Ska Sverige vara ett föredöme på klimatområdet handlar det om vår förmåga att driva en klok politik – som ger resultat och visar vägen. Det måste vara slut på ineffektiv klimatpolitik. https://www.fplus.se/sveriges-nio-samsta-klimatsatsningar-darfor-gick-det-snett/a/y3l6Mr?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=fplus_morgonkoll&utm_term=entreprenorskapsforum&utm_content=2019-04-16
Visa på X →400
inlägg
@Aeropyornis @tull_media Det står var och en att fritt tolka det jag skrivit.
Visa på X →Har precis avslutat en hel dag hos Tullverket i Helsingborg. En riktigt bra dag med allt ifrån beslag och avlivning av duvor till biljakt. Vi ska vara stolta över våra tulltjänstemän som gör ett viktigt jobb för Sverige. Tack för att jag fick komma @tull_media
Visa på X →Känns bra att åka till Stockholm imorgon och träffa alla kaxiga Djurgårdare. Stark premiär av @GIFSundsvall


@QvintusJohan @AndreasBraw @MStrnlnd @eskil_andersson @kessontommy @FreskerLars Det stämmer
Visa på X →Tänk er känslan. Någon sparkar på din dörr i en timme. Du ringer polisen för att du blir rädd. Svaret blir. Vi kan inte komma. Det är verkligheten i Sverige 2019. Landet med höga skatter men utan trygghet. Vi. Behöver. En. Ny. Regering. Senast. 2022. https://www.allehanda.se/artikel/mellansel/hotfull-kvallstimme-i-mellansel-polisen-hade-ingen-patrull-att-skicka
Visa på X →@janssonviktoria Exakt! Vi är liberalkonservativa och de är nationalistpopulister som blickar bakåt. Detta tål att upprepas när det från flera håll finns intresse av att para ihop oss.
Visa på X →@andersronmark Eftersom regeringsförklaringen inte lästs upp ännu passar jag på


@KinbergBatra @dagensindustri Läst och håller med. Ser fram emot fler krönikor i DI.
Visa på X →I utrikes- och säkerhetspolitik ska tydligen (V) bl.a. få inflytande enl. Löfvén. Väntar med spänning på kommentarerna från övriga JÖ parter. Detta är för mkt att ta in en måndag
Visa på X →Har någon från (C) och (L) kommenterat Löfvéns uttalande att (V) visst ska få inflytande? Kan inte hitta något. JÖ kanske aldrig ens överlever en vecka. Ja champagne på en onsdag är väl inte så tokigt ändå.
Visa på X →Januariöverenskommelsen (JÖK:en) hoppas jag får ett lika välförtjänt slut som Decemberöverenskommelsen. Jag lovar att då göra en @skyttedal och korka upp skumpan.
Visa på X →@Marcus_Bohlin Dålig svenska av mig ser jag nu. ...den politik som (S) sägs ska föra.
Visa på X →@Marcus_Bohlin Men att släppa fram (S) betyder att de accepterar den politik de sägs ska föra. Blir svårt med trovärdigheten för (V)
Visa på X →Nej @Centerpartiet är inte ett oppositionsparti längre. Ledsen Annie Lööf men det spelar ingen roll att du säger att ni är det. Ni är ett stödparti till (S). Jag beklagar det. Nu står hoppet till (L)
Visa på X →En sorglig dag för Sverige och oss som bor här. En tidigare borgerlig liberal röst i form av @Centerpartiet har blivit ett nytt stödhjul till (S) (MP) och (V). Bedrövligt!
Visa på X →Det bådar gott. Nu kommer fler kommuner säkert följa efter. Tyvärr tror jag Västernorrland får vänta då (S) styrda kommuner inte vill se problemen. https://www.expressen.se/nyheter/vellinge-kommun-far-gront-ljus-for-tiggeriforbud/
Visa på X →Lyssnar på (V) och Ulla Andersson i budgetdebatten. Jag är ny ledamot så perspektivet är inte så långt men har aldrig hört ett så nedvärderande tal mot alla de som jobbar och sliter varje dag. Skämskudde! #svpol
Visa på X →Ja, jag är part i målet. Jävig rent ut sagt. Men tusan vad @ElisabethSvan är rak och tydlig i budgetdebatten. Jag hoppas för Sverige att hon blir nästa finansminister #svpol
Visa på X →Min känsla just nu
Visa på X →Nu kör vi alliansen! Välkommet besked idag av @Centerpartiet
Visa på X →Mina kommentarer om den senaste SCB undersökningen i @Allehanda_se . Ja, norra Sverige är sedan valet 2018 blåare än någonsin. Trenden håller i sig ser det ut som https://www.allehanda.se/artikel/politik/moderaterna-har-starkt-sin-stallning-i-norrland-sa-har-skulle-vi-rosta-om-det-var-val-i-dag
Visa på X →Skriver idag i @Allehanda_se och @STnu om vikten av ett nytt förvar i norra Sverige för Migrationsverket. Det är inte rimligt att det nordligaste förvaret finns i Gävle. https://www.allehanda.se/artikel/debatt/jorgen-berglund-m-vi-vill-satsa-100-miljoner-pa-forvarsplatser-for-de-som-vantar-pa-utvisning-1
Visa på X →Jag hoppas att alla fyra allianspartier ingår i Sveriges nästa regering och att Ulf Kristersson blir statsminister https://www.svt.se/nyheter/val2018/berglund-ulf-kristersson-blir-naste-statsminister
Visa på X →Vad passar bättre en kylig oktoberkväll än att se @GIFSundsvall slå @KalmarFF hemma på NP3 arena?

