@fritidsjuristen Vi moderater kämpade emot tidsgränserna för både vuxna och de under 18 år. Vi fortsätter med att jobba för att tidsgränserna ska tas bort. Maila mig gärna några exempel på där tidsgränserna varit negativa.
Visa på X →235
inlägg
@andersarnamnet Det är inte barnens fel att föräldrarna brister. De kommer dock att minnas detta med tacksamhet i vuxen ålder. Det gjorde jag! 😊
Visa på X →@YB_Sodermalm Ja, det är bra att vi i oppositionen ”tvingar” regeringen till bra förslag genom våra tillkännagivanden. Majoriteten av regeringens skärpningar inom rättspolitiken bygger på oppositionens tillkännagivanden. Men det ”glömmer” Morgan Johansson att informera om! Naturligtvis!
Visa på X →@Peppe_Larsson Exakt! Jag började prata om detta redan för 20 år sedan. Det var inte populärt!
Visa på X →@Krysanteus För att de är kriminella idioter! 🤬
Visa på X →Var gömmer du dig @johanssonmorgan? Borde du inte var ute och fördöma detta med kraft? https://www.expressen.se/nyheter/flera-poliser-skadade-efter--valdsamt-upplopp-i-orebro/
Visa på X →@annieloof @MartinAadahl @TobiasBillstrom @NiklasGillstrom ”Vad är det för ton du använder Tobias?” Herregud, @annieloof, stig ner från dina höga hästar!
Visa på X →@_annadahlberg @FrHaJo En fråga till Anna, varför använder du smeknamn på statsministern? Inte skrev du väl Steffe om den tidigare statsministern? Jag tycker att Magda förringar ämbetet. Magda passar om man har en kompis relation. Jag tycker man ska använda Andersson.
Visa på X →@JohanForssell Johan håller ett bra anförande i debatten om budgeten för 2022 för Rättsväsendet. Som tur är kommer M, KD och SD budgeten vinna, vilket innebär 1 230 miljoner mer till Rättsväsendet. Bland annat 400 miljoner i riktade pengar till att höja polisers löner.
Visa på X →@RichardHerrey Som moderat skäms jag över att han varit en riksdagsledamot för oss. Men så går det, när ivern över mångkultur går för kontroll och förnuft. 👎🏻
Visa på X →@tomastobe Mycket bra Tomas! Kämpa på! 👍😊
Visa på X →@MariaStenergard @tomastobe Exakt, bra Tomas! 👍
Visa på X →@FixerRide @kajsadovstad @Pau_Brandberg Ja, synd. Paulina hade behövts i Riksdagen. Håller med om att det är för många broilers som aldrig haft ett riktigt jobb. Själv började jag engagera mig i politiken först som 42 åring. När jag kom in i Riksdagen hade jag jobbat ca 30 år som polis.
Visa på X →Märta Stenevi tänker fortsätta kalla oss i oppositionen för blåbruna. Trots att vi inte vill det. Det gör #martastenevi till en mobbare. Då är det väl ok att vi kallar henne för klanmedlem som förringar hederskulturen? https://www.expressen.se/nyheter/stenevis-vanstergir-hojd-skatt-pa-sommarstugor/
Visa på X →@fritidsjuristen Inte alla politiker. Vi moderater röstade emot tidsgränserna.
Visa på X →Sedan 2006 avråder Utrikesdepartementet från alla resor till Afghanistan. Ändå åker massor av människor dit. Vems ansvar är det? https://www.regeringen.se/uds-reseinformation/ud-avrader/avradan-till-afghanistan/?TSPD_101_R0=08054bd396ab200038fa5ae4b92ad7e95afc6172fe87a86a63c1ae46fe04b00f9081a4218f56e98d08dc4413f7143000759fb40ea3934506b9bb25c2ebe19360001fc7aca549854f183e7328f0c1dcdc29098582119beb3da0f566fb2df5feeb
Visa på X →@Sakine Ja,våld mot kvinnor finns i alla grupper.Under min tid som polis i Göteborg var majoriteten invandrarfamiljer. Nytt brott är på gång, hedersbrott, finns en anledning. Den viktigaste brottsförebyggande åtgärden mot gängkriminaliteten, är att bekämpa våld i hemmen.
Visa på X →@FixerRide Jag satt med i utredningen som föreslår detta, samt fördubblade belopp för nästan alla brott. Inget parti protesterade mot förslaget så jag räknar med att detta blir verklighet när regeringen presenterat lagförslaget.
Visa på X →@TobiasBillstrom @johanssonmorgan @moderaterna Oduglig var rätta ordet!
Visa på X →3,5 års fängelse för bland annat flera våldtäkter mot barn under 15 år. Så låga straff är det i Morgan Johanssons straffrabatts Sverige. Med Moderaternas politik hade straffet blivit mycket högre. https://www.expressen.se/kvallsposten/21-aring-doms-for-valdtakt--till-fangelse-och-utvisning/
Visa på X →Två olika skjutningar samma dag. En skjuten till döds i Göteborg och tre skadade i Upplands Väsby. Är du nöjd med hur regeringen lyckats knäcka gängkriminaliteten @johanssonmorgan? Obs:ironi! https://www.expressen.se/nyheter/minst-en-person-skadad-efter-skottlossning-/
Visa på X →@hanifbali Hyvä Suomi!🤣
Visa på X →@TobiasBillstrom @moderaterna Bra! 👍 Ulf har inget att be om ursäkt för, utan tvärtom. Man måste våga säga sanningen även om den är obekväm.
Visa på X →@johanssonmorgan Hur många procent av gängkriminella har invandrarbakgrund? Det har du väl koll på?
Visa på X →@FrisktVagat @Ericson_ubbhult @JohanForssell Förhoppningsvis får vi regeringsmakten så att vi kan genomdriva vår politik. Ju förr desto bättre.
Visa på X →