Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Ilona Szatmári Waldau

Vänsterpartiet

@IlonaWaldau (X)

400

inlägg

@hsvenneling men ändå grattis till @JoarForssell som tydligen ses som en mer självklar kandidat till det jobbet än Johan Forssell.

Visa på X

@johansvensson82 Men grattis då, det är i alla fall rätt färg och jag glädjs alltid när IFK Göteborg inte är bäst i stan.

Visa på X

@Syrran Nej, eftersom den funnits när jag behövt den. Åtminstone sen jag flyttade till Uppsala och kunde köpa ungersk i Hötorgshallen.

Visa på X

Konstaterar att KD och L fått ge sig om biståndet. Världen svälter och nya regeringen ska dels minska biståndet, dels fokusera på närområdet. Misstänker att L fått släppa mest av sin politik men mer om det får vi veta under regeringsförklaringen och när budgeten läggs.

Visa på X

@newstreom @Hultship @KentNyman7 @ZnarBozkurt För att tweeten, förutom att vara sjukt rasistiskt, påstår att Znar är politiker. Znar har samma rätt att kalla Borås för sitt som alla andra som bor och verkar där och som jag hade när jag växte upp där.

Visa på X

Tråd 1. Många tar upp att förra regeringsbildningen tog 134 dagar. Faktum är att en anledning är att utöver Stefan Löfven fick även Ulf Kristersson och Annie Lööf sonderingsuppdrag att bilda regering och misslyckades. 33 dagar tog detta. >>>

Visa på X

@gunnarssonhanna och nu kom det som a-punkt, medel förs över från outnyttjade konton för att EU bl.a. ska stödja länder som hotas av svält p.g.a. matpriserna. Något som jag tagit upp inför flera europeiska råd. Äntligen!

Visa på X

@JohanRomin Troligen hade inte statsministerkandidaten hävdat att man en månad efter valet bara haft exakt två veckor på sig, som svar på varför man behöver mer tid.

Visa på X

Så Ulf Kristersson talade inte med sitt regeringsunderlag förrän han fick uppdrag av talmannen att bilda regering. Ändå byggde han en stor del av valrörelsen på att det fanns en enighet. Två veckor har jag haft på mig upprepade han på presskonferensen. #regeringsbildning

Visa på X

De tänkte alla att just de skulle tillhöra den rikaste procenten. Eller som en sa, angående att ökade klyftor leder till minskad trygghet: "Trygghet för mig är att min pappa får mer pengar så att han kan köpa det jag vill ha. Argument som att alla förlorar på ojämlikhet bet inte.

Visa på X

Varför väljer svenskar att rösta för en politik som minskar jämlikheten? Är det för att många tror att just de alltid kommer att tillhöra dem som "tjänar" på ojämlikhet? Typ som killarna jag träffade på en gymnasieskola som ansåg att klyftorna inte behövde minska>>>

Visa på X

@zettermark Jag vet ju att du är från Uppsala, minns din och Moas kamp som UNT skrev om, men inte att du gick på Katte.

Visa på X