Dousa misslyckas med sitt jobb. Resultatet tydligt. Nedmonterad samverkan med näringslivet, ingen ny el, ett byråkratiskt system för utländska direktinvesteringar och försvagning av partsmodellen på arbetsmarknaden. Så han lär fortsätta misslyckas.
Visa på X →412
inlägg
Fler ska jobba och tillväxten ska upp. Så kan skatteintäkterna öka. Men Josef har rätt. Överkompensationen till friskolor, fusket från vårdbolagen och byråkratin som skapas av privatiseringarna kostar miljarder kronor som vi vill använda bättre.
Visa på X →Sverige mindre attraktivt av SD och M- politiken. Ökad arbetslöshet, svag tillväxt och färre utländska investeringar https://www.sverigesradio.se/play/artikel/9222338
Visa på X →Med SD och regeringen ökar arbetslösheten i Sverige - trots att den minskar i andra länder. 100 000 fler arbetslösa - i bredare grupper - är ett rejält underbetyg för Kristersson och Åkesson. Dags att byta riktning och politik.

Oskarshamns kärnkraftsverk är till salu när den tyska staten säljer Uniper - som äger det. Regeringen borde agera för att göra det svenskägt. Oskarshamn är den bästa platsen för ny kärnkraft i östra Sverige. Att säkra långsiktigt stabilt ägande viktigt. https://share.google/2DnNBPqv2ZmGxzFxK
Visa på X →Efter fyra förlorade år med haltande ekonomi, dålig tillväxt och 100 000 fler arbetslösa behöver Sverige en ny riktning, en regering med ambitioner, nya idéer och en tillväxtpakt mellan stat och näringsliv som kan få Sverige att växa igen. https://www.di.se/debatt/replik-starkare-samarbete-mellan-stat-och-naringsliv/
Visa på X →Friskolor, vårdbolagen och apotek. Privatiseringshysterin som högerpartierna drivit fram kostar miljarder och kräver sedan en grotesk byråkrati och kontrollapparat som också betalas av vanligt folk. https://share.google/792ZR1El7GIlCGIZ7
Visa på X →Såklart! Allt som skapar oreda och splittring står högt på dagordningen för dagens höger.
Visa på X →En enkel konsumentupplysning: Kristersson laddar för ett nytt Kosackval. Skrämselpropaganda ska säkra fyra år - med en massa SD-statsråd, nya privatiseringar, attacker mot löntagarnas organisationer, dränerad välfärd och nya stora lån för att sänka skatten för högavlönade.


Det sparas på det mesta. Utom det som är nära Ulf Kristersson, som Regeringskansliet, den egna inredning på Sagerska och så kompisar och släkt förstås. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/wrRg9A/kristerssons-svagerskas-stiftelse-fick-miljoner-togs-fran-integration?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Visa på X →@TeodorKoistinen Liksom Vattenfall tycker vi att dagens modell är bättre än det regeringen nu lade fram. Den riskerar tvärtom att ta längre tid, skapa fler överklaganden och mer krångel. Men varför ta in verkligheten. Dessbättre kommer Ringhals prövas mot ”gamla” regelverket.
Visa på X →Glädjekalkyler och förhoppningar Svantessons tid som finansminister.
Visa på X →Tidös misslyckande med ekonomin är dyr för Sverige.


Åkesson vill alltså inte ha den billiga elen som kan komma snabbt. Vi som gillar kärnkraft får inte vara så korkade. Då får hushållen i 10-15 år betala mer för elen än vad som behövs.
Visa på X →Ebba har fel! Eller rent av medvetet vilseleder. Alla får inte del av elstödet. https://www.bostadsratterna.se/nyheter/artiklar/2026/800-000-hushall-far-inget-elprisstod
Visa på X →Jimmie Åkesson lyckas på bara några dagar visa upp att han är feg, lat och gärna fuskar. Imponerande på sitt sätt.
Visa på X →Skatteslöseriet från SD och regeringen tar sig många former. Regeringen vaskar 110 miljoner kronor genom detta. Och släpper detta på Valborg. Uselt!


Festen fortsätter - för bankerna! Du betalar. Enligt SD och regeringen är det bara att acceptera. Enligt bankerna är det välgörande. På X blir trollen arga på den som står på vanliga sparares och låntagares sida. https://share.google/Du05NzDiKkWgQLraL
Visa på X →När bankerna ökar räntenettot vill S ta in en del till staten och använda pengarna till satsningar på vanligt folk. För att skydda bankvinsterna kallar SD/ regeringen detta - lögnaktigt - för en bolåneskatt. De väljer alltid att försvara bankernas vinster framför vanligt folk.
Visa på X →https://www.svd.se/a/Eykaxo/s-vill-reformera-system-for-korttidsarbete
Visa på X →Korttidsarbete fungerar för dåligt . Vi har mkt länge velat se förändringar för att skydda svenska jobb. Dags att Kristersson och Åkesson att göra något för att skydda - inte bara kommentera världsläget. https://www.di.se/nyheter/industrin-pressar-regeringen-varnar-for-jobbslakt/
Visa på X →Regeringen borde agera, inte bara kommentera. En kraftfull elektrifiering, inhemskt producerade bränslen och energieffektivisering skulle ha gjort stor skillnad. Istället har beroendet av fossilt ökat. https://www.expressen.se/nyheter/politik/ebba-busch-om-energikrisen-varsta-nagonsin/
Visa på X →Höja bolåneräntor men ”glömma” höja sparräntan - en vinstmaskin för bankerna. Regeringens och SDs passivitet kostar svenska folket stora pengar - men är såklart trevlig för bankerna. https://share.google/w7HQB3eLfy2ECBtYf
Visa på X →Ett skatteslöseri från SD och M som sker på bekostnad av riktiga insatser för fler jobb. Dessutom på lånade pengar. https://share.google/7niPoJO6pxuVE1zpv
Visa på X →Emil i Lönneberga fick skäll när han ropade in en brödspade för 50 öre. Framstår ändå som ett kap jämfört Kristerssons 20 papp. https://www.aftonbladet.se/a/16o2yq
Visa på X →