Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Fredrik Olovsson

Socialdemokraterna

@fredrikolovsson (X)

412

inlägg

Snart kommer ny elräkning. Tillsammans med höjningar av elnätsavgiften kommer den för de flesta familier att vara rejäl. S kräver därför att elstödet aktiveras. Hittills vägrar SD och regeringen, trots löftet om att ingen skulle behöva stå ensam. Det är dags att backa nu.

Visa på X

I detta geopolitiska läge är mer frihandel goda nyheter. Att så snart som möjligt börja handla med avtalet som grund är strategiskt viktigt och kommissionen gör helt rätt som inte väntar. Handel skapar jobb i Sverige och avtalet sänker kostnader, för mat exvis.

Visa på X

Dags att göra upp med Moderaternas och SD:s skatteslöseri. Vårdbolagen mjölkar sjukvården på skattepengar - på ett stötande sätt. Systemet är korrupt och leder dessutom till ytterligare byråkrati som kostar ännu mer skattepengar.

Visa på X

Att orka göra upp i frågor som är långsiktigt viktiga för Sverige är en fråga om ledarskap och styrka. Ulf Kristersson orkar inte.

Visa på X

SD och regeringen bedriver en ineffektiv och felriktad politik som gör Sverige svagare och fattigare. De bygger stora underskott i offentliga finanser men även tillväxten är för låg och arbetslösheten har ökat till över 500 000 personer.

Visa på X

SD och regeringen har försvagat Sverige. Fler fattiga och större klyftor samtidigt som man lånar pengar till sänkta skatter.

Visa på X

S vill se elstödet aktiverat. Varför påstod ministrarna i höstas att folk inte skulle stå ensamma med höga elräkningar om de nu inte tänkte infria löftet? Gång på gång har regeringen svikit vanliga familjer som har det tufft.

Visa på X

Du får stå ensam med din stora elräkning och betala extra effektavgift på de redan rekordhöjda elnätsavgifterna. Så det går att förstå varför ansvarigt statsråd vill ägna sig åt annat. Aktivera elstödet istället.

Visa på X

Nästa vecka ska de flesta familjer betala sina dyra elräkningar. Dessvärre i kronor - inte i valutan ”M och SD beklagar”. Aktivera elstödet.

Visa på X

Jonung uppträder som desinformatör med sitt exempel. Håll gärna koll på SD-regeringen nu men exemplet från 2022 är redan utvärderat av Finansinspektionen - publicerat under dagens regering. Där konstaterades att det var mkt väl motiverat för staten att agera.

Visa på X

Hökmark mfl tar såklart inte så stor hänsyn till verkligheten. Än mindre vill de göra något riktigt åt höga elpriser eller de rusande elnätskostnaderna. Bättre då hålla sig fast i en förljugen snuttefilt till argument. Som Vattenfalls ledning motsagt gång på gång.

Visa på X