Intressant att den kvinnliga rösträttsrörelsen växte i Sverige utefter stambanornas sträckning. Infrastruktur+demokrati=sant! #firademokratin
Visa på X →357
inlägg
”– Antingen kompromissar ni i sakfrågor. Eller med era grundläggande värderingar.” Nu är tid att mer se till de viktiga frågor och värderingar som förenar än de som skiljer åt.
Visa på X →771 startar sin polisutb till våren, intresset ökar men Polisen jobbar på att fler kommer till prövningen. Dubbelt så många går utb jmfrt med för 3 år sedan. Antalet platser har ökat fr 300 till 800. Att regeringen inget gör, enl M KD SD är oseriöst!
Visa på X →@johanssonsi Haha!
Visa på X →@johanssonsi ?
Visa på X →En stabil koalition som ger förutsättningar för att stärka och utveckla Jkpgs kommun. Bra jobbat alla inblandade!
Visa på X →Jönköpings kommun presenterar sin politiska ledning för mandatperioden. S-C-L-MP Med en stor portion klokhet och respekt för varandra har en bra lösning för medborgarna presenterats. Vi är nu klara, före regionen och riksdagen säger Anders Samuelsson (C).
Visa på X →Theodor Kallifatides skriver brev till sin son på fars dag - http://DN.SE Läser och värms in i hjärtat av @Kallifatides https://www.dn.se/kultur-noje/dagen-da-jag-blev-far-var-forsta-gangen-jag-kande-mig-som-en-man/
Visa på X →Alltså, säger bara; @Ygeman!! Ödmjuk och tydlig "Man måste jämföra äpplen med äpplen och päron med päron" och att den som är stor också måste vara snäll! Heja Bamse!!
Visa på X →Idag minns jag Anna Lindh
Visa på X →Ikväll är min statsminister verkligen på bettet och jag gillar det!!
Visa på X →Fortfarande förbannad över att en privat vårdföretagare, som lever och tjänar pengar på skattebetalarna tillåts prata illa om den offentligt drivna vården!
Visa på X →Lyssnar på regiondebatten i @P4Jonkoping Djupt upprörande att @regionjkpg inte tillät radion att hålla debatten i vår egen verksamhet. Istället gav man en privat vårdcentral möjlighet där vårdföretagaren får stå och bedriva propaganda! Regionen behöver ett nytt styre och politik
Visa på X →Det blir bra!
Visa på X →KD i region Jkpg ”offrade” budgeten för att markera mot SD, bra! Men hur tänker man när man samtidigt säger sig vilja fortsätta styra med M?? Regionpolitiken och sjukvården är för viktig för att utsättas för detta!
Visa på X →Intressant! Handlar om vikten av tillit till personalen! Tror man har liknande arbete på bl a Höglandssjukhuset. https://www.e-pages.dk/goteborgsposten/2495/article/751679/6/2/render/?token=ff7603b028393cf88c74f05487f1dd08
Visa på X →Torkan ställer till med problem för bönderna och den gröna näringen. Därför är det viktigt att Region Jönköpings län, som stor offentlig aktör, ställer om matsedlarna och enbart köper in svenskt kött. @P4Jonkoping @JonkopingsPost
Visa på X →Den samlade bilden av Sverige är väldigt, väldigt stark. Nåt att påminna och påminnas om när en del beskriver svenska samhället på väg mot inferno. Låt oss vara stolta och jobba med att bli ännu bättre! Nu ska vi bara vinna över Mexico!!! #viaersverige https://www.svd.se/flyktingpolitiken-har-gett-sverige-bast-rykte-i-varlden
Visa på X →Enkelt svar: rödgrön budget kräver rödgrönt styre!! https://x.com/c_jonkoping/status/1009005928119701505
Visa på X →Kloka @Anna_Ekstrom om vikten av att bygga skolpolitik på vetenskap och beprövad erfarenhet. https://x.com/anna_ekstrom/status/1007556690051522560
Visa på X →SCB-mätningen är inte valresultatet. Med 96 dagar kvar till valet jobbar vi på för att få med fler i arbetet för ett starkare Sverige - för alla! Känner mig peppad inför kvällens dörrknackning!!
Visa på X →Ny HH-järnväg kräver bred politisk enighet. M i länet gnäller på S över att inte mer händer. M har ju själva valt att stå kvar på perrongen i Sthlm.
Visa på X →Maria Hörnsten argumenterar för schyssta villkor i regionens upphandlingar. Drivkraften för @RachelDeBasso är att utjämna klassklyftor och sociala skillnader för barn och unga i Jkpgs län. Där spelar familjecentralerna en viktig roll och deras uppdrag behöver därför utvecklas.
Visa på X →Alliansen framstår som handlingskraftig men det är Berry som tog initiativet att lyfta frågan i nämnden. https://x.com/s_jonkopingslan/status/989109616977072128
Visa på X →Bra och tydligt agerat av både @YlvaJohansson och @ThereseGuovelin i kvällens agenda! En arbetarrörelse för vanligt folk! "Lönebidrag rakt ner i fickan på den anställde" gillas inte av M. Men RUT går bra! Det är skillnad på bidrag o bidrag!
Visa på X →