@RobertHannah85 Du har gjort skillnad! 👍Välkommen till moderaterna!
Visa på X →235
inlägg
@matsperspektiv Mycket bra att du talar klarspråk.
Visa på X →@Jallow_M Sanningen är aldrig rasistisk. För ett tag sedan var jag på studiebesök hos Göteborgspolisens avdelning för grova brott, mord, dråp, våldtäkter mm. 70 % av de som var anhållna/häktade hade invandrarbakgrund. Det var en normal siffra.
Visa på X →@FredrikKarrholm Sanningen är aldrig rasistisk. För ett tag sedan var jag på studiebesök hos Göteborgspolisens avdelning för grova brott, mord, dråp, våldtäkter mm. 70 % av de som var anhållna/häktade hade invandrarbakgrund. Det var en normal siffra.
Visa på X →@brottsutredare Bra inlägg som du skrev!
Visa på X →@ChangFrick Majoriteten av de som begår grova brott såsom grova rån, våldtäkter mm har invandrarbakgrund enligt BRÅ. Majoriteten av gäng kriminella har invandrarbakgrund. Om man tar bort tex belastningen för sjukvården vid skjutningar så avlastar det sjukvården mycket….
Visa på X →

Redan 2018 motionerade jag i riksdagen om anonyma vittnen i domstol. I januari 2025 blir detta verklighet. Inte roligt men helt nödvändigt. Den moderatledda regeringen levererar.


@mikaeldamberg Vilka tog bort värnskatten för de rikaste? Jo, det var ni Socialdemokrater. Snacka om hyckleri.
Visa på X →@Pau_Brandberg Håller med! En annan fundering som jag haft länge, varför kallar man kvinnliga politiker mm vid förnamn men i princip aldrig män? Löfven kallades inte Stefan, Kristersson kallas inte Ulf (naturligtvis i privata sammanhang). Jag tycker det är nedgradering eller så är jag för petig
Visa på X →Svenska Dagbladet idag.





Stort tack för det enorma stödet jag fått genom sms, mail och på sociala medier, i frågan gällande byte av juridisk kön. Det har varit ganska jobbigt, men man kan ju inte bara göra lätta saker i livet. Önskar Er alla en fin sommar!
Visa på X →Jag hänvisar naturligtvis till Moderaternas gruppledare Mattias Karlsson.
Visa på X →Som bestraffning för att jag röstade nej till byte av juridisk kön för 16-åringar, lämnar jag Civilutskottet. Ibland måste man ta beslut även när man inser att det ger negativa konsekvenser. Men jag ångrar mig inte! I övrigt hänvisar jag till gruppledaren Mattias Karlsson.
Visa på X →@Ride_fixer Bedrövligt! Jobbigt att inte kunna lita på sina arbetskamrater!
Visa på X →Må dessa pedofiler aldrig se dagsljus igen! 🤯 https://www.expressen.se/nyheter/varlden/svensk-jagas-ska-ha-lett-pedofilring/
Visa på X →Jag har alltid varit stolt över att vara polis. Dessa rötägg inom kåren som läcker uppgifter till kriminella förstör och innebär stor fara för människor. Detta gör mig vansinnig och dessa poliser ska åka ut med huvudet före! https://www.expressen.se/nyheter/sverige/ilskan-mot-kollegerna-blir-sa-javla-forbannad/
Visa på X →Jag vill med dessa enkla ord tacka alla för det enorma stödet jag fått efter voteringen igår om juridisk kön. Det värmer oerhört! Tack! 😊
Visa på X →@sdkarlsson Stort tack för snälla ord! Uppskattas mycket! 😊
Visa på X →Idag har jag röstat mot partilinjen gällande byte av juridiskt kön. Jag kunde bara inte rösta ja, för jag tycker att det är helt fel att en 16-åring ska få byta juridiskt kön. Finns även många andra nackdelar.

@KristerThelin Då är vi åtminstone två, jag från M och Patrik från S, som inte ska rösta ja till byte av juridiskt kön. Räcker tyvärr inte! Hoppas fler ansluter sig.
Visa på X →Lagförslaget om byte av juridiskt kön är fel av många anledningar. Tydligaste är att det är ett alltför stort steg att ta som 16-åring. Utöver det är jag bekymrad över att detta ska underlätta för brottsligheten vilket flera remissinstanser varnat för. Jag tänker inte rösta ja.
Visa på X →Jag tycker att det är ett sundhetstecken att ibland tycka annorlunda än sitt eget parti. För mig är det frågan om juridiskt kön. Jag tycker självklart att moderaterna är det bästa partiet, min avsikt är inte att skada partiet.
Visa på X →@ArneSwe58 Jag har inte fått frikort. Tvärtom!
Visa på X →