Det här är nybörjarsiffror. Om jag någonsin sitter i opposition igen kan jag pumpa in 180 skriftliga frågor per dag. (What goes around comes around). https://www.dn.se/sverige/riksdagsledamot-anvander-ai-for-ministerfragor-stallt-180-pa-tva-manader/
Visa på X →406
inlägg
På plats i Bergen tillsammans med BSPC för vårt arbetsmöte om energisäkerhet och resiliens. @MARARNIL hälsar välkomna till Kollnes - som är avgörande för att försörja Europa med gas.



Vi behöver ha bättre koll på hot i Östersjön, inte sämre. Helt rätt av regeringen att lyssna på Försvarsmakten i frågan om vindkraftsparker.
Visa på X →Om vårdköerna ska kortas behöver vi nyttja all tillgänglig vård. Bra av @HultbergJohan som öppnar för att använda även norsk överkapacitet 👇🏻 https://www.gp.se/politik/forslaget-korta-svenska-vardkoer-med-utlandsk-sjukvard.0a275cea-93ea-4370-95fc-1a6df9f4df61
Visa på X →Rolig freudian slip också att Baudin (S) kallar Kombispel för ”pengakranen”.
Visa på X →Ingen mer telefonförsäljning genom Kombispel alltså. Men Socialdemokraterna fortsätter mer än gärna att vara (inte bara anlita) en underleverantör som säljer bedrägligt via telefon, genom Nordic Lottery AB.
Visa på X →Fint av S att dela sina talepunkter med försvaret av sina lurendrejarlotterier till C. Dock tråkigt att C stämmer in så engagerat. Deras vänstersväng är nu fullbordad.
Visa på X →Svagt försök till fokusförflyttning. De medel som mitt länsförbund betalar till den moderata riksorganisationen används för att anställa min ombudsman, underhålla intranätet och tillhandahålla en rad andra funktioner som blir betydligt billigare när det upphandlas centralt.
Visa på X →Det har blivit rejält snurrigt i media om de S-ägda lurendrejarlotterierna. Kort recap 👇🏻




Klockan 13:00 håller riksdagen debatt om förtroendeskadlig partifinansiering. Har Magdalena Andersson förtroende för S ekonomichef & vice gruppledare som fick lämna Kombispels styrelse?
Visa på X →Två gotlänningar på plan när AIK möter GAIS ikväll - både Adam Ladebäck och Alexander Ahl Holmström. Det ser man inte i Allsvenskan varje dag direkt.
Visa på X →Den här regeringen har gett rekordtillskott till SiS och utreder att göra om myndigheten i grunden. Det är skrattretande att de partier som gjorde 0 och ingenting mellan 2018-2022 nu säger att det "är för lite". https://www.svd.se/a/pPQmKW/martina-johansson-c-sis-krisen-kraver-atgard-nu-inte-2026
Visa på X →@ChristerLindb16 Detta handlar ju inte om min kunskap, utan om en genomsnittlig väljare som söker information ser kopplingen mellan SAP och AiP som uppenbar eller inte. Det tror jag inte människor gör.
Visa på X →Vill Muharrem Demirok (C) skicka SÄPO till Sveavägen 68? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/nyABaa/s-finansierade-sociala-medier-konton-styrs-fran-sveavagen-68
Visa på X →Att behöva vänta på hjälp vid psykisk ohälsa ökar riskerna för att både man själv och anhöriga ska må ännu sämre. Därför genomför regeringen nu de reformer som anhöriga har lyft. https://www.expressen.se/debatt/vantetid-ar-livsfarligt-for--unga-som-mar-daligt/
Visa på X →Lite mindre onödig byråkrati: en besparing för näringslivet på nätta 4 miljarder.
Visa på X →Läkare (S) är orolig över sjukvården, trots att hans parti både styr SKR och styrt Västernorrland i cirka 100 år. Kanske på sin plats med lite följdfrågor här? https://sverigesradio.se/artikel/lakarlarmet-vi-kommer-inte-kunna-ta-hand-om-en-trafikolycka-i-sommar
Visa på X →Stora ord från partiet som gjorde 0 efter att journalister hittade spår av kokain på deras kansli. https://www.tv4play.se/klipp/a960b74d264e05ced4a8
Visa på X →Om man vill ge unga hopp och framtidstro är det nog fel väg att samarbeta med det gröna partiet som säger att undergången är nära.
Visa på X →Det finns dock hopp på andra sidan blockgränsen. 2026 blir ett ödesval för Stockholmsregionen. https://www.dagensmedicin.se/vardens-styrning/politik/lakarson-i-spetsen-for-moderaternas-nya-kurs-i-vardpolitiken/
Visa på X →Nedmonteringen av vårdval i Stockholm fortsätter med oförminskad kraft. Var ska huvudstadens äldre ta vägen? https://sverigesradio.se/artikel/aldrevarden-gors-om-vinstdrivande-bolag-portas
Visa på X →Några viktiga poänger från GSK här. Sverige behöver bli bättre på att behandla cancer som drabbar kvinnor. Bra att regeringen fokuserar mer på jämställd hälsa. https://www.altinget.se/vard/artikel/vi-maaste-prata-mer-om-gynekologisk-cancer
Visa på X →@TonyKungsholmen Strategin verkar vara att ta gula så de slipper lilla derbyt på söndag…
Visa på X →Kul att få se Sveriges första Cybertruck hos Tesla idag. Oavsett vad man tycker om Musk så spelar bolaget en viktig roll i elektrifieringen av fordonsflottan. Är den för alla? Nja. Tur att det finns andra modeller och fler tillverkare.



Sverige blir ett säkrare land med DCA-avtalet. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/Rzxv5W/ministrarna-sverige-blir-ett-sakrare-land-med-dca-avtalet
Visa på X →