Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Sverige har sedan nio månader tillbaka uttryckligen uppmanat svenska invånare att lämna Libanon. Ändå är minst 8 000 personer där. De struntar fullständigt i vad svenska myndigheter säger. Bryter krig ut mellan Israel-Hizbollah ska inte en krona betalas ut.

Visa på X

Jag får kritik för min benämning av diktaturen i Venezuela som ”narco-kommunistisk”. Håller med. För att vara ännu lite mer korrekt kan man ju beteckna den en ”narko-kommunistisk maffiakartell”.

Visa på X

@UAndersson1955 Den mest rättvisande beskrivningen av diktaturen i Venezuela är att den är narco-kommunistisk. Man kan förvisso lägga till ordet kartell, eller maffia, också.

Visa på X

@Tomas_H_sweden ”Inte riktigt har gått rätt till”, för att citera exakt. Kan vara årets understatement. Många har också uttryckt sig betydligt mer kritiskt än så, vilket inte återges.

Visa på X

@JoakimZander Jag kritiserar hur man t ex återger den så kallade valmyndighetens uppenbart helt riggade siffror. Det ser du om du läser vad jag skriver. Och ja, det är bisarrt att beskriva ”valet” som man gör. Oppositionsledaren fick inte ens ställa upp.

Visa på X

@JoakimZander Fast det är det ju inte. Man rapporterar utifrån diktaturens påståenden. Nämner inga sammanhang kring valmyndigheten som megafon för diktaturen. Man beskriver det som på ett ungefär vilket val som helst, fast det knappt är ett ”val”. Det är ungefär som Lukasjenkas Belarus.

Visa på X

@SvanbergJ @JohanIngero Orban har styrt i auktoritär riktning, men Ungern är inte en diktatur. Venezuela styrs av en diktatorisk regim som enklast kan benämnas narco-kommunistisk. Att Maduro ännu inte gått hela vägen på Kuba/Nordkorea-spåret är för att det finns ett brett motstånd mot hans styre.

Visa på X

Med tanke på utvecklingen Israel-Hizbollah kan det vara värt att notera att UD sedan mer än 9 månader inte bara haft reseavrådan till Libanon utan också uppmanat svenskar att lämna Libanon.

Visa på X

Ryska attacken mot ukrainska barnsjukhuset är outhärdligt att bevittna. Det bekräftar det vi alla vet, att Ryssland måste besegras och totalt militärt krossas för att ge Ukraina och de andra grannfolken frid och möjligheten att bygga ett nytt samhälle i frihet.

Visa på X

@stfnjvnvc Bra att de sprider mitt budskap. Vi behöver fördjupa EU-samarbetet på en rad områden. Finns såklart ingen anledning att stänga dörren och slänga nyckeln i Östersjön som SD vill.

Visa på X

@borslejonet Men det är ju så. I vissa sakfrågor går det hitta bredare överenskommelser, i andra inte. Samma sak i Sverige. I en del frågor går det inte.

Visa på X

Detta är en mycket dålig strategi från KD. Ytterhögern i EU-parlamentet bör isoleras, precis som extremvänstern. Dom är för Ryssland och mot EU. Det bästa är att hitta överenskommelser mellan de partigrupper L/C, M/KD, S, MP och i vissa frågor SD tillhör. Då skapas stabilitet.

Visa på X

Det handlade om 21-årsregeln i UtlLagen. Att Sverige kan neka anhöriginvandring vid ny relation om man misstänker tvångsgifte. Vänstersidan ville maximera anhöriginvandring och sänkte gränsen till 18 år, med följd att Sverige inte kan skydda flickorna. Kakabaveh släppte igenom.

Visa på X

@PetterBergner @emmawiesner Det har han ju gjort i två intervjuer. Han röstar L i valet och har inte varit tillfrågad av C inför deras smutskastningsannonser. C har också bett honom om ursäkt för att de gett sken av att han röstar på dem 9 juni fast han inte gör det.

Visa på X