Politikerboken
Borttagna & ändradeStatistik

Carina Ödebrink

Socialdemokraterna

@carinaodebrink (X)

357

inlägg

”På torsdagen var jag ju också med om ett rätt intressant akademisammanträde..."Hade medlemmarna där plikt att avgå vid 70 år, så att gubbarna komme bort och alla vore arbetsdugliga, skulle den kunna göra mycket gagn. Nu är ju nära hälften arbetsodugliga.” Selma Lagerlöf 1916

Visa på X

Intressanta frågor av @emiliasoelund i @KulturJP Är det en slump att majoriteten av de som nu lämnat SA är födda på 50 o 60- talet medan majoriteten av de kvarvarande uppnått pensionsåldern? Är det en slump att 4 av 7 kvinnliga ledamöter stolar står tomma?

Visa på X

Vi ska känna trygghet i att vården finns när vi behöver den. Bra att regeringen och @strandhall nu presenterar förslag om att öka tillgängligheten i sjukvården genom bland annat mobila team i primärvården. För Jönköpings län innebär det 14 miljoner! #trygghetförvanligtfolk

Visa på X

Svenska Akademin har lite att jobba med för att återskapa förtroende och leva upp till devisen "Snille och smak" Män med unken moral och kvinnosyn sitter kvar och tvingar Danius att lämna. Idag blir det därför: #knytblusförsara

Visa på X

Den S-ledda regeringen levererar: Resurser till hälso- och sjukvård och välfärd. Alliansen prioriterar att samla pengarna på hög istället för att öka tillgängligheten och förbättra vården.

Visa på X

Industrin har vuxit i Jönköpings län sedan finanskrisen 2008. Finrummet är platsen för den framtida industrin med ökad tjänstefiering, produktutveckling och design! Mikael Damberg på #mobelriksdagen

Visa på X

@vanlig_person @strandhall Hur långt räcker den skattesänkningen till att betala för en bättre sjukvård, skola eller vård för äldre. Nej, tillsammans och gemensam välfärd bättre än om vår och en ska klara sig själv

Visa på X

"M vill sänka lönerna och höja hyrorna - hur blir det då för vanligt folk" SuperMagda #socialdemokraterna

Visa på X

Wolodarskis krönika om moderaternas hantering av Karolinska kan inte beskrivas som annat än en skandal. Total brist på ansvar för patienter och skattebetalare samt en blind tilltro till marknadstänk och privata konsulter. En ny politisk ledning behövs!!

Visa på X

All respekt till Annika @strandhall som debatterar barn- o ungdomspsykiatrin. Resurser har skjutits till men vi behöver förstärka elevhälsan och 1:a linjens vård för att det som behöver specialistvården får tillgång till det.

Visa på X