Bra! Hela samhällets resurser ska användas när det behövs. Förhoppningsvis bidrar detta inte bara till att hjälpa sjukvården utan också minska stigmat att använda Försvarsmaktens resurser på andra områden under fredstid. #föpol #säkpol https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2020/03/forsvarsmakten-stodjer-med-faltsjukhus/
Visa på X →400
inlägg
Det här är bra, jag tog upp denna fråga i torsdags i riksdagen under frågestunden med statsråden. #föpol #säkpol https://www.svt.se/nyheter/inrikes/myndigheten-svanger-om-stoppade-skyddsmasken-och-nu-ska-forsvaret-bestalla-fler
Visa på X →Den moderata försvarskommittén på norsk-ryska gränsen. Väldigt lärorikt och intressant. Med @PlJonson @alexandraanstr1

Det är inte bara i opinionen som det går tungt för (S) #föpol #säkpol https://www.dn.se/nyheter/fem-partier-gar-emot-forsvarsministern/
Visa på X →Det vore väldigt dåligt för Sverige om det inte blev en bred överenskommelse. Ansvaret ligger på regeringen. Att kalla in försvarsberedningen igen vore en bra start. #föpol #säkpol https://www.svd.se/oppet-brak-om-forsvaret--hultqvist-vill-ha-ny-grupp
Visa på X →Väldigt besviken att jag inte var hemma och kunde få vara med och se live. Bra jobbat @Forsvarsmakten och tack @STnu för fina bilder och bra reportage #föpol #säkpol https://www.st.nu/artikel/bildextra-skarp-ovning-i-havsbandet-robot-avlossades-mot-fientligt-mal-jag-ar-stolt-over-mina-amfibiekrigare
Visa på X →Polisen bör få omgående få bättre möjlighet till stöd av Försvarsmakten vid sk gråzonsproblematik. Skriver med @PlJonson #föpol #säkpol https://mobil.kuriren.nu/opinion/sa-kan-forsvaret-battre-hjalpa-polisen-nm5301128.aspx
Visa på X →Besökt Dalregementsgruppen idag. Bra genomgång om förutsättningar att växa. Ordningen på logementen får också godkänt. #föpol #säkpol

@Marcus_Bohlin @janssonviktoria Jag förstod det, eller snälltolkade jag igen 😱 Får skärpa mig. Detta är twitter. Kan man misstolka och missförstå då gör man det. Punkt!
Visa på X →@Marcus_Bohlin @janssonviktoria Jag tänkte precis så när jag skrev. Insåg att jag gjorde ovanligt. Men jag får vara undantaget som bekräftar regeln
Visa på X →@janssonviktoria Vi får snälltolka att hon menar staden inte kommunen och då stämmer det nästan.
Visa på X →Skriver idag med @PlJonson om vikten av att alla myndigheter i Totalförsvaret måste stärkas #föpol #säkpol https://www.altinget.se/sakerhet/artikel/m-laat-inte-maalet-med-fler-soldater-haverera
Visa på X →Lite åsikter om framtida försvarsetableringar #föpol #säkpol https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/forsvarsutskottet
Visa på X →@janssonviktoria Även om Sida finansierar så kostar arbetstid för berörda tjänstemän. Det bekostas av kommunen. För övrigt är signaler viktiga. Spara 300 milj samtidigt som politiker åker till Zanzibar. Nja, skulle inte tro det.
Visa på X →Fick vara med i @P4vn och kommentera nya försvarsetableringar. #föpol #sakpolitik https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=110&artikel=7401409
Visa på X →Inte förvånande med tanke på regeringens totala oförmåga och ointresse att ta tag i samhällsproblemen. https://www.dn.se/nyheter/sverige/dn-ipsos-rekordlagt-stod-for-socialdemokraterna/?forceScript=1&variantType=small
Visa på X →Kul att Försvarsmakten på sin hemsida uppmärksammade att jag och @alexandraanstr1 besökte Markstridsskolans fältövning i Sundsvall förra veckan. I huvudsak handlar reportaget om det viktiga - övningen, men ändå 😀#föpol #säkpol https://www.forsvarsmakten.se/sv/aktuellt/2020/01/lyckad-ovning-i-utmanande-terrang/
Visa på X →Den allvarliga händelsen med den s.k. ”falske” officeren väcker många frågor, inte minst vad försvarsministern visste och inte. Med anledning av det har jag lämnat in en skriftlig fråga till Peter Hultqvist (S) #föpol https://data.riksdagen.se/fil/2F80B94B-B19C-4467-A906-E81ED118F66D
Visa på X →Ulf Kristersson är tydlig i sitt tal med Ⓜ️ inriktning av försvaret. 2025 ska vi nå 1,5% av BNP i försvarsutgifter. Det betyder 93 miljarder. Ⓜ️ kommer inte medverka i ännu ett underfinansierat försvarsbeslut. Känns tryggt, och jag utgår fr att fler partier hakar på #föpol
Visa på X →Inledning på Folk och Försvar i Sälen. Första gången för mig och det ska bli väldigt intressant och förhoppningsvis lärorikt #fofrk #föpol #säkpol

En väldigt viktig text att läsa och fundera över. @ToveLifvendahl är en av de som kan sätta ord på det vi andra tänker eller borde tänka på https://www.svd.se/ministern-och-lackmustestet
Visa på X →@112MUA Tyvärr glöms Tullen ofta bort men som påpekat fanns det en riksdagsmajoritet för att inkl även Tullen. Nu hoppas vi att regeringen verkställer det riksdagen beslutat, och det snabbt.
Visa på X →Ja precis, tunnorna ska upp. Det är ett riktigt miljöproblem till skillnad från t.ex. plastsugrör. Jag kommer tillsammans med @beckmansasikter fortsätta driva frågan i riksdagen. Allt fler engagerar sig, nu väntar vi bara på regeringen... https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/forskare-ta-upp-kvicksilvertunnorna
Visa på X →Till alla hundratals människor som mailar mig just nu angående motion 2019/20:3420 om sänkt drivmedelsskatt. Ja, jag kommer rösta JA till den. Självklart röstar jag för den, det är en moderat motion. Tack för ert engagemang i en viktig fråga.
Visa på X →Kan meddela att jag hört både ”Hesa Fredrik” och testmeddelande på radion idag. Bra att viktiga system testas. När något allvarligt händer kan dessa varningssystem vara skillnad på liv och död. Slut på meddelandet! #säkpol #föpol
Visa på X →