Bra att S nu är tydliga med att de vill bygga gasturbiner i stor skala. Man kan fundera på om de tagit hänsyn till de internationella kompromisser det tvingar oss till, men det får man väl anta att de gjort.
Visa på X →406
inlägg
@jonathan_kahrs @kharazmisam @mufswe Bra jobbat!
Visa på X →Nu får regionpolitiker som bryr sig om skattebetalares pengar ett nytt verktyg. https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2024/12/regeringen-inrattar-effektivitetsdelegation-for-halso--och-sjukvarden/
Visa på X →Sverige exporterade läkemedel för +150 miljarder kronor förra året. Rimligt att fortsätta investera i forskning om life science, för längre liv och en långsiktig ekonomisk tillväxt. https://www.dagensmedicin.se/alla-nyheter/forskning/regeringen-vill-satsa-pa-spetsforskning-600-miljoner-till-life-science-och-halsa/
Visa på X →Rosengren vs. Socialdemokraternas budgetavdelning: 1-0.
Visa på X →Sossarnas lotterier ska omfattas av rättvis beskattning, tydlig politisk innehållsförteckning och sluta säljas på lömsk kredit. Bra för demokratin och väl styrt av finansmarknadsminister Wykman.
Visa på X →Det är vindstilla i Tyskland: Kristerssons fel. EU påtvingade Sverige elprisområden: Kristerssons fel. S lade ner kärnkraft: Kristerssons fel.
Visa på X →Glädjande att Västflyg fortsätter flyga till Bromma flygplats. Det bör innebära att förutsättningarna för flyg från Visby är bättre nu än för en vecka sedan. https://vastflyg.se/vastflyg-kommer-fortsatta-med-avgangar-till-bromma/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR19nfebs7NrPIPEVqu_KQq7Dtzch0j1IVZpx5DHefvrsMnz_8SFVH3jDQ0_aem_1Q-6n678k-PzXnROEgjMkA
Visa på X →Välfärdsslakt, vårdkris och vanstyre. https://sverigesradio.se/play/artikel/8832595
Visa på X →Lyxprylar, bilar och pengar för 22 miljoner har beslagtagits sedan den nya lagen om självständigt förverkande trädde i kraft för en månad sen. Men viktigast är att det ändrat maktbalansen på gatorna. https://sverigesradio.se/artikel/polisen-22-miljoner-kronor-i-beslag-med-nya-lagen
Visa på X →Gotland är värt att försvara. Äntligen har Sverige en regering som inser det och agerar. https://sverigesradio.se/artikel/regeringen-storsatsar-pa-forsvaret-726-miljoner-till-gotland
Visa på X →God jul till alla förutom de som lurar pensionärer🎄
Visa på X →Se det inte som att Andersson (S) tappar i förtroende, se det som att hon är den mest kända ägaren till ett ljusskyggt spelbolag 👍🏻 https://www.svd.se/a/lweXd3/magdalena-anderssons-fortroende-minskar-enligt-svd-demoskop?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →Henrik Landerholm utsågs av en S-ledd regering till ambassadör i Förenade Arabemiraten, och därefter till generaldirektör för Myndigheten för psykologiskt försvar. Men nu reduceras han till ”barndomsvän”. Larv.
Visa på X →✅ Jamal el-Haj ✅ Kokain på riksdagskansliet ✅ Astroturfing i media ✅ Transportstyrelseskandalen
Visa på X →COB meddelade vad Polisen sagt i ärendet. Hur går det för förresten med det egna ledarskapet? ✅ Antisemitismen i SSU Malmö ✅ Partitidningen som begår skattebrott ✅ Lotterierna som lurar äldre ✅ Gängkriminella i (S) Botkyrka ✅ Politiskt styrda nämndemän i GBG
Visa på X →Vad betyder det egentligen att göra en politisk prioritering? Tja…
Visa på X →Hur djupt går rötan? Lotterierna, med all sin nedrighet, kanske bara var toppen på ett isberg. https://www.fokus.se/aktuellt/100-miljoner-till-s-tidning-uppenbart-lagstridigt/
Visa på X →När M i Stockholm föreslog något liknande blev det ramaskri, men nu… https://sverigesradio.se/artikel/adhd-centrum-satsar-pa-ytterstaden-spelar-stor-roll
Visa på X →S har en ny strategi efter att ha sett Harris-kampanjen i USA. Det handlar om att flytta fokus till vardagsnära upplevelser. Problemet är bara att det är S som skapat situationen med dyra livsmedel, genom att göra drivmedel och el dyrare. https://omni.se/a/EymWLA
Visa på X →@CarlsamuelJ @kharazmisam Sam är en sådan otrolig kung på alla tänkbara sätt
Visa på X →Det här tyckte jag var mest intressant i Sossarnas utkast till nytt partiprogram. Man får känslan av att skrivandet outsourcats till Barcelona.

@falk_jonas Definitionen av tangentbordskrigare helt enkelt - kaxig bakom skärmen men vågar aldrig ta den riktiga debatten 🤡
Visa på X →@adamdanieli Låt oss fråga Olle DDoS Thorell om han tycker det vore roligt, vi kan börja med att fråga via hans riksdags- och kommunmail några hundra gånger 💁🏼♂️
Visa på X →Jag har 5000 frågor om dagen till kundservice@kombispel.se också, himla bra att vi nu öppnar upp för det 👍🏻
Visa på X →