@FixerRide Vi moderater kämpade i ett års tid mot tidsgränser för häktning. Tyvärr förlorade vi kampen, S, MP, V, C och L röstade för tidsgränser. 😡
Visa på X →235
inlägg
@FrisktVagat @Ericson_ubbhult @JohanForssell I höstens motion kommer vi moderater att ha förslag på att presumtionen mot fängelse i 30:4 i Brottsbalken ska tas bort.
Visa på X →@FixerRide Nödvändigt att skärpa straffen för personer under 18. Det föreslår vi moderater. Tyvärr nödvändigt!
Visa på X →@mikaeldamberg Är du också stolt över att om 17-åringen blir dömd för mordet får han högst 4 år på en SIS institution?
Visa på X →@RichardHerrey @omagadome Fel! Riksdagen, inte regeringen.
Visa på X →@JohanForssell Jag känner Ulf sedan 40 år då vi jobbade tillsammans som poliser. Sorgligt att han känner sån hopplöshet! 😢 Det gör även jag många gånger. S/MP blundar för verkligheten, förra veckan röstade de igenom ökad invandring som kommer att förvärra situationen i utsatta områden.
Visa på X →@Centerpartiet @annieloof V ska inte ha inflytande…….🤣🤣🤣
Visa på X →@TobiasBillstrom @martastenevi @bolund Omogen! 🙈
Visa på X →@MariaStenergard Bra Maria! Viktigt!
Visa på X →Exakt! Sverige har inte klarat av den alldeles för stora migrationen. Den måste bli mycket restriktiv under lång tid framåt. https://www.gp.se/debatt/erik-nord-d%C3%A4rf%C3%B6r-har-sverige-flest-d%C3%B6dsskjutningar-i-europa-1.48357661
Visa på X →@Ludvig_Wi Svar nej!
Visa på X →@Ludvig_Wi Vi moderater driver frågan att återfallsförbrytare aldrig ska få villkorlig frigivning.
Visa på X →@carolindahlman @SR_P1morgon Håller med. ”Jag är deprimerad för farmor har dött”. Nej, du är bara normalt ledsen! ”Gör bara det som är roligt”. Nej, det mesta man måste göra är skit tråkigt men måste göras. Man ska ta tillvara glada stunder men också vara förberedd på motgångar.
Visa på X →Så jäkla nöjd! 👍 Förra hösten tog jag initiativ till en ny behandlingsmetod för pedofiler som Karolinska forskat fram. Medicinering som minskar begäret att begå sexualbrott mot barn. Hela justitieutskottet ställde sig bakom förslaget!


@JohanForssell Absolut!
Visa på X →@IdaKarlbom @JohanForssell @ModeratSthlm Grattis Stockholm! 👍
Visa på X →@FixerRide Vi moderater har kämpat emot tidsgränserna i nästan ett år. Tyvärr röstade S, MP, V,C och L för tidsgränser. 👎🏻
Visa på X →@fritidsjuristen @Pau_Brandberg Håller med om namnet! 👎🏻😱
Visa på X →@Ludvig_Wi Ny granne: Vad jobbar du med? Jag: jag är polis. Granne: jaså, kan du bryta ner mig? hehehe! Suckarnas suck!😏
Visa på X →@malmspenen Jag var över 50 år när jag insåg vad jag vill bli när jag blir stor, åklagare! Tyvärr lite sent. Men ca 30 år som polis och nu ledamot i Riksdagens justitieutskott är inte så dumt heller. Ganska häftig känsla när ens förslag blir svenska lagar.
Visa på X →M, KD och SD kämpar emot tidsgränser för häktning. S, MP, V, C och L kommer att driva igenom tidsgränser trots att det försämrar för brottsbekämpningen. Mycket illa!👎
Visa på X →@EBMLundberg Jag kan säga att vi hade tuffa frågor till generaldirektören! Jag blev inte särskilt nöjd med svaren.
Visa på X →@U_Kristofferson @martastenevi @BuschEbba @Nyheterna Minska migrationen kraftigt och utvisa betydligt fler brottslingar!
Visa på X →Regeringen vill införa maxgränser för häktning av unga under 18 år. Trots att det kommer att öka incitamenten för att äldre gängkriminella ska tvinga unga att begå brott för deras räkning. Var finns barnperspektivet? Läs gärna! https://www.gp.se/debatt/stoppa-lagf%C3%B6rslaget-om-maxgr%C3%A4nser-f%C3%B6r-h%C3%A4ktningar-1.42401595
Visa på X →@Ludvig_Wi @hanifbali Vi moderater i riksdagen jobbar för att ta bort dagens mängdrabatt, vårt förslag är att man ska dömas fullt för de tre grövsta brotten i samma rättegång. Vi vill ta bort ungdomsrabatten helt och tillsätta en utredning gällande farlighetsbedömning.
Visa på X →