@hallanordanstig @beckmansasikter Mycket bra och relevant fråga av @beckmansasikter . Spännande med svaret från ministern, å andra sidan finns bara ett svar - bygg 2+2!
Visa på X →400
inlägg
@magnussonhampus @soffangbg @Expressen Mycket bra @magnussonhampus att du och ni står på er i detta. Att en KSO i Sveriges andra stad utrycker sig som hon gjort är pinsamt.
Visa på X →Bra och viktigt men takten måste fördubblas för att växa som övriga kommuner i samma storleksklass. Ett litet dubbelspår skulle här komma till nytta https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/scb-sundsvall-vaxer-adalen-krymper
Visa på X →Vilka vägval andra partier gör måste de svara för men att @Marcus_Bohlin i denna ledare slagit huvudet på spiken råder det ingen tvekan om. http://www.st.nu/opinion/ledare/marcus-bohlin-centerpartiet-ska-krama-smaforetagare-inte-vansterpartister #svpol
Visa på X →Att bruka skogen är viktig för jobb, välstånd och inte minst för miljön. Våra skogsägare har kunskap om sambanden och här är äganderätten central. Bra belyst av @MariaStenergard & @andreasostgote https://www.di.se/debatt/moderaterna-staten-ska-inte-vara-skogsagarnas-varsta-fiende/
Visa på X →Har idag haft trafikutskottets v ordf @Rosencrantz_J på besök & pratat dubbelspår, Remote Tower på flygplatser, Logistikpark, SCA & industrins behov av god infrastruktur m.m Hektisk men lärorik dag


#219dagar


#219dagar


Skolan stängt pga oväder=hemundervisning i beredskap. Här ses truppen under övning med uträkning av vattenbehov person/dygn


Mitt i prick idag av @Marcus_Bohlin http://www.st.nu/opinion/ledare/marcus-bohlin-jag-ar-ledsen-ingemar-nilsson-men-min-oro-bestar
Visa på X →@janssonviktoria Intressant med dialog efter de fattat beslut...
Visa på X →Valår! Året då (S) har hur mycket pengar som helst. Allt till alla! Efter 9 sept hamnar dock löftena i en ”utredning” för att kunna lovas igen inför valet 2022


(S) är uppenbart pressade av kritiken. Istället för att lyssna går de till attack. Blir så när verkligheten inte stämmer överens med (S) kartan


Dagens bästa på#svallkf är @lizamaria80 jämförelse om (S) företagspolitik. ”Pratar ni med företagarna? Eller är det som med snöröjningen, ni stannar hemma?”
Visa på X →Innan resan startat är tåget 1 h och 20 min sent. Inte SJ fel utan felet är ett enkelspår. Hur svårt är det? Bygg ett dubbelspår mellan Gävle-Sundsvall-Härnösand! Helst igår!
Visa på X →Morgonen inleds med Alliansen på Sundfrakt och diskussion, erfarenheter och kunskap om snöröjning. Vi har en del att förbättra milt uttryckt @lizamaria80 @StefanFalkSvl


Skriver i dagens @STnu om snöröjning med @alicja_kapica @StefanFalkSvl @lizamaria80 http://www.st.nu/opinion/debatt/alliansen-inte-en-vinter-till-med-undermalig-snorojning
Visa på X →Börjar året på bästa sätt-Alliansträff! @StefanFalkSvl bjöd på lunch med @alicja_kapica och @lizamaria80


Efter julgrötskok och skinkgriljering är det tid för lite eftertanke och fin julstämning på familjegudstjänst i GA kyrkan


@Barkeus @lizamaria80 @StefanFalkSvl Överallt där (V) & (S) finns det en egen sedelpress, speciellt när det vankas val
Visa på X →Ja, faktisk https://www.expressen.se/nyheter/kristersson-i-sverige-talar-man-svenska/?social=fb
Visa på X →Sitter på tåget mot Stockholm avgång Sundsvall 08:07 framme 11:38 i Stockholm. 3h 31 min och det är 2017! Med ett dubbelspår skulle det ta 2 h. Vi behöver ett dubbelspår nu inte nästa sekel @Trafikverket @Naringsdep
Visa på X →God morgon! https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/e18bqO/alliansen-drar-ifran
Visa på X →@SailaQ Mkt snyggt, måste verka för att de tar turen ovanför Sundsvall & Östersund också
Visa på X →Börjar dagen med Ⓜ️ frukost, tema försvar i panelen bl.a. @lenaasplund och repr. fr. @Forsvarsmakten och (V)
