel/7598591
Visa på X →Skriver idag i @norran_se med mina Ⓜ️ kollegor från norra Sverige om vikten av ett starkt och långsiktigt försvarsbeslut #svfm #föpol #säkpol https://norran.se/asikter/debatt/artikel/sveriges-forsvar-maste-byggas-starkt/4r11d03r
Visa på X →Precis!
Visa på X →Glädjande nyheter försvarstwitter, fredagsmyset är räddat! Skippa marschträningen, hinderbanan och Netflix. Titta på min interpellationsdebatt med Isabella Lövin istället. Jag vet att ni vill se så här är länken #svfm #föpol https://www.riksdagen.se/sv/webb-tv/video/interpellationsdebatt/andringar-i-miljobalken_H81019
Visa på X →Laddar upp i riksdagscaféet med det nödvändigaste inför debatt med Isabella Lövin om tillstånd för övnings- och skjutfält samt drivmedelsförvaring. Låter väl spännande försvarstwitter? #föpol #säkpol #svfm

God morgon! Dags att gå upp och fortsätta jobba för en ny regering! https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/aPPxbO/bara-100-000-valjare-skiljer-lofven-fran-kristersson
Visa på X →