Svensk forskning är beroende av forskare och doktorander från hela världen, både för att svenska studenter väljer bort forskarutbildning och för att forskning måste ske globalt och tillsammans. Ingen ska någonsin utsättas för rasism, oavsett religion, namn eller hudton.
Visa på X →400
inlägg
@faktoider @Soren_spanar Aha, oavsett var den tillverkades sista tiden så har den här tråden fått mig att minnas hur himmelskt gott det var när mormor öppnade en ny ask och jag lyckades lägga beslag på nougaten.
Visa på X →I ett land utan fri press och yttrandefrihet är det tydligen svårt att begripa sig på sådant. Jag tycker också att Svenska nyheter ibland går över gränsen men det är själva vitsen med satir. https://www.aftonbladet.se/a/y64XeJ
Visa på X →@gunnarssonhanna Infoskylten

Kanske säger denna opinionsundersökning från Demoskop en del om valets taktikröster.

@SweWScommittee @hsvenneling @dadgostarnooshi @holmjens Det är i alla fall en fråga som Vänsterpartiet driver i EU-nämnden när det finns möjlighet.
Visa på X →@YekbunAlp @ZnarBozkurt Så synd att jag missade den delen av medlemsmötet, planen var ju att hinna.
Visa på X →Snart väljer riksdagen ledamöter i utskotten och strax därefter går jag på mitt första sammanträde med skatteutskottet.
Visa på X →Vad ska man säga. Enda partiet som från början ville bygga i egen regi var Vänsterpartiet. Hade Uppsalas övriga partier gått på Vänsterpartiets förslag 2010 hade arenan varit klar för flera år sedan. https://unt.se/sport/ishockey/artikel/upphandlingen-i-hamn-men-evenemangsarenan-forsenas-ytterligare-orimlig-prisbild/rey5poxj
Visa på X →Ändå får den fristående skolan lika mycket pengar per elev som den kommunala och de borgerliga röstade nej till att kompensera kommunala skolor för det ansvar som de tar och ibland tvingas ta när fristående skolor brister.
Visa på X →Så kul att en svensk får Nobelpris, grattis Svante Pääbo.
Visa på X →Det är med sorg jag lämnar uppdraget som talesperson för högre utbildning och forskning men tiden räcker inte till när jag ska jobba mer med skatte- och finanspolitik samtidigt som jag fortsätter med EU-frågorna. @AnderssonUlla jag tror att jag behöver ditt nya tel-nr.
Visa på X →Många dåliga nyheter idag, denna är en, vilka utskott som SD får ordförandeposten i en annan. https://www.expressen.se/nyheter/sverige-oppnar-for-vapenexport-till-turkiet/
Visa på X →@gunnarssonhanna Vad ska man annars göra på sin 60-årsdag 🙂
Visa på X →Visst är det fint att nästan alla partiledare nu upprepar de ord som grundaren av PKK, Abdullah Öcalan, en gång myntade. Kanske är det dags att Sverige slutar utvisa kurder och dags för EU att plocka bort PKK från terrorlistan. jin-jiyan-azadî!
Visa på X →Det här blir bra. S, V och MP vill styra Uppsala kommun – kan bli i minoritet - P4 Uppland https://sverigesradio.se/artikel/s-v-och-mp-vill-styra-uppsala-kommun-kan-bli-i-majoritet
Visa på X →@lindasnecker Väl fångat av fotografen.
Visa på X →Stolt men inte nöjd. Vi såg till att höja pensionerna för de med lägst pension. Nu vill vi gå vidare med generellt högre pensioner. Men idag säger jag grattis till de 31 700 pensionärer i Uppsala som får Nooshipension. #nooshipension #uppsala https://unt.se/nyheter/ekonomi/artikel/mer-pengar-till-uppsalapensionarerna-31-700-far-hogre-pension-/j853gq4j
Visa på X →Så Centern la ned sina röster i valet mellan @Almericson och Julia Kronlid som andre vice talman och belönades av Sverigedemokraterna med en post som tredje vice. "Grattis" Centern väl spelat med SD. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=960526
Visa på X →@PMRisman Tror inte det behövs, i alla fall inte av heteromän (som autocorrect ville ändra till herremännen). De är kvinnohatare helt enkelt.
Visa på X →Det är illa att S och C la ner sina röster i valet mellan @Almericson och Kronlid och det är illa att C istället kandiderade mot det större partiet V. Det är illa att riksdagen har ledamöter som roar sig med att rösta på andra än de nominerade.
Visa på X →@PMRisman Intressant, hetero-SD-män brukar önska att någon annan, gärna ett gäng, ska straffknulla feminister eller tror att de sårar vänsterkvinnor genom att berätta att just de inte vill knulla dem.
Visa på X →Nej, jag är inte alls nöjd med talmansvalen.
Visa på X →När jag varit lite upptagen och inte haft tid att kolla Twitter, ångrar jag nästan alltid att jag kollar Twitter.
Visa på X →@Uppsala_Hassan Inte nu och med all sannolikhet ännu mindre chans med kommande regering. Jag önskar att ditt parti lyssnade mer på medlemmar som dig.
Visa på X →