Som media rapporterat hade den moderata riksdagsgruppen extra möte igår gällande byte av juridiskt kön. Jag har inte ändrat mig. Jag kommer inte att rösta ja.
Visa på X →235
inlägg
@RichardJomshof Etniska svenskar kan utsättas för hatbrott.För några år sedan ställde jag skriftlig fråga till justitieminister Morgan J. Svaret var tydligt enligt ovan.Som polis utredde jag brott där brottsoffer attackerades för att de var ”svenskjävlar”. Hatbrott är vidrigt, oavsett anledning.
Visa på X →@irlmoderat Du har inte misslyckats,du har kämpat och gjort allt du kan.Mer kan man inte göra.Jag har också kämpat,på olika sätt för att det nuvarande förslaget inte ska röstas igenom.Mer kan jag inte göra.Tyvärr kommer nog förslaget röstas igenom.
Visa på X →@Niklas37403206 @frumarland Nej, jag har inte suttit tyst i tretton år. Tvärtom. Jag har påverkat mitt parti mycket i att skärpa migrationen och rättspolitiken. Jag har bidragit till att mitt parti kommit med bra förslag och då har jag naturligtvis röstat för och inte emot.
Visa på X →@micketarnfalk Ser att du har stor erfarenhet av utsatta barn.Det har även jag, 30 år som polis, utredare av ungdomsbrott, barnutredare, grova kvinnofridskränkningar mm. Utöver det uppvuxen i hem med alkoholism och våld. Socionom utbildningen behöver verkligen utvecklas.Lycka till med uppdraget
Visa på X →@akalexis1 Innan jag kom in i Riksdagen jobbade jag ca 30 år som polis.
Visa på X →Det är jobbigt att gå emot sitt parti i en fråga och stå för det med sitt namn. Det har jag gjort i frågan gällande byte av juridisk kön. Det är första gången jag gör detta under mina drygt 13 år i riksdagen. Men jag kan bara inte stödja detta förslag, av många olika anledningar.
Visa på X →@FredrikKarrholm Har vid flera tillfällen tagit upp deras tidigare negativa syn på visitationszoner. Varför säga nej till ytterligare verktyg? Det blir ju inte obligatoriskt att använda om det finns andra verktyg som räcker. Bra att Polisförbundet ändrat sig.
Visa på X →@YB_Sodermalm @magnusjacobsson Håller med om lösningsfokus. Det är det regeringen tillsammans med SD håller på med. Löser inga problem att samtala med vänsterpartiet och miljöpartiet gällande kriminalitet. Talar av erfarenhet!
Visa på X →Andersson ger bitterheten ett ansiktet!👎

Andersson är en översittare! 👎

Barnets bästa ska gå före föräldrarnas bästa. Lyssna gärna.
Visa på X →@pwolodarski Snåljåp eller sparsam med skattebetalarnas pengar?
Visa på X →@stade_joel @Erikeral Så Aftonbladet råkade bara hitta Sjöstedt! Säkert!😩 Som du läser så har Ulf gjort detta i många år, men vill man gnälla så går det alltid att hitta något! 👎🏻
Visa på X →@Ride_fixer Påstår regeringen att anonyma vittnen kommer att revolutionera rättspolitiken? Tror inte det.
Visa på X →@GulanAvci Varför sa ni inte nej? Man behöver inte alltid göra som journalisterna säger.
Visa på X →@LennartStrinaes Håller med! Har varit riksdagsledamot i 12 år och jag tycker vissa beter sig illa. Oftast är det ledamöter från Vänsterpartiet och Miljöpartiet som är riktigt nedlåtande och arroganta. De anser sig vara de goda i samhället. Även vissa i mitt parti har spårat ur. Skärpning alla!
Visa på X →Dags att sluta gulla med busarna. Den moderatledda regeringen har många bra förslag, bland annat att särskilda ungdomsfängelser ska införas.

@KristerThelin Vi moderater har som förslag att avskaffa presumtion mot fängelse men alla våra förslag kan naturligtvis inte tas med i överenskommelsen. Men vi kommer att driva frågan i regeringsställning.
Visa på X →@annieloof @Centerpartiet Du ger bitterheten ett ansikte #annie!
Visa på X →@YB_Sodermalm Oprofessionellt att gråta i uniform och lägga upp på sociala medier. Jag har jobbat som barnutredare och blivit otroligt ledsen ibland att höra barnens berättelser. Gråten har jag sparat tills jag satt ensam i bilen på väg hem, att lägga upp det på sociala medier var otänkbart!
Visa på X →@Ride_fixer Fruktansvärt dålig stil! 👎 Hon borde vara ute och jobba istället för att sitta och gråta och framhäva sig själv!
Visa på X →@jsjostedt Det handlade om Sveriges frågor, inte Sverigedemokraternas!
Visa på X →Alla människors lika värde, eller hur #märtastenevi ? https://www.expressen.se/nyheter/stenevi-vagrade-skaka-hand-akessons-svar/
Visa på X →Vill ni ha tuffare tag mot brottsligheten är moderaterna det rätta partiet.
