Viktiga besked från Ⓜ️ i hur vi bygger Sveriges försvar starkt igen. #föpol #säkpol https://www.svd.se/aventyra-inte-sveriges-forsvar
Visa på X →400
inlägg
@andersagren Stå på dig Anders, du har helt rätt. Bra jobbat med motionen.
Visa på X →Jag har flugit JAS 39 Gripen idag. Vad har ni gjort? (Okej då en simulator men ändå och det var riktigt fräckt)

@Marcus_Bohlin Hemkörning ingår av butler inom T-banenätet
Visa på X →Skriver med @meijerlouise i @STnu om regeringens s.k miljöpolitik. https://www.st.nu/artikel/debatt-regeringens-grona-miljoskatter-ar-i-praktiken-roda-skattehojningar-1
Visa på X →Skriver idag i @opse tillsammans med @BeatriceAsk2. Vad Sverige behöver nu är en bred uppslutning kring ett starkare nationellt försvar genom rejäla ekonomiska satsningar och ett Natosamarbete som innehåller riktiga försvarsgarantier. #föpol #säkpol https://www.op.se/artikel/debatt-m-sverige-behover-en-bred-uppslutning-kring-ett-starkare-nationellt-forsvar
Visa på X →Ännu ett resultat av den landsbygds- och norrlandsfientliga regeringen. Mkt beklagligt för Övik, näringslivet och förutsättningarna för att bo utanför Sthlm. https://www.allehanda.se/artikel/sas-lagger-ned-sina-flygningar-till-o-vik-vi-forstar-att-manga-ar-besvikna-over-beskedet
Visa på X →@KinbergBatra Du hade ett superbra resonemang och uppgiften löstes till 110%. MVG i betyg från hela den rad jag satt på och tack för att du kom.
Visa på X →@TR6820 Själv tror jag framtid är viktigare att prata om än dåtid.
Visa på X →@TJALLE777 @beckmansasikter Uppmanar till god ton i inlägg. Men tack för inlägget dock delar jag inte din uppfattning
Visa på X →SD är alltid högljudda när det kommer till försvarsfrågor inte minst att de vill skjuta till mest pengar. Tomma tunnor skramlar mest! #säkpol #föpol

Vad kan vara bättre en söndag än att besöka ett av marinens fartyg - HMS Belos. Just nu förtöjd i Härnösand #säkpol #försvar

Den kloke @Marcus_Bohlin har skrivit om min debatt med arbetsmarknadsministern ang sågen i Östavall. Läsvärd så här på fredagseftermiddagen. https://www.st.nu/artikel/backholm-bohlin-regeringen-har-inte-ens-nagra-trostande-ord-for-ostavall-sa-har-i-elandets-tid?referrer=app
Visa på X →@janssonviktoria Tack och jag hoppas fler från länet ställer upp. Det behövs.
Visa på X →Vi moderater står fullt ut bakom försvarsberedningens slutsatser och avser också att finansiera de anslag som försvarsmakten har bett om. Med andra ord 2025 kommer vi att stå upp för att försvarsanslagen minst kommer motsvara 1,5% av BNP. #säkpol #försvar https://www.dn.se/nyheter/sverige/c-och-l-gick-med-pa-kraven-som-kan-urholka-forsvarets-anslag/
Visa på X →@Marcus_Bohlin @mariavdheide Om jag inte minns fel så handlar det också möjlighet till extra stöd för elever. Vet inte benämningen men det finns i skolan med inte i förskoleklass.
Visa på X →Det här är mycket bra och ökar främst våra mekaniserade förbands möjligheter till understöd. Som fd grk officer är jag lite avundsjuk att inte få vara med. Får bli ett besök snart på någon av de lyckliga förbanden. #säkpol #försvar https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2019/09/armens-operativa-formaga-forstarkt-med-grkpbv90/
Visa på X →Helt rätt, Sverige är större än tunnelbanesystemet i Stockholm. Många behöver bilen för att ta sig till jobb, skola, handla mm. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/m-vill-sanka-drivmedelsskatten
Visa på X →Då verkar det tyvärr som vi kan lägga till Sundsvall över listan också. https://www.st.nu/artikel/atta-bilar-skadade-i-brand-pa-parkering-i-nacksta-misstanks-vara-anlagd-finns-ingen-naturlig-forklaring
Visa på X →Besökt Fältjägargruppen i Östersund idag. Bra info och en del nostalgi #föpol #säkpol


Besökt Sjövärnskårens sommarläger utanför Sthlm. Relevant utbildning och duktiga ungdomar. En verksamhet som förtjänar mer uppmärksamhet. Hann med en tur i en G-båt också. Väldigt kul! #föpol #säkpol


Ja, försvaret måste få mera pengar än idag. Vi moderater har redovisat vår plan för att nå 2% av BNP i anslag. Men fler partier måste haka på annars fortsätter ”grodan att kokas” #föpol #säkpol https://www.dn.se/ledare/det-svenska-forsvaret-ar-en-mycket-kok-groda/
Visa på X →Fått äran att för tredje året i rad tala på Veterandagen i Sundsvall. I år lyfte jag särskilt polisens insatser i internationell tjänst. Bra avslut på arbetsveckan med andra ord 🇸🇪




Nu visar (S) att deras prat om höjd försvarsförmåga bara varit tomma ord. (S) är nu med sin brist på ekonomiskt besked svaret skyldig – vilka övningar ska ställas in, vilken materiel ska inte anskaffas och vilken personal ska inte utbildas? #säkpol
Visa på X →@Marcus_Bohlin Haha, precis. Den boken borde vara obligatorisk i skolan. Vad heter boken? Jag frågar åt en vän som håller på med lagstiftning å sånt...
Visa på X →