Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Fredrik Olovsson

Socialdemokraterna

@fredrikolovsson (X)

412

inlägg

Dousa misslyckas med sitt jobb. Resultatet tydligt. Nedmonterad samverkan med näringslivet, ingen ny el, ett byråkratiskt system för utländska direktinvesteringar och försvagning av partsmodellen på arbetsmarknaden. Så han lär fortsätta misslyckas.

Visa på X

Fler ska jobba och tillväxten ska upp. Så kan skatteintäkterna öka. Men Josef har rätt. Överkompensationen till friskolor, fusket från vårdbolagen och byråkratin som skapas av privatiseringarna kostar miljarder kronor som vi vill använda bättre.

Visa på X

Med SD och regeringen ökar arbetslösheten i Sverige - trots att den minskar i andra länder. 100 000 fler arbetslösa - i bredare grupper - är ett rejält underbetyg för Kristersson och Åkesson. Dags att byta riktning och politik.

Visa på X

Oskarshamns kärnkraftsverk är till salu när den tyska staten säljer Uniper - som äger det. Regeringen borde agera för att göra det svenskägt. Oskarshamn är den bästa platsen för ny kärnkraft i östra Sverige. Att säkra långsiktigt stabilt ägande viktigt. https://share.google/2DnNBPqv2ZmGxzFxK

Visa på X

En enkel konsumentupplysning: Kristersson laddar för ett nytt Kosackval. Skrämselpropaganda ska säkra fyra år - med en massa SD-statsråd, nya privatiseringar, attacker mot löntagarnas organisationer, dränerad välfärd och nya stora lån för att sänka skatten för högavlönade.

Visa på X

@TeodorKoistinen Liksom Vattenfall tycker vi att dagens modell är bättre än det regeringen nu lade fram. Den riskerar tvärtom att ta längre tid, skapa fler överklaganden och mer krångel. Men varför ta in verkligheten. Dessbättre kommer Ringhals prövas mot ”gamla” regelverket.

Visa på X

Åkesson vill alltså inte ha den billiga elen som kan komma snabbt. Vi som gillar kärnkraft får inte vara så korkade. Då får hushållen i 10-15 år betala mer för elen än vad som behövs.

Visa på X

Jimmie Åkesson lyckas på bara några dagar visa upp att han är feg, lat och gärna fuskar. Imponerande på sitt sätt.

Visa på X

Skatteslöseriet från SD och regeringen tar sig många former. Regeringen vaskar 110 miljoner kronor genom detta. Och släpper detta på Valborg. Uselt!

Visa på X

När bankerna ökar räntenettot vill S ta in en del till staten och använda pengarna till satsningar på vanligt folk. För att skydda bankvinsterna kallar SD/ regeringen detta - lögnaktigt - för en bolåneskatt. De väljer alltid att försvara bankernas vinster framför vanligt folk.

Visa på X