Viktig påminnelse av @segerfeldt Vi har inte ett perfekt system idag och det finns saker att förbättra. Men att drömma tillbaka till något sämre är inget alternativ och löser ingenting. #svpol https://www.svd.se/sverige-utan-valfrihet-var-ett-samre-och-fattigare-land
Visa på X →400
inlägg
Upp till bevis för regeringen. Mer pengar till försvaret av Sverige eller bli överkörda. Hultqvists och (S) snack bli synat nu. #svfm #säkpol #föpol https://www.dn.se/debatt/m-kd-och-l-beredda-att-kora-over-regeringen-om-forsvaret/
Visa på X →Mycket tråkigt! Tänker främst på de anställda, men även Sundsvall & hela länet. Förlorade jobb ger mindre resurser till välfärd. Tre bakslag för Sundsvallsregionen - Östavallssågen, Casinot och Ortviken. Svensk konkurrenskraft måste stärkas! #svpol https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/sca-lagger-ner-tryckpapperstillverkningen-pa-ortviken-satsar-pa-ctmp-massa
Visa på X →Dagens lästips! Mycket bra av @ghokmark https://www.expressen.se/debatt/identitetspolitiken-ar-den-nya-rasismen/
Visa på X →Rättvis analys av Löfvéns sommartal. #svpol https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/70XR7w/lofven-sade-ingenting-om-nagonting
Visa på X →Mycket bra, avgörande om vi ska lyckas stärka Sveriges försvarsförmåga. Världens bästa yrke om ni frågar mig. #svfm #säkpol #föpol https://www.fhs.se/arkiv/nyheter/2020-08-21-rekordmanga-studerar-till-officer.html
Visa på X →Är det fler än jag som känner glädje av att läsa sånt här? https://www.expressen.se/dinapengar/har-tar-kronofogden-lyxbaten-i-beslag/
Visa på X →Inte konstigt alls. Vi har 290 kommuner och något som heter - kommunalt självstyre. Jag tycker dock att det finns områden t.ex. beredskaps- & krishantering där mera borde samordnas/centraliseras. Men också områden där självstyret borde öka #säkpol #föpol https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7528414
Visa på X →Ja precis. I en alt osäkrare omvärld är det viktigt att Sverige skaffar sig nära och pålitliga vänner även när det gäller försvarsfrågor. #föpol #säkpol #svfm https://www.dn.se/ledare/finland-ar-stort-men-nato-ar-storre/
Visa på X →Inte bra för vår beredskap. I stora delar av Sverige är räddningstjänsten med deltidsbrandmän samhällets enda operativa resurs initialt. Och det för en mängd uppgifter. Vi måste stärka incitamenten inte försvaga dem för deltidsbrandmännen. #säkpol #föpol https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7521572
Visa på X →Läsvärt av @patrikoksanen om Ryssland och svensk journalistik https://www.expressen.se/kultur/svenska-redaktioner-kan-inte-hantera-ryska-logner-/
Visa på X →Så otroligt allvarligt på så många plan. Men det finns en enkel lösning. Byt regering och förpassa MP till historieböckerna. #svpol https://www.fplus.se/elkrisen-varre-an-nagonsin-foretagen-i-chock/a/awgL67?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=fplus_morgonkoll&utm_term=fplus_morgonkoll
Visa på X →Dubbel glädje i brevlådan idag! Veterantidningen som alltid är intressant och viktig att samt att ett helt uppslag uppmärksammar min engagerade och duktiga kollega @AnnickaEngblom som tog initiativ till en coronaanpassad digital veteranmarch. Bra jobbat! #svfm #föpol #säkpol

Det här är bra och jag hoppas Sverige blir valt. Tyvärr minskar nog våra chanser med tanke på hur omvärlden ser på oss och regeringens hanterande av Covid 19 #svfm #säkpol #föpol https://www.di.se/nyheter/sverige-vill-bygga-eus-beredskapslager-vill-garna-bidra/
Visa på X →God morgon, vilket bra start på dagen! https://www.expressen.se/nyheter/fortroendet-for-lofven-dyker-kristersson-okar/
Visa på X →Klimatproblemen ska tas på allvar men inte genom att svensk produktion flyttas eller läggs ner. Nu måste vi få en effektiv miljöpolitik inte som nu plakatpolitik. Bra men skrämmande artikel. #svpol https://www.fplus.se/forskare-klimatpolitiken-sanker-industrin-ett-strypkoppel/a/vQak0p?utm_term=fplus_morgonkoll&utm_medium=email&utm_source=newsletter&utm_campaign=fplus_morgonkoll
Visa på X →Precis så! #svpol https://www.dn.se/debatt/sverige-far-inte-hamna-sist-i-kon-till-coronavaccinet/
Visa på X →@enjan_87 Helt rätt!
Visa på X →Att försvarsförhandlingarna nu avbrutits är inget annat än ett stort misslyckande för regeringen och Peter Hultqvist. Att inte vilja satsa tillräckligt med pengar är ytterligare ett bevis på (S) inte tar omvärldsläget på allvar. #svfm #föpol #säkpol
Visa på X →Två VMA sändare har alltså försvunnit i Kil i Värmland på mindre än ett år. Vad är det för fel på en del? Fattar de inte vilka allvarliga konsekvenser det kan få? Någon som vet om det hänt på fler platser? #svfm #säkpol #föpol https://sverigesradio.se/artikel/7486091
Visa på X →Ett tips till regeringen. Samla ansvaret för det civila och militära försvaret till ett departement, inte som nu utspritt. Blir lättare att fatta beslut med en samlad lägesbild. Idén är inte min utan en enig försvarsberednings https://omni.se/kritiken-mot-regeringen-en-vilsen-krishantering/a/Ado1rr
Visa på X →@petra_modee @noairbag @patrikoksanen Planera för fred rusta för krig. Det gäller alltjämnt Petra
Visa på X →Ⓜ️ visar tydligt vilken väg vi väljer. Nu är det upp till bevis för (S). #säkpol #föpol #svfm https://www.svd.se/m-underfinansieringen-av-forsvaret-maste-upphora
Visa på X →@janssonviktoria Har den texten på väggen i mitt arbetsrum i riksdagen. Mycket sanning i orden.
Visa på X →Dagens lästips för alla som följer och är intresserade av #säkpol #föpol #svfm https://www.svd.se/hultqvists-ord-haller-inte-gransen
Visa på X →