@AnnyBerglin Mycket konstigt detta att de faktiskt tror att man bryr sig. Inte för att det händer mig, i min ålder är man uträknad och slipper sexuella förolämpningar. Vilket ju i sig kan ses som en förolämpning.
Visa på X →400
inlägg
Obs! Nya ledamöter i kommentar men för enkelhetens skull: @fredholmkajsa @SamuelGonW @AnderssonTay @isabellmixter
Visa på X →I valrörelsen träffade jag en kille med rötter i Turkiet som inte visste att kurder inte får ha kurdiska namn. Samma lagar finns i Iran. #MahsaAmini hade också ett kurdiskt namn #JinaAmini Förtrycket av kurder är inte bara förbjud mot namn, förtrycket dödar.
Visa på X →till stöd för kvinnor i östra Kurdistan och Iran: Göteborg: Tid: 18:00 Plats: Brunnsparken! Stockholm: Tid 17.00 Plats Sergels Torg! #Mahsa_Amini #MahsaAmini
Visa på X →Förintelsearkivet Arolsen uppmärksammar proteserna mot att Kristersson bryter sitt löfte till #hedifried
Visa på X →@N00dn1k Det gör han inte. Minns fortfarande när han retweetade en uppenbar satir från @beatt_william och hundratals människor skrattade ut honom, Jan alltså, i kommentarsfältet.
Visa på X →Lite kul ändå
Visa på X →Det finns mycket att säga om Centerpartiets och Annie Lööfs politik men hon har stått upp mot rasism och för (borgerlig) jämställdhet. För det har hon hatats och mordhotats. Ingen ska behöva känna lättnad att inte ha kommit till skada under valrörelsen. Lööf har varit modig.
Visa på X →Jaha, har befunnit mig i postval-läge men nu kan jag inte skjuta på det längre, EU-handlingar måste läsas inför möte och deadline imorgon.
Visa på X →@motbilder @fouadyoucefi Tack, är rätt trött så all hjälp är välkommen.
Visa på X →@TRonnerstedt @fouadyoucefi Inte upprörd, tyckte bara att det var lite kul att Fouad skrev DÄR som om det precis hände.
Visa på X →@fouadyoucefi Nu är du lite sen med nyheten.
Visa på X →Grattis @Uppsalavanstern som ökade från 13,3% till 13,4% när uppsamlingsdistriktet räknades idag. Bra jobbat alla valarbetare. #vänsterpartietuppsala
Visa på X →Vänsterpartiet förbi och har nu 868 röster mer.
Visa på X →@HannaVictoria Det blir nog ingen rödgrön regering men håller tummarna för Uppsala där @Uppsalavanstern ökade i onsdagsräkningen till 13,4%
Visa på X →Vänsterpartiet just nu fjärde största parti, vi har gått om C och har nu 568 fler röster. 10 uppsamlingsdistrikt kvar att räkna. Valseger för rödgröna sidan är förstås det jag helst vill se men att bli fjärde största parti vore ändå ett tröstpris. #vänsterpartiet
Visa på X →Alltså detta, C hade ca 3200 röster mer än V men när onsdagsrösterna räknas knappar V in. Just nu skiljer det 26 röster. V har chansen att gå om och bli fjärde största parti. #valet2022 #vänsterpartiet
Visa på X →Kraftigt framåt i Uppsala. https://unt.se/nyheter/uppsala/artikel/rekordresultat-for-v-vill-knuffa-politiken-vansterut-valjare-kanner-igen-sig/r343zd8l
Visa på X →@holmjens Ja och sorgligt när man ser vilka som tappar sina mandat, Elin bl.a. Jag försöker nu fokusera på att vi går starkt framåt i de större städerna och i många regioner. Håller också hoppet uppe om att några mandat byter plats vid sluträkning och att vi får en annan riksdagsmajoritet.
Visa på X →@both_bar2882 @nielspaarup För att det är en fin gammal svensk tradition. Man får dela valsedlar men inte kampanja, dvs. inte säga rösta på oss.
Visa på X →De blåbruna försöker få det till en grej att Anderssons regeringsunderlag inte är överens. De är ju inte överens i alla frågor de heller och det stora problemet är de frågor där de är överens.
Visa på X →Idag röstar vi men vi minns också kuppen i Chile, dåden i USA, mordet på Anna Lind och, i min familj, min pappa som dog efter en trafikolycka.
Visa på X →Härlig stämning i Uppsala när Nooshi gästade kulturnatten #v2022
Visa på X →Rösta för ett inkluderande samhälle, regnbågsfärgat, inte blåbrunt #hbtqi #lgbti https://www.qx.se/samhalle/opinion/236509/malin-bjork-v-regnbagsfargat-eller-blabrunt-det-ar-ditt-val/
Visa på X →Verkligen smaklöst. https://www.etc.se/inrikes/m-koepte-annons-med-hedi-fried-judisk-ungdom-smakloest via @ETC_redaktionen
Visa på X →