Emil i Lönneberga fick skäll när han ropade in en brödspade för 50 öre. Framstår ändå som ett kap jämfört Kristerssons 20 papp. https://www.aftonbladet.se/a/16o2yq
Visa på X →412
inlägg
Vinstintresset dränerar sjukvården på knappa resurser, tvingar fram byråkrati och kontrollsystem istället för sjukvård. M och SD håller ett systemet under armarna. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9192521
Visa på X →På frågan om det är troligt att vi får den tillväxt som ligger i finansministerns egen prognos i gårdagens proposition är alltså svaret från Svantesson: ”Det är inte troligt”. Nä. Inte den här gången heller skulle man kunna säga.


Ett väldigt glädjande besked. Även om SD inte tror på svensk industri och gör sitt bästa för att skjuta ner satsningar som denna finns industrialister som ser potentialen i modern och strategisk viktig produktion i Sverige. https://share.google/DxrpgoTBH908MmwdI
Visa på X →Med SD/ M-politik har Sverige utvecklas sämre än andra, med högre arbetslöshet, lägre tillväxt och rekord i konkurser. När Trumps tullar motiverar svenska företag att söka nya marknader och öka innovationstakten så sparar SD/M på exportstöd och innovation i budgeten.
Visa på X →SD och regeringens jobbfiasko drabbar hundratusentals svenskar, breddas till nya grupper och gör Sverige svagare och fattigare. Andra länder i vår närhet utvecklas annorlunda.
Visa på X →Finansministern har tappat greppet om statsfinanserna, tillväxten är låg och arbetslösheten växer. Istället för att göra sitt jobb ljuger hon om oppositionen. https://www.aftonbladet.se/debatt/a/V6ggQ6/svantessons-logner-skadar-finansminsterambetet
Visa på X →Nya framgångar för Moderaternas och Sverigedemokraternas skolpolitik. https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9191619
Visa på X →Efter Ebbas elstödskos förra gången var det såklart givet att ta fram ett bättre stöd utifall det skulle behövas. Liksom vi vill förbättra systemet för korttidsarbete innan det behövs igen. Också där drar regeringen benen efter sig.
Visa på X →Ett absurt försvar för varför hundratusentals svenskar inte ska få elstöd. Vi har i tre år krävt att regeringen ska ta fram ett väl utformat elstöd. Regeringen och SD har hela vintern påstått sig ha ett i byrålådan. Nu skyller Busch på tidsbrist. Svagt! https://share.google/1Cdf2CGrpR7DSw3bX
Visa på X →Elmarknaden borde vara till för användarna. Men osäkerheten och oförutsägbarheten är stor för företag som riskerar betala dyra obalanskostnader. Trots kritiken är regeringen passiv. https://share.google/V7zJVYJihc9O9DBlj
Visa på X →Udda att finansministern slogs för vårdbolag som beter sig så här med offentliga medel.
Visa på X →Vårdbolagens fusk drabbar patienter, personal och skattebetalare. Dessutom krävs en växande administration för att hantera det, resurser som borde användas till sjukvård istället. Och det här systemet håller SD, M och KD under armarna. https://www.dn.se/direkt/2026-04-01/vardgivare-ska-betala-13-6-miljoner-till-region-stockholm/
Visa på X →Hur förbereder regeringen då för ransonering? Vilka åtgärder har vidtagits? Vad har faktiskt gjorts? https://www.dn.se/direkt/2026-03-30/finansministern-utesluter-inte-ransonering-av-drivmedel/
Visa på X →Vi tycker kärnkraft ska byggas där det är lämpligast. Som Vattenfalls planer på Ringhals eller i Oskarshamn. Höga kusten, Stockholms skärgård eller på Gotland är inte aktuellt för oss. Men sedan verkar det iofs svårt för Britz att få något gjort överhuvudtaget.
Visa på X →Historien upprepar sig. M och SD klarar inte ekonomi och jobb. Så enkelt är det.
Visa på X →Konkurser som slagit rekord. Arbetslöshet som både ökat och breddats inte minst med fler inrikesfödda utbildade män. SD och M har verkligen misslyckats med den ekonomiska politiken. Som vanligt parat med stora budgetunderskott.
Visa på X →@Ericson_ubbhult https://www.altinget.se/artikel/damberg-foreslaar-sankt-bensinskatt-och-en-tusenlapp-till-varje-bilagare
Visa på X →Priserna rusar och regeringen måste skydda vanliga svenska familjer. https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/8pqg6d/s-kraver-tillfalligt-sankt-skatt-pa-drivmedel?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →I slutet av mars ska många betala riktigt rejäla elräkningar. Igen. Trots löftet från SD-regeringen om att ingen skulle stå ensam med höga elräkningar har regeringen vägrat att aktivera elstödet. Nu är hög tid. Vårt krav kvarstår. Aktivera stödet. https://share.google/3pjhU50tVDRBgDxtT
Visa på X →Att ställa krav är att bry sig. Även när det handlar om elmarknaden och etableringar av AI- och datacenter. Sverige kan få fler investeringar - utan höjda elpriser och utslagen industri om politiken är aktiv. https://www.di.se/debatt/s-kraven-pa-etablering-av-nya-datacenter/
Visa på X →Vi har sen i höstas krävt att regeringen ska stoppa effektavgifterna. Först nu reagerar man. Dessutom kvarstår en rad frågetecken om hur det blir framåt. Exempelvis borde alla små användare undantas helt och inte vara beroende av elbolagens välvilja. Nu krävs konkreta besked.
Visa på X →Dags att aktivera elstödet. Om regeringen äntligen lyssnar på oss om effektavgifter borde de även göra det med elstödet . Aktivera det omedelbart och ge folk hjälp när de höga räkningarna ska betalas om ett par veckor.
Visa på X →I dag tar vi initiativ i utskottet för att stoppa Effektavgifterna. Regeringen drar benen efter sig. https://www.di.se/mobil/nyheter/s-kraver-stopp-for-kritiserade-elavgifter/
Visa på X →Tillväxten under firma Åkesson & Kristersson har varit svag. Bristen på tillväxtpolitik gör att vi blir fattigare. Sverige behöver ta vara på vår potential. Det görs inte med Tidö. Idag kom ännu en illustration på temat. https://www.dn.se/direkt/2026-03-10/svensk-tillvaxt-backar-ovantat/
Visa på X →