Önskar alla judiska vänner ett gott nytt år. Shana Tova U’metuka 🇮🇱🇸🇪 Skydda ert land. Rädda ert land. Bygg ert land.
Visa på X →422
inlägg
Hamas-bröllop. I Helsingborg.
Visa på X →Det här blev inte så bra.


Varje diktatur behöver sina medlöpare, så också Iran.
Visa på X →Finns inte Sovjet och DDR kvar att hylla, så får man nöja sig med Nasrallah. Vänsterpartiet harvar på.
Visa på X →Mullornas lobbyister kämpar vidare. Deras mål denna stund är att framställa Hizbollah som fredsinriktade pragmatiker.
Visa på X →🇺🇦🇸🇪 Imorgon på Sergels Torg kl 12. Som alltid @nordicukraine. Och: Varje måndag kl 12 på Norrmalmstorg kör vi @Mndagsrrelsen21. Varje onsdag kl 12.30 utanför ryska terrorambassaden på Kungsholmen kör @StopPutinWars. Kom dit och visa stöd för Ukraina 🇺🇦


🇻🇪🇸🇪 Protest i Sthlm idag mot diktaturen i Venezuela. I över 20 år har kommunistregimen i Caracas förstört ett av världens vackraste länder, man har terroriserat befolkningen så till den grad att åtta miljoner venezolaner tvingats fly sitt land.






Riktig kanonkille som satt precis raden nedanför mig på Nya Söderstadion övre västra på Bajen-Häcken ikväll, som plötsligt fick feeling och gick helt lös för att dra igång en egen klack på sittsektionen. Trodde först man han var lite väl rund om fötterna, men efter tio minuters extremt målmedvetet arbete med strupens samtliga celler, armarnas fulla längd och magens maximala volym fick karln igång först klacken norra och därefter hela arenan med ”Från Södermalm…”. Mer sånt! #bajen


Den som är i Sthlm, kom gärna till Slussen på lördag och visa stöd för demokratirörelsen i Venezuela 🇻🇪 Våra partivänner i Vente tvingas gömma sig och en del får skydd på Argentinas ambassad. Repressionen är massiv efter kommunisternas valfusk.


Högra bilden på Trump borde väl snarare vara QAnon-shamanen på Capitol
Visa på X →Följetongen om hur sossarna lurar gamla och sjuka på deras pengar verkar aldrig ta slut. Otroligt hur denna girighet har korrumperat partiet. (Skärmdump från DN)

Detta är förstås ingen skräll. Rysslands största exportvaror under Putins styre är olja, gas och lögner. Under månaderna fram till presidentvalet i USA kommer vi se en kraftig ökning av sånt här trollande. Bra att SvD lyfter fram detta så vaksamheten ökar.

Inte bara att sossarna känt till de aggressiva metoderna att tjäna pengar på förvirrade gamla, nu visar det sig att man uttryckligen godkänt det också.
Visa på X →Apropå partilotterier: Under Kalla kriget hade Vänsterpartiet en rad företag som importerade varor från Sovjet. Prylarna höll dock låg kvalitet. När jag skrev min bok Naftasyndikat hittade jag en polispromemoria om detta. Enligt denna kunde ”firmornas varor endast användas som lotterivinster, vilka inte kunde bytas och som levererades utan valmöjligheter för vinnaren”.
Visa på X →Centerns smutskastning av Liberalerna i EU-valet innebar kortslutning av samarbetet mellan våra partier om uppdrag i EU-parlamentet. Följden blev att Centern gick miste om en utskottsordförandepost. Eller att EU slapp en C-ordförande, om man ser det så. https://sverigesradio.se/artikel/sd-brak-snuvade-sverige-pa-toppost-i-eu
Visa på X →En missuppfattning om S-lotteriet är att det skulle handla om en folkrörelse, när det i själva verket handlar om rå kommersialism för att tjäna pengar. Dessutom riktad mot personer som har svårt att värja sig.
Visa på X →Ebba Busch har helt rätt om att medier i Sverige inte granskar antisemitismen inom vänstern tillräckligt. Så har det tyvärr varit mycket länge. Det har att göra med att många inom vänstern inte själva ens förstår att de använder antisemitiska tankefigurer.
Visa på X →@solnasonen Bra val! Grattis 👍🏼
Visa på X →Viktig och bra text. Men inget tyder på att Vänsterpartiet på allvar kommer göra upp med detta. Inom delar av vänstern är antisemitismen utbredd sedan länge. https://www.expressen.se/ledare/varfor-later-nooshi-terrorkramarna-hallas/
Visa på X →@SofieLowenmark Du har gjort ovärderliga insatser för vårt land och vår demokrati. Besegra detta andra monster en gång för alla!
Visa på X →🇺🇦🇸🇪 Idag startade Måndagsrörelsen i Enköping. Ett gäng Ukrainavänner i stan tog beslutet då vi måste fortsätta vara uthålliga då kriget bara fortsätter. En ära att få vara med och tala på första mötet. Räknade till 75 pers på plats. Stort! @Mndagsrrelsen21 Slava Ukraini 🇺🇦

Kung Duplantis!
Visa på X →@kommerotardig Jag har inga problem med att folk reser vart de vill oavsett rekommendationer. Åk till Libanon om du vill det. Men kom inte sedan och kräv att Sverige ska finansiera evakuering om det blir krig. Vi har skärpt regelverket pga av just sådana situationer.
Visa på X →Träffar min vän Max. Hans jacka är i fallskärmstyg. Han köpte den i Kyiv av en designer, som köpt fallskärmar från Ukr armén, som i sin tur tog dem från ryska soldaterna som misslyckades inta Hostomel-flygplatsen i februari 2022. Vinn Ukraina åter - Återvinn ryska fallskärmar.
